Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

On varmasti totta, että tietyn tyyppisiä asioita ei saa sanoa vaikka käyttäisi kuinka korrektia kieltä ja perustelisi jokaisen esittämänsä asian faktoilla. Esim Halla-Aho tekee näin, ja jokainen tietää mikä on esim median suhtautuminen; jos omia havaintoja asiasta ei ole, tästä voi lukea esim hiljattain ilmestyneestä, tunnetun politiikan tutkijan tekemästä kirjasta Perussuomalaiset Halla-Ahon ja Purran linjoilla.

Toisaalta, nk oikean mielipiteen sanominen tuntuu olevan ok myös roisia kieltä käyttämällä ja jopa valheellisia väitteitä esittämällä. Tästä esimerkkinä esim tähän keskusteluun linkitetty Jukka Gustafssonin puheenvuoro jossa kommentoitiin Vallinin puhetta.
Tämä näkyy hyvin siinä, kuinka suvaitaan rikollista elokapinallisorganisaatiota, jonka olemassaolo perustuu lainvastaiseen toimintaan (eikö se ollutkaan kieltoperuste yhdistyksille, ml. rekisteröimättömät?) ja kuinka puolestaan käsitellään kansallismielisiä kulkueita ja tapahtumia, vaikka niillä ei olisi edes sidoksia mihinkään persusisuihin (ja vaikka olisi, niin entä sitten?). Rikollista toimintaa suvaitaan ja laillinen toiminta halutaan kieltää. Siinäpä sitä kontrastia kerrakseen.
 
Tuntuu siltä että ei saa olla sitä mieltä ettei pakolaisia Suomeen. Että sellainen mielipide lähes laiton. Enkä minä pidä koko maailman ihmisiä samanarvoisina. Leimatkaa minut sitten rasistikdi jos siltä tuntuu. En paskaakaan välitä ihmisistä jossain vinkuintiassa tai afrikassa.
Oma napa ja muut etniset suomalaiset on lähimpänä.
 
Veikko Vallin on siinä mielessä ikävä "rasisti", että on naimisissa tummaihoisen naisen kanssa. Tekee sen rasismikortin heiluttamisen vähän vaikeammaksi...
 
Veikko Vallin on siinä mielessä ikävä "rasisti", että on naimisissa tummaihoisen naisen kanssa. Tekee sen rasismikortin heiluttamisen vähän vaikeammaksi...

Jes.gif
 
Tässä tämä puhe


Oliko jäsen @VLF tässä jotain kauheuksia ? Puhui minun mielestäni todella asiallisesti. Enemmän minä olisin huolissani noista ihmisistä jotka eivät voi kuunella tollaista täysin normaalia puhetta. Tampereella melko loukkaantuvia edustajia vissii ku perse menee faktoista nii kipeäksi et pitää harkita paikalta pois lähtemistä.
 
Oliko jäsen @VLF tässä jotain kauheuksia ? Puhui minun mielestäni todella asiallisesti. Enemmän minä olisin huolissani noista ihmisistä jotka eivät voi kuunella tollaista täysin normaalia puhetta. Tampereella melko loukkaantuvia edustajia vissii ku perse menee faktoista nii kipeäksi et pitää harkita paikalta pois lähtemistä.
Tampere täytyy vastedes kiertää kaukaa, pöyristyttävää porukkaa:rolleyes:
 
Oliko jäsen @VLF tässä jotain kauheuksia ? Puhui minun mielestäni todella asiallisesti. Enemmän minä olisin huolissani noista ihmisistä jotka eivät voi kuunella tollaista täysin normaalia puhetta. Tampereella melko loukkaantuvia edustajia vissii ku perse menee faktoista nii kipeäksi et pitää harkita paikalta pois lähtemistä.
Kuten sanoin, en minä mieltäni pahoittanut. Eikä minulla ole asian kanssa mitään ongelmaa, totesin lähinnä sen ettei tuo esiintyminen nyt erityisemmin kuitenkaan näyttänyt edistävän maahanmuuttokeskustelua, vaikka niin Vallinilla varmasti oli tarkoitus. Lapsi meni pesuveden mukana.
 
Eikä minulla ole asian kanssa mitään ongelmaa, totesin lähinnä sen ettei tuo esiintyminen nyt erityisemmin kuitenkaan näyttänyt edistävän maahanmuuttokeskustelua, vaikka niin Vallinilla varmasti oli tarkoitus. Lapsi meni pesuveden mukana.
Sanoma meni vasemmistomedian mukana. Joku saattaisi nähdä myös kaikuja Neuvostoliitosta.

