Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhta
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
21.5
Risikko hyväksyy Halla-ahon puheenjohtajaksi kunhan hallitusohjelmaa noudatetaan

Sisäministeri Paula Risikko (kok.) ei tyrmää kokoomuksen hallitusyhteistyötä perussuomalaisten kanssa, vaikka Jussi Halla-aho valittaisiin puheenjohtajaksi. Risikko painottaa, että "hallitusohjelmaa on noudatettava".

"Ei ole kuitenkaan muiden puolueiden asia vaikuttaa perussuomalaisten johtajavalintaan."
Maaseudun tulevaisuus

Nyt Väyrynen teki kosintaliikkeen nro 2. Eilen hän tarjosi syliään voittajan puolelle heti, kun se lähti hallituksesta. Nyt hän tarjoaa myös soinilaisille! Joko on eilisen aikaan saanut rukkasia jämäköiltä halla-aholaisilta? Luultavasti.

Olemme Timo Soinin kanssa kohtalontovereita. Olemme kumpikin menettäneet juuriltaan alkiolaisen puolueemme. Minä menetin oman puolueeni Keskustan liberaaleille, Timo halla-aholaisille.

Näin tänään! Väykkä tietää, ettei Sipilä hallitusta lähtenyt hajottamaan, mutta väittää totta kai, että hajotti.

Ah, nannaa. Juttu loppuu näiin:

Kansalaispuolue on valmis eduskuntavaaleihin. Olen lupautunut sen pääministeriehdokkaaksi. Olemme jo ryhtyneet valmistelemaan ehdokkaiden asettamista.

Kansalaispuolueen ovet ovat avoinna myös niille nykyisille ja entisille parlamentaarikoille, jotka kokevat olevansa vailla poliittista kotia ja jotka hyväksyvät puolueen säännöt ja tavoitteet.

Jäseneksi hyväksyttävät pääsevät sääntöjen mukaan suoraan puoluehallitukseen päättämään puolueen politiikasta. Heidän ei ole tarpeen luopua jäsenyydestään muussa puolueessa.

Nyt Väyrynen teki kosintaliikkeen nro 2. Eilen hän tarjosi syliään voittajan puolelle heti, kun se lähti hallituksesta. Nyt hän tarjoaa myös soinilaisille! Joko on eilisen aikaan saanut rukkasia jämäköiltä halla-aholaisilta? Luultavasti.

Olemme Timo Soinin kanssa kohtalontovereita. Olemme kumpikin menettäneet juuriltaan alkiolaisen puolueemme. Minä menetin oman puolueeni Keskustan liberaaleille, Timo halla-aholaisille.

Näin tänään! Väykkä tietää, ettei Sipilä hallitusta lähtenyt hajottamaan, mutta väittää totta kai, että hajotti.

Ah, nannaa. Juttu loppuu näiin:

Kansalaispuolue on valmis eduskuntavaaleihin. Olen lupautunut sen pääministeriehdokkaaksi. Olemme jo ryhtyneet valmistelemaan ehdokkaiden asettamista.

Kansalaispuolueen ovet ovat avoinna myös niille nykyisille ja entisille parlamentaarikoille, jotka kokevat olevansa vailla poliittista kotia ja jotka hyväksyvät puolueen säännöt ja tavoitteet.

Jäseneksi hyväksyttävät pääsevät sääntöjen mukaan suoraan puoluehallitukseen päättämään puolueen politiikasta. Heidän ei ole tarpeen luopua jäsenyydestään muussa puolueessa.

Mitenköhän nämä spekulaatiot asettuvat tuohon kuvioon ?

JOS Soini vielä kasaa itsensä ja vetää perässään joukon loikkareita, saattaisi tämä muuttaa eduskunnan voimasuhteet vielä kerran ympäri. Tiedä häntä.

No, en ihan näin yksioikoista tuomiota julistaisi. Ilmapiiri on muutenkin hyvinkin polarisoitunut ja syypäitä siihen löytyy useammasta suunnasta.

