Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

GEbaOQSXcAA2o0K


 
Hesarin juttu siitä miten PS:n mepit suhtautuvat kyrvänsyylä-Orbanin Unkariin.



Pirkko Ruohonen-Lerner sanoo olevansa valmis jopa siihen, että Unkarilta viedään väliaikaisesti äänioikeus EU:ssa.

”Suomen kannalta Unkarin toiminta on pidemmän aikaa ollut epäilyttävää. Sen hidastelu esimerkiksi Nato-hakemuksemme ratifioinnissa nakersi luottamusta”, Ruohonen-Lerner sanoo tiedotteessaan.

Hänen mukaansa suomalaisten veroeuroja päätyy Unkarissa korruptoituneisiin hankkeisiin, jotka rikastuttavat pääministeri Viktor Orbánin lähipiiriä. Hänestä Orbán myös pelasi suoraan Venäjän presidentin Vladimir Putinin pussiin, kun hän joulukuussa kaatoi EU:n päätöksen Ukrainan 50 miljardin euron tukipaketista.

”On Suomen etu, että Venäjä ei voita aloittamaansa hyökkäyssotaa Ukrainaa vastaan. Velvollisuutemme on tehdä kaikki mahdollinen Ukrainan avustamiseksi, jotta pääsemme tähän tavoitteeseen. Jos se tarkoittaa, että Unkari pitää laittaa EU-päätöksenteossa väliaikaisesti jäähylle, olkoon niin.”



Teuvo Hakkarainen sen sijaan ei halua, että Unkaria kuritetaan. Ihan vain muistelen, että missä porukoissa Teuvokin on aiemmin pyörinyt.

DRbenR1XUAAtxt3.jpg
 
Hesarin juttu siitä miten PS:n mepit suhtautuvat kyrvänsyylä-Orbanin Unkariin.



Pirkko Ruohonen-Lerner sanoo olevansa valmis jopa siihen, että Unkarilta viedään väliaikaisesti äänioikeus EU:ssa.

”Suomen kannalta Unkarin toiminta on pidemmän aikaa ollut epäilyttävää. Sen hidastelu esimerkiksi Nato-hakemuksemme ratifioinnissa nakersi luottamusta”, Ruohonen-Lerner sanoo tiedotteessaan.

Hänen mukaansa suomalaisten veroeuroja päätyy Unkarissa korruptoituneisiin hankkeisiin, jotka rikastuttavat pääministeri Viktor Orbánin lähipiiriä. Hänestä Orbán myös pelasi suoraan Venäjän presidentin Vladimir Putinin pussiin, kun hän joulukuussa kaatoi EU:n päätöksen Ukrainan 50 miljardin euron tukipaketista.

”On Suomen etu, että Venäjä ei voita aloittamaansa hyökkäyssotaa Ukrainaa vastaan. Velvollisuutemme on tehdä kaikki mahdollinen Ukrainan avustamiseksi, jotta pääsemme tähän tavoitteeseen. Jos se tarkoittaa, että Unkari pitää laittaa EU-päätöksenteossa väliaikaisesti jäähylle, olkoon niin.”



Teuvo Hakkarainen sen sijaan ei halua, että Unkaria kuritetaan. Ihan vain muistelen, että missä porukoissa Teuvokin on aiemmin pyörinyt.

Katso liite: 92155
Niin, mutta entäpäs jos joku vassarimeppi rupeaa keräämään listaa äänioikeuden viemiseksi Suomelta, koska Suomi ei ota tarpeeksi kehitysmaalaisia kultamunia ja siten rikkoo pyhää "eurooppalaista humanismia"? Kysymyksessä on periaatteellisesti niin iso asia, että pitäisi kyetä näkemään myös Ukrainaa laajemmin.
 
Niin, mutta entäpäs jos joku vassarimeppi rupeaa keräämään listaa äänioikeuden viemiseksi Suomelta, koska Suomi ei ota tarpeeksi kehitysmaalaisia kultamunia ja siten rikkoo pyhää "eurooppalaista humanismia"? Kysymyksessä on periaatteellisesti niin iso asia, että pitäisi kyetä näkemään myös Ukrainaa laajemmin.
Se, miten Unkarille nyt käy tai on käymättä, ei sen enempää estä kuin mahdollistakaan kuvaamaasi skenaariota tulevaisuudessa. Se olisi eri tilanne, eri aikana, eri lähtökohdista. Kysymyksesi on whataboutismia.

