Pää kannattaa pitää kylmänä, mutta se ei suinkaan tarkoita sitä että luotetaan sokeasti johonkin mestariin
Minulla ei ole mitään EU-ja maahanmuuttokritiikkiä vastaan, kun kritisoitavaa kyllä riittää eikä ihan heti kesken lopu. On kuitenkin rajoja joita ei minun mielestä saa ylittää ja tässä on ihan ehdottomasti yksi niistä.
En minä Halla-ahosta ole huolisssani, enkä siitäkään että Persut olisivat juuri tänään Moskovan junaan hyppäämässä. Riskejä kannattaa kuitenkin pohtia aina kun tarve vaatii ja tässä asiassa niitä riskejä on paljon...vaikka se toki riippuu ihan siitä mistä suunnasta niitä riskejä arvio. Venäläisenä en olisi ollenkaan huolissani, en myöskään itävaltalaisena tai sveitsiläisenä, mutta suomalaisena kyllä vähän olen.
Kuten jo totesin niin Halla-ahon oppilapset hyväksyvät tämänkin siirron, koska mestari, mamut ja Brysselin herrat...
Mutta saa nähdä miten tuo siirto vaikuttaa Persujen kannatukseen. Persujen kohdalla en lähde etukäteen arvioimaan yhtään mitään, kun sellainen on tuon puolueen kohdalla jokseenkin mahdotonta...arvio ihan mitä vaan niin pieleen menee ja reippaasti.
Kansallisvaltio ja paholainen on nykymaailmassa pienten kansojen ja kansakuntien kohdalla hyvin mielenkiintoinen yhtälö...erityisesti jos sattuu asumaan ihan Venäjän kyljessä. Olemme palanneet maailmaan missä isot vievät ja pienet vikisevät. Se pitää ymmärtää ja huomioida jos ihan ehdottomasta itsenäisyydestä haaveilee...pahoin pelkään että jos Bryssel ei vie, niin sitten vie Moskova.
Olen saanut ihan ihan median perusteella sellaisen käsityksen että Halla-aho ymmärtää tämän asian ihan hyvin, mutta voi hyvinkin olla että persuissa sekä heidän kannattajissaan on ihmisiä jotka eivät näitä asioita ymmärrä ja ehkä myös niitä jotka ymmärtävät ja taputtavat käsiä yhteen aina kun Moskova käskee. Jälkimmäinen ryhmä on luultavasti ainakin vielä toistaiseksi hyvinkin pieni, että en nyt sen takia suinkaan lattea väärään kurkkuun kaada ja siihen tukehdu
Ei Suomi Venäjän syliin kaadu sillä, että Halla-aho ja kumppanit tansivat Le Penin ja Salvinin kanssa ripaskaa aina kun silmä välttää...mutta suunta on huono ja huolestuttava. Eikä tässä ole nyt kysymys vain Persuista ja Suomesta...ne ovat pieniä lastuja laineilla.