Tämä kuvaamasi käyttäytyminen on idiotismia

Persujen mukana noussut huono käytös..

Totta että tunteet on kuumina kummassakin ääripäässä. Tässä on toisille fasisti ja toisille vasurihippi.

Ite kun on vaan sellainen että on mustavalkosokea..

Tässä rohkenisin olla eri mieltä suuresti arvostamani veli @baikal :in vainujäljen kanssa. Heivaamalla PerSut ulos KePu riskeeraa maakuntauudistuksensa, Kokkareet valinnanvapautensa. Kovilla panoksilla pelaavat! Arvaankin siis, että kaiken takana voi olla vain yksi asia. No, mikä on se yksi asia, joka painaa vaakakupissa näitä poliittisia omia lehmiä enemmän? --> Turvallisuuspolitiikka. Nyt on kova kiire EU:n ytimeen, taas, turvallisuuspolitiikan osalta.

Voi olla että synkistelen, mutta tällaisia ajatuksia. Mitäpä mieltä arvon foorumilaiset

En voi väittää, että olet väärässä. Minä vaan epäilen, että soten aikataulu on ajanut miinaan jo huolella. Ja mikäs kätevämpää kuin pelastaa kasvonsa sysäämällä kaatunut maito hallituksen kaatumisen syyksi? Koska siis Halla-aho.....

Sote ajetaan jollain mallilla päätyyn, se lienee selvä ja kaikki saavat siitä osansa, kokoomuskin. Aikataulu vaan ei ehkä tule pitämään.

Sipilä on kiinnittynyt niin vahvasti soten aikatauluun, että hänellä oli varmasti jo ulospääsyn tuskaa. Aikataulu siis ongelma, ei asia.

SE on selvää, ettei Suomi voi irrotella EUn ytimistä, en usko, että sitä olisi edes Halla-aho yrittänyt ajaa. Ulkopolitiikan johto ehkä halusi alleviivata asian, jotta siihen ei synny minkäänlaista säröä. Sitä repaletta, johon se ratsumies niin mieluusti nappaa kiinni....

Eipä toi eilen klo 16:10 heitetty hypoteettinen ajatus tosiaan enää tunnu läheskään niin mahdottomalta kuin se tuntui vielä silloin.

Tuohon voisi mahdollisesti ottaa tarvittaessa KD:n tai RKP:n lisäksi jos jomman kumman saa "halvalla" mukaan. KD voisi sinänsä sopia Sipilälle hyvin jos sitä kautta saisi torpattua sen hurjan 0,8% alkoholiuudistuksen ilman että sen kaatuminen kulminoituisi Keskustan kekkulointiin

Mitenköhän nämä spekulaatiot asettuvat tuohon kuvioon ?

JOS Soini vielä kasaa itsensä ja vetää perässään joukon loikkareita, saattaisi tämä muuttaa eduskunnan voimasuhteet vielä kerran ympäri. Tiedä häntä.
Heitän ilmoille täysin hypoteettisen ajatuksen.

Perussuomalaisilla on 2015 eduskuntavaalien tuloksen perusteell 38 eduskuntapaikkaa. Halla-Aho voitti PS puheenjohtaja äänestyksen 56,2% äänisaaliilla. Miten olisi jos jäljelle jääneet 43,8% olisivat valmiina vetämään eduskunnassa vanhan hallitusohjelman mukaisesti ja nykyiset PS:n ministerit saisivat pitää paikkansa. 43,8% edustajista on 16,644 ja pyöristetään se alaspäin 16:sta.

Tällä veivauksella tulisi
KESK 49 paikkaa
KOK 37 paikkaa
PS 'kapinalliset' 16 paikkaa
yhteensä 102 paikkaa

Voisiko tuollainen peliliike olla mahdollista?

Persujen kautta noussut huono käytös tympäisee minua. Olen nähnyt useamman kerran esimerkiksi ratikassa että tuntemani intialaisen insinöörin päälle on räjitty, haukuttu jne.. Perusteluna on väärä ulkonäkö. Kokeile siinä saada sitten osaajia Suomeen töihin.

