Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mäkelä on väärässä sarjassa tällä hetkellä.
Öö, kai tiedät mitä eroa on työehtosopimusneuvotteluja vauhdittavalla lakolla ja poliittisella lakolla?
Niin, mutta entäpäs jos joku vassarimeppi rupeaa keräämään listaa äänioikeuden viemiseksi Suomelta, koska Suomi ei ota tarpeeksi kehitysmaalaisia kultamunia ja siten rikkoo pyhää "eurooppalaista humanismia"? Kysymyksessä on periaatteellisesti niin iso asia, että pitäisi kyetä näkemään myös Ukrainaa laajemmin.Hesarin juttu siitä miten PS:n mepit suhtautuvat kyrvänsyylä-Orbanin Unkariin.
EU | ”Suomen kannalta toiminta on pidemmän aikaa ollut epäilyttävää” – Unkari jakaa Ps-meppejä
”Olisi vaarallista luoda ennakkotapaus sille, että jäsenmaan äänestysoikeus neuvostossa voidaan pidättää”, sanoo Teuvo Hakkarainen (ps).www.hs.fi
Pirkko Ruohonen-Lerner sanoo olevansa valmis jopa siihen, että Unkarilta viedään väliaikaisesti äänioikeus EU:ssa.
”Suomen kannalta Unkarin toiminta on pidemmän aikaa ollut epäilyttävää. Sen hidastelu esimerkiksi Nato-hakemuksemme ratifioinnissa nakersi luottamusta”, Ruohonen-Lerner sanoo tiedotteessaan.
Hänen mukaansa suomalaisten veroeuroja päätyy Unkarissa korruptoituneisiin hankkeisiin, jotka rikastuttavat pääministeri Viktor Orbánin lähipiiriä. Hänestä Orbán myös pelasi suoraan Venäjän presidentin Vladimir Putinin pussiin, kun hän joulukuussa kaatoi EU:n päätöksen Ukrainan 50 miljardin euron tukipaketista.
”On Suomen etu, että Venäjä ei voita aloittamaansa hyökkäyssotaa Ukrainaa vastaan. Velvollisuutemme on tehdä kaikki mahdollinen Ukrainan avustamiseksi, jotta pääsemme tähän tavoitteeseen. Jos se tarkoittaa, että Unkari pitää laittaa EU-päätöksenteossa väliaikaisesti jäähylle, olkoon niin.”
Teuvo Hakkarainen sen sijaan ei halua, että Unkaria kuritetaan. Ihan vain muistelen, että missä porukoissa Teuvokin on aiemmin pyörinyt.
Katso liite: 92155
Se, miten Unkarille nyt käy tai on käymättä, ei sen enempää estä kuin mahdollistakaan kuvaamaasi skenaariota tulevaisuudessa. Se olisi eri tilanne, eri aikana, eri lähtökohdista. Kysymyksesi on whataboutismia.Niin, mutta entäpäs jos joku vassarimeppi rupeaa keräämään listaa äänioikeuden viemiseksi Suomelta, koska Suomi ei ota tarpeeksi kehitysmaalaisia kultamunia ja siten rikkoo pyhää "eurooppalaista humanismia"? Kysymyksessä on periaatteellisesti niin iso asia, että pitäisi kyetä näkemään myös Ukrainaa laajemmin.
Tuollainen muutos vaatisi varmaankin enemmän aikaa. Itse veikkaisin syiksi JHAn hyvää näkyvyyttä presidentinvaaleissa ja asiallisesti hoidettua rajakriisiä.Perussuomalaisten kannatus noussut selvästi. Vaikuttaakohan Halla-Ahon hyvä menestys ja se, että persujen teemat alkavat olla yleisemmin hyväksyttyjä?
Katso liite: 92872
Katso liite: 92873
Ylen kannatusmittaus: perussuomalaisilta suuri loikka
Kokoomus on yhä Suomen kannatetuin puolue. Perussuomalaiset onnistui aktivoimaan kannattajansa ja lähestyi SDP:n kannatusta reippaasti.yle.fi
Molemmissa näkyy persujen teemat vahvanaTuollainen muutos vaatisi varmaankin enemmän aikaa. Itse veikkaisin syiksi JHAn hyvää näkyvyyttä presidentinvaaleissa ja asiallisesti hoidettua rajakriisiä.
Totta, vaan molemmat on yksittäisiä ilmiöitä joiden noste voi jäädä lyhytaikaiseksi.Molemmissa näkyy persujen teemat vahvana
Aiemmin Niikko ja nyt Teuvo. Hyvä kun heittivät tuon uunon pihalle.Teuvolla meni sukset ristiin puoluejohdon kanssa. Syynä ilmeisesti Hakkaraisen Orbania fanittanut someviestittely.
Olisiko seuraavaksi poistossa aiempi presidenttiehdokas?Aiemmin Niikko ja nyt Teuvo. Hyvä kun heittivät tuon uunon pihalle.
Riippuu varmaan siitä, älyääkö pitää turpansa tukossa vai erehtyykö möläyttelemään.Olisiko seuraavaksi poistossa aiempi presidenttiehdokas?
Ei tässä siitä ole kysymys. Ryssän perseennuolenta puolueen fanittaminen oli Hakkaraiselta paha arviointivirhe.Saahan sitä kriittinen olla EU:ta kohtaan vai onko kielletty? Tulee sieltä aika paljon paskaakin päätöstä ihmisille ja Suomelle.
Itsekin olen ihaillut Teuvoa tuon kansanomaisuuden ja toisaalta periaatteellisuuden takia. Fakta kuitenkin on, että jos poliittinen pelisilmä ei toimi, ei jatkopaikkaa ole ansaittu.Näin Teuvo-fanina joutuu etsimään uuden ehdokkaan Euro-vaaleihin.
Olen edelleen sitä mieltä että mies, joka osaa kunnostaa ison sirkkelin terän ei voi olla sysipaska.
Olen samaa mieltä Teuvon kanssa että kansallisia etuja ja kansallista päätäntävaltaa pitää ajaa vahvemmin, mistä Orbani on hyvä esimerkki.
Toki olen myös sitä mieltä että Orbani on huono esimerkki siitä mihin kansallisen edun ajamista ja kansallista päätäntävaltaa käyttää.