Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

Elina Lepomäki ja Jussi Halla-aho ovat molemmat älykkäitä ihmisiä. Siinä on kaksi poliitikkoa, joita voin sanoa arvostavani, ja tähän joukkoon (poliitikot joita arvostan) ei todellakaan hirveästi ole tunkua. Kumpikaan ei tietenkään ole kaikesta oikeassa, itseasiassa joistain asioista olen huomattavan eri mieltä heidän kanssaan, mutta niin se on kaikkien muidenkin kanssa. Elina Lepomäen ja Kastorin (Katainen, Stubb, Orpo) välillä on todella suuri kuilu. Pitää kuunnella tuo Halla-ahon ja Lepomäen keskustelu, sillä harvoin suomalaisessa politiikassa on keskustelemassa noin fiksua parivaljakkoa!
 
Eilinen keskustelu Husu vs Puopolo oli myös piristävää.

 
Mielenkiintoinen keskustelu, kaksi hyvää puhujaa. Halla-aho ei voita 6-0 kuten yleensä vaan molemmat pääsevät esille.
Päinvastainen tulkinta.

Elinan jutuilta kokonaisuudessaan putosi pohja pois, ihan pelkkää unelmointia=ehdokkaan vaaliohjelmaa. En löytänyt mitään konkretiaa, mutta ison määrän kehonkieltä joka kertoi kärsimättömyydestä ja omasta ylivertaisuudesta. Saattoi olla hiukan kipeä joka voisi selittää epämukavuusalueella oloa, mutta tuolla tasolla pitäisi osata tunnistaa asia ja asettaa omat jarrut sen mukaan päälle.

Lepomäki jäi tällä puheella Iiris Suomelan taakse, olkoonkin että jälkimmäisellä on aivan ufojutut. Hän on kuitenkin politiikassa laps, ja ideologian voitto järjestä on aivan selvä. Hän ei muuta tavoittelekaan, vaan on toteemina muille lapsille.

Kokoomuksen konkertiaa tästä kohtaan 52:50, Halla-ahon "ok" tokaisuun asti. Just.

 
Viimeksi muokattu:
86,4 % Tampereen journalismin ja viestinnän opiskelijoista kannatti vihreitä, vasemmistoliittoa tai Sdp:tä.[3]

Jos ajatellaan, että talous-, (korkea)kulttuuri-, tiede-, urheilu-, auto-, tekniikka- ja teknologia- sekä ruokatoimittajiksi ajautuisi, hakeutuisi tai tungettaisiin viher-vasemmiston ulkopuolelle jääviä toimittajia, niin koti- ja ulkomaan- sekä ajankohtaistoimitukset samoin kuin henkilöjuttujen kasaannäpertäminen jäisi noin 104%sti vihervasemmalle.

Tätä kautta on helppo ymmärtää se, että ns. tärähtäneistön ulkopuolisesta väestä iso osa kokee syvää epäluottamusta kotimaisen juornalismin luotettavuutta kohtaan.

Se, mistä jätetään kirjoittamatta samoin kuin se, että mitä nostetaan suurennuslasin alle ilman todellisia journalistisia perusteita kertoo karulla tavalla että tuohon epäluottamukseen on aihetta.

Poliittinen roolittaminen, agendajournalismi ja pienemmässä määrin myös klikkijournalismi ovat olleet tämän epäluottamuksen suuria aikaansaajia - samoin toki toimittajakunnassa yleinen yleissivistyneisyyden puute.

Näissä oloissa persujen kannatus nousee taatusti sitä mukaa kun toimittajakunta ylikorostaa päivittäin kyvyttömyyttään ymmärtää luonnon- ja insinööritieteiden tai matemaattisen hahmottamisen tyyppisiä asioita.
 
Minulla on huono kuva perussuomalaisista sillä perusteella mitä olen Tampereen perussuomalaisten ja kunnanvaltuutetun kanssa jutellut. Usein siellä vaalikojuilla kuulee epäasiallista puhetta ulkomaalaisista. Kunnanvaltuutettu, jonka nimeä en nyt tässä mainitse, oli vastaan kaikkia uusia hankkeita joita Tampereella on nyt viime aikoina tehty.

Tuntuu vaan niin vanhanaikaiselta tuo homma. En vaan pysty samaistumaan tuohon.
 