Mistä tiedät että tuollainen käytös nousee persujen kautta?
Kaikkein eniten julkisilla paikoilla häiriötä aiheuttavat kaikenlaiset ns. mamutaustaiset porukat, ovatko ne persulaisia?

Nouseeko myös "pakolaisten" aiheuttamat ongelmat ja rikostilastot myös persujen kautta?
Minä ole päässyt näkemään paljon yhteiskunnallista rappiota, slummiutumista, rikollisuutta jne. jota tapahtuu erilaisten ulkomaalaisten/-taustaisten toimesta..Varsinaisiin töihin tällaisesta väestöstä lähtee vain aniharva.

Meillä Suomessakin on nämä samat asiat toteutuneet mutta toistaiseksi varsin pienessä mittakaavassa. Käytännössä ehkä vain n. 30.000 maahanmuuttajan osalta (itä-/ym. afrikkalaiset ja eräät lähinnä arabitaustaiset kansallisuudet jne.)
Onko sekin persujen syytä ettei mainituista kansallisuuksista ja heidän työikäisistä kansalaisistaan ole 30 vuoden aikana työllistynyt kuin alle 20%:ia.

Onko se persujen syytä että ns. verrokkiryhmäläiset (ns. Aasiasta muuttaneet venepakolaiset jne.) ovat työllistyneet lähes yhtä hyvin kuin keskimäärin syntyperäiset suomalaiset.

Totuus on että nämä ongelmat koskettaa aika suurta osaa pääkaupunkiseudun/ suurimpien kaupunkien väestöä..Olivatpa he persuja tai mitä tahansa. Tämä asia ei kuitenkaan kuulu tähän topic'iin muuten kuin siinä mielessä että pääosin vain persut ovat aktiivisesti etsimässä ratkaisuja siihen ettei maassamme toistettaisi samoja virheitä kuin Ruotsissa, Norjassa ja monissa muissa maissa.

Ihmisarvo on jakamaton, etkös kuullut kun Årpå sanoi
Suomen osalta kysymys on vain siitä että meillä yhteiskunta kirjaimellisesti jakaa vastikkeettomasti rahaa ihmisarvoa osoittaakseen. Vain ja ainoastaan siitä on kysymys. Siis ihmisarvo ei ole meillä jakamatonta..

Suomi voisi kehittää jonkun muun kuin rahan jakamisen ihmisarvon mittariksi. Meidän tulisi esimerkiksi tarjota vain perustason, asunto, vaatteet ja ruoka ilman rahavastikkeetta. Kaikki tämän ylittävä pitää ansaita yhteiskunnassa työtä tekemällä.
Tällainen käytäntö johtaisi siihen että meiltä karkaisi "parempiin maihin" vähintään 90%:ia elintasopakolaisista..

Pahoittelut lievästä off-topiikista. Mutta tämä sivujuonne on hyvä käsitellä loppuun.

Kyllä voi ihan hyvällä syyllä sanoa, että Japanissa on kyseessä katasrofaalinen kohtalonkysymys. Kovin hidas vain, vuosikymmeniä kestävä. Toki, jokainen voi kutsua asiaa, millä termillä haluaa. Pyrkisin ainakin itse välttämään voimakkaan tunteellisia ilmaisuja, kuten 'katasrofaalinen kohtalonkysymys'. Yleensä tunteiden ottaminen peliin ei paranna ajattelun laatua, vaikka toki esim. intuitio saattaakin ohjata laadukkaaseen ajatteluun, jos sitä osaa hyödyntää oikein. Ja tietenkin kaikkien ihmisten tunteista on hyvä huolehtia ja ne on hyvä ottaa huomioon.

Mutta selkeintä on katsoa faktoja.

Ohessa muutamia kuvia. Demografia ja talous.

