Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

Onko ihmiskauppa sitten pätevä ratkaisu maksajien haalimiseksi?

Ostetaan kehitysmaapopulaa jollakin tekaistulla verukkeella, kuten työpaikka. Suomenkieltä/ruotsinkieltä osaamaton, luku- ja kirjoitustaidoton voi työllistyä Suomessa muutamaksi kuukaudeksi kiinalaisravintolan takahuoneeseen, mutta pääsääntöisesti työtä ei riitä loppuelämän ajaksi. Kun kehitysmaalainen on on saapunut maahan, Kelan velvollisuus on elättää hänet oli oleskelulupaa tai ei. Kun koko maailma tietää, että Suomeen saa oleskeluluvan ja kansalaisuuden työ-verukkeella, kehitysmaataustaltakin osataan päätellä sen verran, että muutaman kuukauden ilmaistyö kannattaa koska palkintona on Suomen kansalaisuus ja ikuinen elatus. Kaikki työperusteiset kehitysmaalaiset eivät ole laiskoja tai työhaluttomia, mutta työelämässä on omat realiteettinsa. Korkean verotuksen ja sotu-maksujen vuoksi halpapalkkainen työ ei kannata. Kehitysmaataustalta mahdollisuudet sellaiseen työhön, jolla voi elättää itsensä ja perheensä ovat huonot. Samoista työpaikoista kilpailemassa on kantasuomalaiset koulunsa käyneet. Kun huomioidaan että Suomessa maksettavat sossutuet ovat vielä Ruotsin vastaaviakin houkuttelevammat, epäyhtälöstä tuli noidankehä.

Kun kehitysmaataustalta Suomi on saatu vakiinnutettua asemapaikaksi, sen jälkeen perheen yhdistämisen kautta Suomeen hilataan koko suku. Tai vaikka ei tuotettaisi kuin yksi tai kaksi sukulaista, työllistymisellä ei ole enää mitään merkitystä maahanmuuttokriteerinä. Ihmettelen edelleen missä ovat uskottavat laskelmat sille että kehitysmaalaisten ostaminen kannattaa. Vaihtoehtona olisi suosia maahanmuutossa jotakin muuta ihmisryhmää, esimerkiksi sivistyneestä yhteiskunnasta muuttavia korkeakouluttautuneita, tai hyvätuloisia. Esimerkiksi sveitsiläisiä yksityispankkiireja. Luxemburg on toiminut näin, eikä toiminnan tulos jätä moitteen sijaa. Halvat hinnat, korkeat palkat, alhaiset verot.

Mie en oo puhunut muusta kuin lapsikadosta.

En ratkaisuista
 
Näen asian toisin. Minun mielestä ongelman ydin on vieraslajien hyysäys ja ylipäätään tulonsiirto-yhteiskunta. Valtio ottaa niiltä kenellä vielä on mistä ottaa ja robinhoodimaisesti antaa niille, ketkä eivät ota vastuuta omasta toimeentulemisistaan. Sairaat on asia erikseen. Tulonsiirtojen huikea määrä nostaa veroja ja veroluonteisia maksuja vuosi vuodelta. Vääristää vapaata kilpailua ja kuihduttaa taloutta.

Hallitus toisensa perään keksii lisää tukimuotoja ja vetovoimatekijöitä maahanmuuttajille, mutta oman maan kansalaiset eivät saa terveyden- eikä sairaanhoitoa. Itse olen asunut eri puolilla maata, mutta sellaisessa kolkassa en vielä ole asunut jossa julkiset ja kertaalleen maksetut tervydenhuoltopalvelut toimisivat. Kunnalliselle hammaslääkärille jono on tyypillisesti 6-18 kk. Kunnalliseen sairaalaan ei voi päästä alle puolen vuoden edes kiireelliseksi diagnosoituun leikkaukseen.

Terveydenhuoltoon ei ole Suomessa vara, mutta on vara maksaa miljardi yritystukia yrityksille joista iso osa (ehkä lähes kaikki) pärjäisivät ilmankin. Yrittämiseen kuuluu yrittäjäriskin kantaminen. Miljardilla olisi saatu terveydenhuoltoon vauhtia koko maassa. Eri puolilla maata tiet jopa kaupunkien keskustoissa ovat kuin kynnyspeltoja, koska kaupungilla ei ole rahaa aurauskalustoon ja koska viikonloppuisin lumitöitä ei saa tehdä kalliimpien palkkojen vuoksi. Maahanmuuttajien houkuttelemiseen ja elättämiseen sata- tai tuhatmäärin on vara niissäkin kaupungeissa joissa tiet jätetään auraamatta.