Minulla on huono kuva perussuomalaisista sillä perusteella mitä olen Tampereen perussuomalaisten ja kunnanvaltuutetun kanssa jutellut. Usein siellä vaalikojuilla kuulee epäasiallista puhetta ulkomaalaisista. Kunnanvaltuutettu, jonka nimeä en nyt tässä mainitse, oli vastaan kaikkia uusia hankkeita joita Tampereella on nyt viime aikoina tehty.

Tuntuu vaan niin vanhanaikaiselta tuo homma. En vaan pysty samaistumaan tuohon.
Onko siellä kojulla puhuttu tuhmia puskaraiskaajista?
 
Onko siellä kojulla puhuttu tuhmia puskaraiskaajista?
Neekeri sana ainakin loistaa noissa. :)

Mutta siis kun itse olen tekemisissä maahanmuuttajien kanssa,niin tuntuu välillä aika erikoiselta toi. Tottahan toki ymmärrän että maahanmuuttajissa on paljon myös niitä jotka ei osaa käyttäytyä ja jotka joutaisivat pakkopalautetuiksi.
 
Neekeri sana ainakin loistaa noissa. :)

Mutta siis kun itse olen tekemisissä maahanmuuttajien kanssa,niin tuntuu välillä aika erikoiselta toi. Tottahan toki ymmärrän että maahanmuuttajissa on paljon myös niitä jotka ei osaa käyttäytyä ja jotka joutaisivat pakkopalautetuiksi.
Kyllä sitä N sanaa on viljelty myös Kokoomuksen teltalla. Tubesta löytyy. Kyllähän itsekin tiedostan, että persujen kenttäväessä on sitä juntti jengiä mutta niiden kanssa ei kannata mennä juttelemaan. Jos kansanedustajia sattuu olemaan paikalla, niin keskustelu on aina hyvin rakentavaa.
 
Neekeri sana ainakin loistaa noissa. :)

Mutta siis kun itse olen tekemisissä maahanmuuttajien kanssa,niin tuntuu välillä aika erikoiselta toi. Tottahan toki ymmärrän että maahanmuuttajissa on paljon myös niitä jotka ei osaa käyttäytyä ja jotka joutaisivat pakkopalautetuiksi.
Erikoista tosiaan, koska suurimmat ongelmaryhmät ovat arabit ja somalit. Kummatkaan eivät ole neekereitä (somalit ovat afroarabeja). Venäläiset ovat sitten oma ongelmaryhmänsä, liittyen ensisijaisesti viidentenä kolonnana toimimiseen (halusivatpa tai eivät), työllistymisen ollessa tosin myös heikkoa.

Lähtökohtasi on myös väärä: turvapaikkajärjestelmä ei pitäisi olla väylä maahanmuutolle, vaan väliaikaiselle humanitaariselle suojelulle.
 
Viimeksi muokattu:
Erikoista tosiaan, koska suurimmat ongelmaryhmät ovat arabit ja somalit. Kummatkaan eivät ole neekereitä (somalit ovat afroarabeja). Venäläiset ovat sitten oma ongelmaryhmänsä, liittyen ensisijaisesti viidentenä kolonnana toimimiseen (halusivatpa tai eivät), työllistymisen ollessa tosin myös heikkoa.

Lähtökohtasi on myös väärä: turvapaikkajärjestelmä ei pitäisi olla väylä maahanmuutolle, vaan väliaikaiselle humanitaariselle suojelulle.
Ymmärrän että ongelmia on ja katsotaan mitä tapahtuu.
 
No en nyt tuostakaan sanoisi. :sneaky:

Oma tyttöystäväni oli näet maahanmuuttaja.Ok, ei hän tullut mistään Irakista tai vastaavista, vaan ihan EU-alueelta... :)
Maahanmuuttaja termiä käytetään täällä yleisesti ns varsinaisista eli muslimeista tai afrikaanoista.
 
Minulla on huono kuva perussuomalaisista sillä perusteella mitä olen Tampereen perussuomalaisten ja kunnanvaltuutetun kanssa jutellut.

En hämmästy. Tampere taitaa olla Persujen avohoito-osasto tai päivätoimintakeskus.