CFB719.gif

20160227_japanpop.jpg

japanpop.png

Japan%20Demo%202.jpg

Japan%20Demo%203.jpg

Kyllä, siellä on haasteita, toisaalta en pidä realistisena tässä vaiheessa mitään vuoden 2100 kuvaajia, ei niin pitkälle voi kukaan tietää asioita. Tietysti voi myös kysyä, että ratkaisivatko esim. Japanin eläkepommiasiat sillä, että maa ottaisi 500 tuhatta turvapaikanhakijaa - itse en oikein usko siihen, vaan rohkenen empiirisen aineiston myötä veikata että huoltosuhde heikentyisi entisestään.

Näissä populaatio-asioissa kannattaisi mennä tutkimaan taustoja sen sijaan, että tutkitaan vain seurauksia. Ei kai tässä ole mistään geneettisestä virheestä kyse, vaikka onhan näitä spermanlaatujuttuja ollut esillä. Mikä liekään syys siihen, että Japanissa tehdään vain 1,4 lasta per nainen? Miksi Suomessa 1,8? Miksi Eritreassa 4,3? Mihin tämä johtaa? Miksi Suomessa matalasti koulutetuilla on vähemmän lapsia, ja miksi Afrikassa taas erityisesti naisten koulutus VÄHENTÄÄ synnytysten määrää? Enkä siis edes odota että vastaisit näihin, tarvis kokonaan uuden ketjun aiheesta...eikä minulla ole niin paljon aikaa/viitseliäisyyttä asiaan... :rolleyes:
https://yle.fi/uutiset/osasto/news/...ll_less_educated_have_fewer_offspring/7285341

Jos viittaat minun tunteisiini, niin otin tuon sanamuodon koska sanoin että Japanissa ei ole katastrofia, johon sanoit että siellä on haasteita. Minun herkkiä tunteitani ei tarvitse ainakaan varoa :D

Kyllä, siellä on haasteita, toisaalta en pidä realistisena tässä vaiheessa mitään vuoden 2100 kuvaajia, ei niin pitkälle voi kukaan tietää asioita. Tietysti voi myös kysyä, että ratkaisivatko esim. Japanin eläkepommiasiat sillä, että maa ottaisi 500 tuhatta turvapaikanhakijaa - itse en oikein usko siihen, vaan rohkenen empiirisen aineiston myötä veikata että huoltosuhde heikentyisi entisestään.

Näissä populaatio-asioissa kannattaisi mennä tutkimaan taustoja sen sijaan, että tutkitaan vain seurauksia. Ei kai tässä ole mistään geneettisestä virheestä kyse, vaikka onhan näitä spermanlaatujuttuja ollut esillä. Mikä liekään syys siihen, että Japanissa tehdään vain 1,4 lasta per nainen? Miksi Suomessa 1,8? Miksi Eritreassa 4,3? Mihin tämä johtaa? Miksi Suomessa matalasti koulutetuilla on vähemmän lapsia, ja miksi Afrikassa taas erityisesti naisten koulutus VÄHENTÄÄ synnytysten määrää? Enkä siis edes odota että vastaisit näihin, tarvis kokonaan uuden ketjun aiheesta...eikä minulla ole niin paljon aikaa/viitseliäisyyttä asiaan... :rolleyes:
https://yle.fi/uutiset/osasto/news/...ll_less_educated_have_fewer_offspring/7285341

Jos viittaat minun tunteisiini, niin otin tuon sanamuodon koska sanoin että Japanissa ei ole katastrofia, johon sanoit että siellä on haasteita. Minun herkkiä tunteitani ei tarvitse ainakaan varoa :D
Mielestäni esimerkiksi Afrikan maissa suuri lapsimäärä johtuu kovasta lapsikuolleisuudesta. Lisäksi lapsia tehdään paljon tämän suuren lapsikuolleisuuden vuoksi eräänlaisena "eläkepäiväturvana", koska korkean syntyvyyden maissa ei yleensä ole mitään yleistä eläkejärjestelmää. Tämän vuoksi vanhemmat yrittävät turvata vanhat päivänsä sillä, että oma jälkikasvu huolehtisi heistä sitten kun eivät itse enää siihen kykene.

