Eikö olekin yllättävää kuinka myönteisiä juttuja sekä Puistosta että Purrasta on tehty maan suurimpiin medioihin?
Isot Pojat eivät soittele päätoimittajille vaan heidän juoksupoikansa hoitavat sen. Kaius Niemi laittaa lehteensä jonkin toimittajan juttuja jos Isot Pojat niin päättävät.
Ei ole mitään Isoja Poikia jotka pyörittävät kulisseissa kuvioita.
Kokoomuksen, Persujen, KooDeen, Liikenytin ja Kepun potentiaaliset äänestäjät muodostavat
ehkä 60 median kuluttajista ja ehkä 70-80% potentiaalisesta ostovoimasta.
Sen Ison Pojan nimi on Osto Voima.
Aikanaan Hesari oli tuuman paksuinen broad sheet. Premium -autoja, kalliita kelloja ja muita eliittituotteita mainostettiin sen sivuilla. Sanoma Oy sai mielipuolisen kovat mainostulot Hesarista.
Sitten HS tiedostavaistui, nulikoitui ja kääntyi vasemmalle.
Nyt Hesari on muutaman sivun tabloid, jossa mainostaa tarjousmakkaroitaan kaksi kauppaketjua ja muutama rihkamaketju.
Media elää mainoksilla. Mainokset tavoittelevat ostovoimaa. Jos brändi haisee, niin mainostajat karttavat sitä koska haju tarttuu eikä lähde pois.
Kuvittele Rolex-mainos Kansan Uutisissa. Ei? Kuvittele Mersun mainos tämän päivän Hesarissa. Ei? Mielummin telkkariin tai Tekniikan Maailmaan?
Media-ala on ollut yli vuosikymmenen yt-kierteessä. Se on aiheutettu äärivasemmistolaisella SJW/WOKE -paskalla. Maaseudun Tulevaisuus ei aikanaan mennyt siihen mukaan ja kasvatti paperilukijoiden määrää kun vassaritoimittajien lehdet olivat levikkikierteessä ja irtisanomisahdingossa.
Nyt osa media-alasta on tajunnut että heidän pitää valita laitavasemmistolaisen maailmansyleilyn ja mainostajien välillä.
Ne jäävät jäljelle jotka valitsevat Osto Voiman & Mainos Markat. Muut päätyvät lopettamaan jollain viiveellä.