Syystä tai toisesta nimenomaan Tampereelle ja Tampereen kunnallispolitiikkaan tuntuu loksahtaneen paljon sellaisia tapauksia joissa kunnianhimon, kyvyttömyyden ja aikaanssaamattoman öyhöttämisen epäpyhä kolminaisuus on vahvasti esillä.

Jossain Tampereen lähikunnassa oli joku kyläkoulunpelastaja-persu. Se tuntui turistessa monella tavalla tolkulliselta ja aikaansaavalta.

Tampereelta taisi olla Sakari Puisto. Noin ulko- ja turvallisuuspoliittisesti en ole selvillä Puiston linjasta mutta aivan ehdottomasti erittäin älykäs.

Kai niitä aivoilla varustettuja on muitakin, mutta en osaa nimetä.
 
Noh...itselle:

Maahanmuuttaja = työ- tai perheperustainen maahan muuttaja, ei kuulu seuraaviin kahteen kategoriaan.
Pakolainen = pakolaiskiintön mukainen ja pakolaisstatuksen saanut henkilö, ei kuulu seuraavaan kategoriaan.
Turvapaikanhakija = maahan saapunut turvapaikkaa eri perusteilla hakenut.

Media ja monet muut niputtavat erilaisten agendojen takia nuo kaikki yhteen.
 
Maahanmuuttaja termiä käytetään täällä yleisesti muslimeista tai afrikaanoista.
Media ja monet muut niputtavat erilaisten agendojen takia nuo kaikki yhteen.

Nimenomaan on median aikaansaannosta se, että siirtolais-pakolaiset ovat saaneet maahanmuuttaja statuksen. Tällä toimittajat johtivan kansalaisia harhaan ja nyt kun lopputuloksen kannalta asiaa tarkastellaan, niin käsitteet ovat sekaisin. Median edustajien olisi ehkä kannattanut miettiä hetki ennen kirjoittamistaan.

Ymmärrän kyllä, että työn perässä Suomeen tullut maahanmuuttaja kärsii siitä että hänet leimataan puhekielessä samaan nippuun ansiotonta turvaa hakevien discoläpsyttelijöiden kanssa.
Jokainen voi tietenkin nettikeskusteluissa ja muualla itse vaikuttaa siihen, ettei käytä maahanmuuttaja-termiä kuin vain sellaisesta joka tänne tulee töihin ja sukuun suomalaisen kanssa.
Muut olkoon pakolaisia ja siirtolaisia.
.
 
Ei se ratikka ainakaan nyt kauhen viisaalta ratkaisullta näin ulkopaikkakuntalaisesta vaikuta. Muista en osaa sanoa.
Raitiotiellä saadaan paljon busseja halvemmat liikennöintikulut, kun ratikka voidaan rakentaa paljon pidemmäksi kuin bussi. Ja tärkeimpinä vaikutuksina ulkomaisissa vastaavissa projekteissa on saatu paikallisliikenteen matkustajamääriä kasvatettua huomattavasti, kun ihmiset matkustavat mieluummin raideliikenteellä kuin bussiliikenteellä, ja raitiotien pysäkkien läheisyyteen on tullut merkittävää kiinteistökehitystä.
 
Minulla on huono kuva perussuomalaisista sillä perusteella mitä olen Tampereen perussuomalaisten ja kunnanvaltuutetun kanssa jutellut. Usein siellä vaalikojuilla kuulee epäasiallista puhetta ulkomaalaisista. Kunnanvaltuutettu, jonka nimeä en nyt tässä mainitse, oli vastaan kaikkia uusia hankkeita joita Tampereella on nyt viime aikoina tehty.

Tuntuu vaan niin vanhanaikaiselta tuo homma. En vaan pysty samaistumaan tuohon.
Viime kunnallisvaaleissa niillä oli yhtenä vaalilauseena vastus ratikkaa kohtaan. Eivä ilmeisesti olleet huomanneet, että päätös ratikan tulemisesta oli jo tehty.
 
MT:n kysely: suomalaisten mielestä perussuomalaiset ajaa lapsiperheiden asiaa parhaiten sekä maaseudulla että kaupungissa
Politiikka
05:00
Kimmo Lundén
Vihreiden politiikan lapsiystävällisyyteen eivät vastaajat usko edes pääkaupunkiseudulla.
JUKKA PASONEN
image.jpg
 
Back
Top