Persujen kautta noussut huono käytös tympäisee minua. Olen nähnyt useamman kerran esimerkiksi ratikassa että tuntemani intialaisen insinöörin päälle on räjitty, haukuttu jne.. Perusteluna on väärä ulkonäkö. Kokeile siinä saada sitten osaajia Suomeen töihin.

Muotoilen oman näkemykseni:
Toimettomien ulkomaalaisten kautta noussut huonon käytöksen kokemus tympäisee minua. Riittää kun menee Espoon Keskustaan katsomaan millaista meno on kun rahan eteen ei tarvitse mitään tehdä ja lorvintaan on aikaa. Olen useamman kerran esimerkiksi nähnyt, että heitä tulee joukko kauppakeskuksen käytävällä tai ovissa, mutta itse eivät millään tavoin anna tietä muille vaan törkeällä kyynärpäätekniikalla tönivät kantasuomalaisia sivuun.
Kokeile tässä nyt sitten osoittaa kunnioitusta ulkomaalaisille. Tuollainen tökerö käytös leimaa kaikki muutkin ulkomaalaistaustaiset ja ristiriidasta saa kaikki kärsiä.
Ulkomaalaistaustaisten käytökselle ei voi tehdä mitään. Huomauttaminenkin olisi rasismia.

Nämä eivät ole mitään lieviä off-topiikkeja, Afrikan naisten syntyvyysasiat.

Luulin, että tänne voi poiketa keskustelemaan edes osapuilleen aiheesta, Perussuomalaisten tulevaisuudesta, seurauksista.

Täällä jumaliste jauhetaan nyt jo käytöstavoistakin.

Tauko. Bis bald.

Minun näkemykseni mukaan politiikka on tuota. Se on sitä Suomessa, se on sitä USA:ssa, se on sitä Venäjällä ja se on sitä Euroopassa ja kaikkialla muuallakin.
Henkilökohtainen etu ainakin vallanhalun muodossa, usein myös muussa hyötymismielessä on vaikuttimenä yhteisen edun sijaan.
Sitä samaa se on myös Persuissa. Ei Halla-Aho tai Huhtasaarikaan kansallisen edun nimissä liikkeellä ole. Jos ei muuta niin politiikka tarjoaa hyvän ponnahduslaudan hyviin hommiin kun siellä politiikassa aikansa ensin heiluu ja verkostoituu. Kummastihan mm. eräs välillä ärhäkkäkin vasemmistopoliitikkokin päätyi politiikan jälkeen monikansallisen suuryrityksen pomoportaaseen jne jne. Erityisesti ministeripesti tuntuu tarjoavan hyviä mahdollisuuksia yritysmaailmasta.

Tällaiseksi asiat helposti kääntyy..mutta se ei ole koko totuus.

Järjestelmä kuitenkin lähtee siitä että kansalaisten asioita (=lue yhteiskunnan yhteisiä) täytyy jollain tavalla johtaa. Kansalaisten mahdollisuutta vaikuttaa ei saisi missään tilanteessa estää. Sellaisen toiminnan voi rinnastaa rikolliseksi, aivan kuin koulukiusaamisen.

Vastuulliseen toimintaan yhteiskunnan puitteissa kuuluu se että annetaan tilaa myös sellaisille ajatuksille ja toiminnalle johon itsellä ei ole tarvetta/kiinnostusta jne. Kansalaisten mahdollisuutta vaikuttaa yhteisiin asioihin demokratiassa hyväksytyllä tavalla ei saa estää.

Nämä eivät ole mitään lieviä off-topiikkeja, Afrikan naisten syntyvyysasiat.

Luulin, että tänne voi poiketa keskustelemaan edes osapuilleen aiheesta, Perussuomalaisten tulevaisuudesta, seurauksista.

Täällä jumaliste jauhetaan nyt jo käytöstavoistakin.

Tauko. Bis bald.
Tietyllä tapaa syntyvyydestä erilaisissa kulttuureissa puhuminen liittyy nykyisen PS:n puheenjohtajan useisiin blogikirjoituksiin, jotka jopa ovat yksi tämän nykyisen #hallituskriisin juurisyy.

