Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhta
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Normihommaa, että kirjailijat on vähän boheemeja :cool:
Joo, niinkuin Arto Melleri Pressanlinnassa... Halme lienee kuitenkin ollut siellä itsenäisyyspäivän juhlissa useamman kerran, mitään porukkaa ei kyllä muistaakseni fönäreistä paiskottu ulos, ennen kuin Halmeen akan poikaa tuotaisiin niskä/ käsi/ jalka/ perse/ henkiraudoissa sieltä jonkun Vatin voimalla ulos, kasipyöraisellä vahvistetulla lavetilla :) .

Jotenkin kilahti vasta myöhemmin, oli ne seinään ampumiset himassa jne. Olihan siinä vissiin jotain lesbo-läppää punanoidalle edarissa, siitä viis.
Jotain tärkeämpää tapahtui, siis muuta kuin boheemiuden puuska?

Joo, niinkuin Arto Melleri Pressanlinnassa... Halme lienee kuitenkin ollut siellä itsenäisyyspäivän juhlissa useamman kerran, mitään porukkaa ei kyllä muistaakseni fönäreistä paiskottu ulos, ennen kuin Halmeen akan poikaa tuotaisiin niskä/ käsi/ jalka/ perse/ henkiraudoissa sieltä jonkun Vatin voimalla ulos, kasipyöraisellä vahvistetulla lavetilla :) .

Jotenkin kilahti vasta myöhemmin, oli ne seinään ampumiset himassa jne. Olihan siinä vissiin jotain lesbo-läppää punanoidalle edarissa, siitä viis.
Jotain tärkeämpää tapahtui, siis muuta kuin boheemiuden puuska?
Asui Tarkk'ampujankadulla eikä osunut edes itseensä.

Katsoin äsken nopeasti Tony Halmeen viimeiset ajat. En ihmettele miksi tappoi itsensä. Aivovaurio, muistihäiriö, puhekyky alentunut...on siinä syytä miksei halunnut elää.

Ai unohdatko nyt mahdollisesti omiesi käyttämän kielen?

Tikulla silmään joka vanhoja muistelee

Möläyttelyn saama mediahuomio on Persujen kannatukselle paljon vähemmän haitallista kuin maanpetoksellisuuden rajoja kolkutteleva toiminta, jossa muutaman tonnin kokoluokkaa olevilla palkkioilla ollaan valmiita rakentamaan kokonaisia teollisuuden sektoreita uhkaavia verkostoja.

Ihan samaa pohdintaa olen käynyt keskenäni. Eikä tämä ole suinkaan eka kerta tässä kontekstissa. Poikkeaako Persu-edustaja Niikko omasta viitekehyksestään, kansanedustajuudesta nimittäin, yhtään....sitä en osaa sanoa, tuskin paljon.

Persun kannattajien kannattaisi huomata, että heidän ns. omat pojat ovat ihan samanlaisia hillotolpan rakentajia kuin muutkin edarissa ym. kaukaloilla.

Ihan samaa pohdintaa olen käynyt keskenäni. Eikä tämä ole suinkaan eka kerta tässä kontekstissa. Poikkeaako Persu-edustaja Niikko omasta viitekehyksestään, kansanedustajuudesta nimittäin, yhtään....sitä en osaa sanoa, tuskin paljon.

Persun kannattajien kannattaisi huomata, että heidän ns. omat pojat ovat ihan samanlaisia hillotolpan rakentajia kuin muutkin edarissa ym. kaukaloilla.

Persut olivat tavan ihmisiä ja raikas tuulahdus suhteessa poliitikkoihin. Sitten tuli Jytky ja persuista tuli poliitikkoja. Ei kai tuossa mitään ihmettelemistä ole. Politiikkahan on turhan monelle nimenomaan omien asioiden hoitamista. Uskon miehelle tuo on vielä helpompaa kuin muille koska ei tule edes tunnontuskia vaan kirkolla painetaan reset-nappulaa ja kaikki voi jatkua koska edellinen viikko tuli taas sovitettua. Näkyy ottavan hetken ennen kuin asia laajemmin ymmärretään. Mitään muutosta ei tällä opilla ole tuloillaan. Puolue ajaa asiaansa ja sen edustajat tekevät siinä sivussa omia bisneksiään. Tilaisuus tekee varkaan myös persusta.

Onko se noin helppoa? ;)

Sellainen vaikutelma on elävästä elämästä jäänyt. Kaikkein härskeimmät ja häikäilemättömimmät bisneksissä vastaan tulleet ovat olleet erilaisia lahkolaisia. Kun tuo on kristinuskon opinkappaleiden mukaan selkeästi ns. syntiä ( valehtelua ja varastamista ) ja jatkuu kuukaudesta sekä vuodesta toiseen niin toistuva/jatkuva anteeksianto on ainoa keksimäni ratkaisu. Itse en kehtaisi tuolla tavalla käyttäytyä mutta minäpä joudunkin käsittelemään asian itse ja tykönäni. Kukaan ei kuittaa tekosiani puolestani.

Ei pitäisi yleistää, mutta siltä se kyllä näyttää. Kyllä uskonto tai pakonto, kuinka vain, edustaa monille pelkkää signalointia ja vallankäyttöä. Ja mikä tahansa synti sovitetaan joko pienessä piirissä hartaasti huokuen tai sitten ulkokultaisin menoin pitäjän kirkossa.

En missään tapauksessa yleistä kaikkiin uskoviin mutta heidän joukoissaan nämä ketkut porskuttavat kuin kalat vedessä. Ja kun seurakunnat hanakasti puolustavat omiaan niin niistä tulee myös kriminaalien turvasatamia niin kuin on nähty vaikkapa lestadiolaisten insestitapauksissa. Muslimien varjoyhteiskunnasta aina varoitellaan mutta tätä kristittyä versiota ei nähdä uhkana. Erikoisia kuvioita joita ei ulkopuolinen pysty ymmärtämään.