Puheen ainoa vika oli se, että siinä oli liikaa faktoja.
 
Jep, no en minä tästä sen enempää taidakkaan kommentoida. Mulle aivan yksi lysti tämä case, muita se tuntuu enemmänkin häiritsevän jos mediaa katsoo.
 
Eikä minulla ole asian kanssa mitään ongelmaa, totesin lähinnä sen ettei tuo esiintyminen nyt erityisemmin kuitenkaan näyttänyt edistävän maahanmuuttokeskustelua, vaikka niin Vallinilla varmasti oli tarkoitus. Lapsi meni pesuveden mukana.
Laitas esimerkki edistävästä keskustelusta
 
Tuntuu siltä että ei saa olla sitä mieltä ettei pakolaisia Suomeen. Että sellainen mielipide lähes laiton
Ei se vielä laiton ole. Mutta tiettyjä asioita määritellään vähitellen laittomaksi. Vapaan maahantulon kiistäminen, siitä tulee vielä laitonta. Samoin ilmastomuutoksen kieltäminen, tulee olemaan rikollista.

Tamperehan on ollut perinteisesti niin vasemmistolainen paikkakunta. Kaupunkivasemmistolainen. Yliopistomaailmakin, niin vasemmistolaista että pahaa tekee. Jyväskylä lähestyy hyvää vauhtia Tamperetta. Vihreiden kautta vasemmistolaiseksi. Oulu, se saattaa vielä eheytyä.

Minusta tuntuu että alan tykätä Veikko Vallinista.
 
Viimeksi muokattu:
Sehän se ongelma on että siitä ei saisi (vihervasemmiston mielestä) keskustella, heidän mielestä ei ole mitään mistä keskustella. Pakolaisia on otettava ja sillä siisti. Kaikki muu mielipide on rasismia ja epäinhimillisyyttä.
En pidä öyhötyksestä, mutta jos kolmen lakimiehen tulkinta on ettei ole syytä viheltää poikki...niin keskustelun rajojen kaventaminen on tarkoituksena.
 
Laitas esimerkki edistävästä keskustelusta
Lainaan ahvenanmaalaisen Pärren toteamusta:

"Se pitä tulla muistin, kun turisti tule saaristoon, on parempi kun ei tule ollenkan."

Eli ainoa tapa käydä maahanmiuttokriittistä keskustelua on jättää se käymättä.
 
Kuten sanoin, en minä mieltäni pahoittanut. Eikä minulla ole asian kanssa mitään ongelmaa, totesin lähinnä sen ettei tuo esiintyminen nyt erityisemmin kuitenkaan näyttänyt edistävän maahanmuuttokeskustelua, vaikka niin Vallinilla varmasti oli tarkoitus. Lapsi meni pesuveden mukana.
Ei valtuustossa puhuta siten, että tarkoituksena olisi vakuuttaa toiset ryhmät. Ei varsinkaan tällaisessa asiassa. Valtuustoaloitteiden ja -puheiden tarkoituksena on viestintä äänestäjille.

Keskustelu maahanmuutosta olisi aivan helppoa, jos ns mokuttava osapuoli haluaisi sitä käydä. Määrät ja laadut tiskiin ja perustelut näkyviin. Mutta kun muh ihmisoikeudet ja kansainväliset sopimukset ja lentäväthän linnutkin.
 
Ei valtuustossa puhuta siten, että tarkoituksena olisi vakuuttaa toiset ryhmät. Ei varsinkaan tällaisessa asiassa. Valtuustoaloitteiden ja -puheiden tarkoituksena on viestintä äänestäjille

Olisipa mieluisaa tietää, millaisia toimivia ratkaisuehdotuksia Vallin on ladannut puheessaan, jota en tunne? Pitäjän ylimmän päätöksentekoelimen valjastaminen vaalipuhealttariksi johtaa ajan oloon siihen, että tuo elin muuttuu tyhjäkkeeksi.

Luulohaihattelun levittäminen siinä mielessä, että kuntatasoilla ratkaistaan valtiotason strategioista syntyviä tilanteita on nimenomaan "viestintää äänestäjille" ja sen arvo on tuossa elimessä esitettynä päätöksentekomielessä tasan nolla pilkku kaksi. Silkkaa huulten heiluttelua, joka kenties kasvattaa kannatusta, mutta ei ratkaise tasan mitään.
 
Back
Top