Tulonsiirrot

Näen, että Suomi on 2008 romahduksen jälkeen muuttunut yhteiskunnasta, jossa panostetaan pääasiassa kolmeen peruspilariin (terveydenhuolto, koulutus ja infra), kohti ideologista sekamelskaa. Viimeisin esimerkki tästä on Helsingin Kruunuvuoren sillat ja niiden posketon hinta, kun huomioi, että kyseessä on hanke, joka on pitänyt runnoa läpi kuin käärme pyssyyn.lpp


Tämä näkyy helposti myös politiikassa, jossa Persut ovat nousseet tasaisesti kaikesta mahdollisesta jarruttelusta huolimatta. Ehkä jonain päivänä jonkun silmät aukeavat.

Koronan myötä onneksi etätyöstä tuli uusi normi ja nyt on kovassa harkinnassa muutto muualle - todennäköisesti Itäiseen Eurooppaan.
 
Viimeksi muokattu:
Persujen nousun syy kokoomuksen suulla.
Ihmeen hyvin suomalaiset jaksavat pitää leipäluukkunsa kiinni silloin kun pitkään kannattamansa puolueen linja alkaa poiketa omista ajatuksista. Pitkän linjan demareita ja kepulaisia tuntevana en ole ikinä kuullut kumpaistenkaan hurraavan haittamaahanmuutolle. Eija-Riitan kaltaisia avautumisia oman puolueen linjavalintojen julkisia arvostelijoita on harvassa. Vaikka puoluejohtavat taputtavat haittamaahanmuutolle, puolueen kannattajien enemmistö ei välttämättä jaa ihannetta. Erannon seurauksena ja kun leipäluukkua ei tohdita avata, ääniä menee persuille.
 
Lapsilisät tulisi ehdottomasti muuttaa siten, että raha tulisi verovähennyksenä.
Edit: näin ei tietenkään tule tapahtumaan, koska rasismi. Kaikilla oikeus hankkia vaikka tusina lapsia.
 
Lapsilisät tulisi ehdottomasti muuttaa siten, että raha tulisi verovähennyksenä.
Edit: näin ei tietenkään tule tapahtumaan, koska rasismi. Kaikilla oikeus hankkia vaikka tusina lapsia.

Jos lapsilisät olisivat verovähennyksinä ja toisaalta toimeentulotukena jos veroja ei maksettaisi tarpeeksi, kohenisivat julkisen talouden tunnusluvut selvästi.

Lapsilisät vain verovähennyksenä tarkoittaisi että esim. opiskelijoiden lapsenteko vähenisi entisestään. Samoin vaalehiuksisten, sinisilmäisten suomalaisten nuorten joiden työtilanne olisi epävarma.

Paljon suurperheitä, ihan suomalaisia, on esim. lestadiolaisissa.
 
Hei, me tienataan tällä! Epäilyttävän halpaa asumista näillä lukiolaisilla, 175 e/kk. No sillähän sitä jo pärjää lukio-opiskelussa. Olettaen ettei tarvi syödä, ostaa kirjoja, nettiä, tietokonetta, liikkua, asioida diskoteetissä, polttaa mahorkkaa ja nauttia päihteitä. Mikäs se on 16-vuotiaan omia kuluja maksellessa kun Uzbekistanissa keskitulo on peräti 104 euroa/kk.

Kelan täytyy nyt haalia asiakkaita jostain muualta, koska uzbeckit eivät tarvitse hölmölandian almuja. Miksikö vietnamilaisille maksetaan kaikki, vaikka toisaalla vakuutellaan että EU:n ulkopuolelta tulevat opiskelijat maksavat itse kaikki kulunsa? Kyllä tämä lukio-opiskelijoiden haaliminen täyttää kaikki tonni-talkoiden tunnusmerkit.