Ei pitäisi yleistää, mutta siltä se kyllä näyttää. Kyllä uskonto tai pakonto, kuinka vain, edustaa monille pelkkää signalointia ja vallankäyttöä. Ja mikä tahansa synti sovitetaan joko pienessä piirissä hartaasti huokuen tai sitten ulkokultaisin menoin pitäjän kirkossa.
Olen niin kaukana kirkosta ja "piireistä", että ei ole mitään käsitystä nykymenosta.

Kyllähän asia tosin on ollut esillä kotimaisista komedioista alkaen jo pitkään.
Lahkolaisien osalta on jotain huhuja kuullut..herra armahtaa ;)

Aina ei onnistu Arvopohjaltakaan...

juhana vartiainen

@filsdeproust

Vasemmalla laidalla on ollut haastava suhde tilastoihin aiemminkin. Kun Stalin määräsi väestölaskennan vuonna 1937 ja tulokset eivät miellyttäneet, laskelman toteuttajat ammuttiin. Seuraava ryhmä osasi jo laskea oikein.

Lainaa twiittiä

4dU5NAcN_normal.jpg

Jussi Pullinen

@JussiPullinen
· 13t
Vasemmiston Saramon mukaan ”muissa ministeriöissä voi olla parempaakin ymmärrystä kuin VM:ssä ja hallitus voi viime kädessä päättää itse, mitkä toimet riittävät tavoitteen saavuttamiseksi”. https://hs.fi/politiikka/art-2000006387549.html

Ai unohdatko nyt mahdollisesti omiesi käyttämän kielen?

Täytyy sanoa, että repesin tälle viestille. Harvemmin minua vihreäksi syytetään, vaikka niin on joskus aijemminkin käynyt. Se on kuitenkin hyvä merkki, että tälläinen puoluekantaani koskeva väite esitetään. Se nimittäin kertoo siitä, että olen ainakin jossain määrin onnistunut pyrkimyksessäni itsenäiseen ajatteluun. Minä kun pyrin muodostamaan mielipiteeni itsenäisesti ilman mitään ideologista tai puoluepoliittista painolastia. Minulla ei ole tarvetta rakentaa identiteettiäni sitoutumalla mihinkään poliittiseen nimikkeeseen. Tällöin voi kannattaa hyviä asioita ihan riippumatta siitä, mikä puolue niitä esittää ja vastustaa huonoja asioita samaan tapaan. Äänestäessä on toki valittava puolue, mutta tällöinkin vaihtoedot ovat epätäydellisiä.

Aina ei onnistu Arvopohjaltakaan...

juhana vartiainen
@filsdeproust

Vasemmalla laidalla on ollut haastava suhde tilastoihin aiemminkin. Kun Stalin määräsi väestölaskennan vuonna 1937 ja tulokset eivät miellyttäneet, laskelman toteuttajat ammuttiin. Seuraava ryhmä osasi jo laskea oikein.

Lainaa twiittiä

4dU5NAcN_normal.jpg

Jussi Pullinen

@JussiPullinen
· 13t
Vasemmiston Saramon mukaan ”muissa ministeriöissä voi olla parempaakin ymmärrystä kuin VM:ssä ja hallitus voi viime kädessä päättää itse, mitkä toimet riittävät tavoitteen saavuttamiseksi”. https://hs.fi/politiikka/art-2000006387549.html
En ymmärrä miksi et linkitä twiittejä paremmin. Oikeastaan tämä kyllä menisi paremmin hallitusta käsittelevään aiheeseen.

En missään tapauksessa yleistä kaikkiin uskoviin mutta heidän joukoissaan nämä ketkut porskuttavat kuin kalat vedessä. Ja kun seurakunnat hanakasti puolustavat omiaan niin niistä tulee myös kriminaalien turvasatamia niin kuin on nähty vaikkapa lestadiolaisten insestitapauksissa. Muslimien varjoyhteiskunnasta aina varoitellaan mutta tätä kristittyä versiota ei nähdä uhkana. Erikoisia kuvioita joita ei ulkopuolinen pysty ymmärtämään.
Kyllähän lestadiolaiset on tässä "anteeksi-antonapin" käytössä ihan mestareita. Se opetetaan jos lapsesta asti, että kun viikonloppuna "jeesuksen nimessä ja veressä" annetaan synnit anteeksi, niin on taas seuraava viikko aikaa paahtaa syntejä oikein urakalla. Sen näkee lapsista ja venhemmat ovat sen hyvin omaksuneet. Kun itse asustelee täällä L-lahkon vaikutusalueella, niin oma epäilys on se, että lestadiolaiset ovat moraaliltaan paljon kyseenalaisempia kuin me tavalliset syntisäkit. Toki poikkeuksia on, mutta itse en pidä lestadiolaisia moraaliltaan kovinkaan korkealentoisina, esittävät vain parempaa kuin ovat.

oma epäilys on se, että lestadiolaiset ovat moraaliltaan paljon kyseenalaisempia kuin me tavalliset syntisäkit. Toki poikkeuksia on, mutta itse en pidä lestadiolaisia moraaliltaan kovinkaan korkealentoisina, esittävät vain parempaa kuin ovat.

Sanotaan vaikka etten hämmästyisi mikäli tämä pitäisi laajemmaltikin paikkansa. Oma otanta on kuitenkin sen verran ohut että pitää ponnistella ja ainakin yrittää olla lyömättä kantaansa lukkoon.

Back