Yksimielisyyttä äänioikeuden viemisestä Suomelta tuossa tilanteessa ei taitaisi niin helposti löytyä. Aika moni moni EU-maa on suhtautunut penseästi maahanmuuttokysymyksiin ja aikoo suhtautua jatkossakin.
 
Perussuomalaisten kannatus noussut selvästi. Vaikuttaakohan Halla-Ahon hyvä menestys ja se, että persujen teemat alkavat olla yleisemmin hyväksyttyjä?

1000024196.jpg

1000024198.jpg

 
Perussuomalaisten kannatus noussut selvästi. Vaikuttaakohan Halla-Ahon hyvä menestys ja se, että persujen teemat alkavat olla yleisemmin hyväksyttyjä?

Katso liite: 92872

Katso liite: 92873

Tuollainen muutos vaatisi varmaankin enemmän aikaa. Itse veikkaisin syiksi JHAn hyvää näkyvyyttä presidentinvaaleissa ja asiallisesti hoidettua rajakriisiä.
 
Molemmissa näkyy persujen teemat vahvana
Totta, vaan molemmat on yksittäisiä ilmiöitä joiden noste voi jäädä lyhytaikaiseksi.

Kaiken kaikkiaan tämä hallituskausi näyttää, korvaako PS Kepun yhtenä kolmesta suuresta vai vajoaako se keskikastiin. Kolme suurta nimittäin tulee jatkossakin olemaan - yksi oikeistoliberaaleille, yksi vasemmistolaisille ja yksi arvokonservatiiveille.

Mihinkään PS ei enää katoa.
 
Teuvolla meni sukset ristiin puoluejohdon kanssa. Syynä ilmeisesti Hakkaraisen Orbania fanittanut someviestittely.



Hakkaraisen mukaan perussuomalaisten puoluesihteeri Harri Vuorenpää kertoi hänelle viikonloppuna, että asiaa eurovaaliehdokkaaksi ei ole.

Hakkarainen kertoo Ilta-Sanomille, että syy ehdokkuuden kieltämiseen oli hänen lauantaina kirjoittamassaan viestipalvelu X:n viestissä, jossa Hakkarainen toivotti Unkarin hallituspuolue Fideszin tervetulleeksi europarlamentin konservatiiviseen ECR-ryhmään, johon myös perussuomalaiset europarlamentaarikot kuuluvat.

– Omasta puolestani sanon, että Unkarin hallituspuolue Fidesz on tervetullut ECR-ryhmään. Olen ihailleen seurannut, kuinka Unkari pistää kampoihin EU-diktatuurille. Suomen täytyy omaksua samanlainen linja. Jokaisella EU-maalla on oikeus omaan ulkopolitiikkaan, Hakkaraisen Ilta-Sanomille lähettämässä poistetussa X-päivityksessä sanottiin.
 
Saahan sitä kriittinen olla EU:ta kohtaan vai onko kielletty? Tulee sieltä aika paljon paskaakin päätöstä ihmisille ja Suomelle.
 
Näin Teuvo-fanina joutuu etsimään uuden ehdokkaan Euro-vaaleihin.
Olen edelleen sitä mieltä että mies, joka osaa kunnostaa ison sirkkelin terän ei voi olla sysipaska.
Olen samaa mieltä Teuvon kanssa että kansallisia etuja ja kansallista päätäntävaltaa pitää ajaa vahvemmin, mistä Orbani on hyvä esimerkki.
Toki olen myös sitä mieltä että Orbani on huono esimerkki siitä mihin kansallisen edun ajamista ja kansallista päätäntävaltaa käyttää.
 
Näin Teuvo-fanina joutuu etsimään uuden ehdokkaan Euro-vaaleihin.
Olen edelleen sitä mieltä että mies, joka osaa kunnostaa ison sirkkelin terän ei voi olla sysipaska.
Olen samaa mieltä Teuvon kanssa että kansallisia etuja ja kansallista päätäntävaltaa pitää ajaa vahvemmin, mistä Orbani on hyvä esimerkki.
Toki olen myös sitä mieltä että Orbani on huono esimerkki siitä mihin kansallisen edun ajamista ja kansallista päätäntävaltaa käyttää.
Itsekin olen ihaillut Teuvoa tuon kansanomaisuuden ja toisaalta periaatteellisuuden takia. Fakta kuitenkin on, että jos poliittinen pelisilmä ei toimi, ei jatkopaikkaa ole ansaittu.
 
Back
Top