Jos kaupunki allekirjoittaa sopimuksen, Mäntän lukio maksaa jokaisesta opiskelijasta Finest Futurelle 1 000 euroa vuosittain. Lukion huolehdittavaksi jää opetuksen järjestäminen, opiskelumateriaalien hankkiminen, yksi ruoka päivässä sekä majoituksen hankkiminen vietnamilaisille opiskelijoille. Uzbekistanilaiset opiskelijat maksavat itse oman majoituksensa.

Aasiasta tulevat opiskelijat suorittaisivat Suomessa koko lukion ja siirtyisivät sitten suomalaisiin jatko-opintoihin.
Mäntän lukio saa Opetushallitukselta opiskelijakohtaisen valtionosuuden jokaisesta ulkomaisesta opiskelijasta
.

Yle uutiset
Rautalammilla kepun yritys tyssäsi..

Ehdotus
Esittelijä
Anu Sepponen, kunnanjohtaja

Kunnanhallitus päättää sivistyslautakunnan tavoin hyväksyä hankkeen eteenpäinviemisen.

Päätös
Pekka Annala esitti, että Rautalammin kunta ei tässä vaiheessa lähde mukaan hankkeeseen. Hannu Korhonen ja Raija Haukka kannattivat esitystä. Puheenjohtaja totesi, koska oli tehty pohjaesityksestä poikkeava kannatettu esitys, asiasta äänestetään. Ne, jotka kannattavat pohjaesitystä, äänestävät "jaa", ne jotka kannattavat Pekka Annalan esitystä, äänestävät "ei". Suoritetussa nimenhuutoäänestyksessä "jaa" äänestivät Matti Kärkkäinen (KESK), Kari Laitinen (KESK) ja Tiina Puranen (KESK). "Ei" äänestivät Pekka Annala (KOK), Raija Haukka (VAS), Hannu Korhonen (SDP) ja Sinikka Korhonen (PS).

Puheenjohtaja totesi, että Pekka Annalan ehdotus oli tullut päätökseksi äänin 4-3.
Asiantuntijana kuultiin sivistysjohtaja Olli Lipposta.

https://rautalampi.cloudnc.fi/fi-FI...ISAPYKALA_Finest_future_hankkeen_hyodyn(10615
 
Teuvo vaihtoi Stephanien 30 nuorempaan Laritzaan 26.


Mukana myös ankkurilapsi loppusuvulle.

Näin sitä Suomen etua EU:ssa ajetaan Hondurasista käsin. Etätyö antaa tähän ilmeisesti myöden.

No, mitäs minä. Kuitenkin olen kateellinen, kun Lartzan kuvat tulee lehteen.

Simpauttaja
 
Viimeksi muokattu:
Teuvo vaihtoi Stephanien 30 nuorempaan Laritzaan 26.


Mukana myös ankkurilapsi loppusuvulle.

Näin sitä Suomen etua EU:ssa ajetaan Hondurasista käsin. Etätyö antaa tähän ilmeisesti myöden.

No, mitäs minä. Kuitenkin olen kateellinen, kun Lartzan kuvat tulee lehteen.

Simpauttaja
Täytyy tavallaan nostaa hattua Hakkaraiselle. Otetaan irti se mitä saadaan ja nauretaan matkalla leppoisampaan elämään.
 
Teuvo vaihtoi Stephanien 30 nuorempaan Laritzaan 26.


Mukana myös ankkurilapsi loppusuvulle.

Näin sitä Suomen etua EU:ssa ajetaan Hondurasista käsin. Etätyö antaa tähän ilmeisesti myöden.

No, mitäs minä. Kuitenkin olen kateellinen, kun Lartzan kuvat tulee lehteen.

Simpauttaja
Eikös Teuvon pitänyt olla RASISTI! ;)
 
Teuvo vaihtoi Stephanien 30 nuorempaan Laritzaan 26.


Mukana myös ankkurilapsi loppusuvulle.

Näin sitä Suomen etua EU:ssa ajetaan Hondurasista käsin. Etätyö antaa tähän ilmeisesti myöden.

No, mitäs minä. Kuitenkin olen kateellinen, kun Lartzan kuvat tulee lehteen.

Simpauttaja
Yhtään noita touhuja kannattamatta, eipä ole Teuvo Pekkaa pahempi.
 
Back
Top