Toisaalta täällä kirjoitellaan tällä hetkellä melkein enemmän #hallituskriisistä, joka mielestäni ansaitsisi kyllä täysin oman ketjunsa ja olisi sitä myöden helpompi seurata sitä ja tämän hetken perussuomalaisen puolueen sisäistä vellomista erillään toisistaan - vaikka nekin nivoutuvat aika pitkälle toisiinsa.

Yhdistettynä siihen että syntyyvyys ei korjaa kuolleiden määrää, niin reilun 20 vuoden kuluttua meillä on täällä 300 000 kantaväestön ihmistä vähemmän.

Eli ns. suurten ikäluokkien vääristymä on poistunut. On selvää että kun suuret ikäluokat ovat iäkkäitä niin kuolleisuus on suurempaa jonkin aikaa.

Äkkiseltään muistelisin että meiltä muuttaa pois vuodessa 15 000 kantaväestön edustajaa.

Ei se nyt ihan niin mennyt: https://tilastokeskus.fi/til/muutl/2015/muutl_2015_2016-05-17_tie_001_fi.html

Pidän tätä suurena riskinä Suomen talouskasvulle, koska nuo lähtijät eivät ole välttämättä niitä peruskoulun keskenjättäneitä nuoria. Vaan niitä joiden tulisi kyetä pitämään Suomi mukana kansainvälisessä kilpailussa. Puhumattakaan sitten miten paljon tuollainen muutto vaikuttaa syntyvyyteen vielä lisää.

Tottakai pois muuttaa sellaista porukkaa, joka uskoo saavansa parempaa elämää taidoillaan muualla. Ja luonnollisesti se on ongelma.

Se että korjaavana keinona pidän työperäisen maahanmuuton parempaa hallintaa, ei tarkoita sitä että haluaisin tänne romahtaneista valtioista kouluttamatonta porukkaa. Mutta on olemassa kehittyviä maita, joissa koulutusjärjestelmä toimii ja nuorilla on intoa lähteä maailmalle. Niistä maista voidaan houkutella minun mielestä tänne porukkaa. Ja mieluiten perheitä.

Kyllähän tätä houkuttelua tehdään koko ajan, mutta niitä osaajia on vaikeampi saada Suomeen kun on paljon helpompia ja rikkaampia maitakin minne mennä. Jos on konkreettisia keinoja niin Suomen elinkeinoelämä kuuntelee sinua mielellään :)

Itse kannattaisin että koulutetaan nuorista, komeista miehistä ja kauniista naisista joukko joka perehdytetään viettelyn saloihin. Sitten nämä operatiivit lähetetään maailmalle hurmaamaan ja houkuttelemaan tänne parhaita osaajia. Vähän pitää olla rakkautta nimittäin, että tulee tänne eikä suuremmalla palkalla johonkin suurempaan maahan :)

Minä inhoan tuollaista huonoa käytöstä, olipa kohteena intialainen insinööri tai irakilainen turvapaikanhakija. Tai joku suomalainen valkonaama. Miten tämä on kuitenkaan tullut "Persujen kautta"? Ennen persuja ei ollut rasistisia häiriköitä? Tuleekohan minustakin intialaisten insinöörien päälle sylkevä idiootti jos erehdyn Persuja joskus äänestämään...

Linjanani on ollut voida arvostella systeemejä ilman että vihaan ketään siihen liittyvää ihmistä. Kohtelen irakilaista turvapaikanhakijaa asiallisesti ja ihmisenä, vaikka mielestäni koko tp-hakujärjestelmä pitäisi lakkauttaa tai uudistaa. Samoin kuin mielestäni valtion tukijärjestelmien verkko tuntuu jotenkin tehottomalta ja massiiviselta, silti teen hyvin asiallista ja kunnioittavaa yhteistyötä vaikkapa Tekesin ihmisten kanssa. Niillä korteilla pelataan mitkä kädessä on. Tietysti riittävän monessa paikkaa on rasisti jo kun arvostelee järjestelmiä.

Back