Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

Halla-aho: ”Munaton nillittäjä tarkoittaa kai suunnilleen samaa kuin herkkähipiäinen turhasta valittaja”

Tänään klo 12:23

Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho kommentoi torstaina PS-edustaja Ano Turtiaisen kohulausuntoa

Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho.
Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho.

Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho. MATTI MATIKAINEN

Kohu alkoi, kun kansanedustaja Ano Turtiainen nimitteli ylikomisario Jari Taposta Twitterissä ”munattomaksi nillittäjäksi”. Taponen teki Turtiaisesta rikosilmoituksen.

– No eihän tämä ole asiallinen ilmaisu, mutta kukapa meistä ei olisi kohdannut elämässään pahempaakin. Esimerkiksi kunnon ihmisten nimittely rasisteiksi, fasisteiksi ja natseiksi on mielestäni kertaluokkaa pahempaa solvaamista, Halla-aho sanoi PS:n tilaisuudessa.

– ”Munaton nillittäjä” tarkoittaa kai suunnilleen samaa kuin herkkähipiäinen turhasta valittaja. Jos joku tekee tällaisesta rikosilmoituksen, eikö hän tavallaan todista pointin oikeaksi?
Halla-aho jatkoi toteamalla, että Suomessa ei ole liikaa poliiseja.

– Poliisin pöydällä on perkaamatta useita tuhansia vihjeitä lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Ehdotamme, että ylikomisario Taponen kokoaa itsensä, vetää rikosilmoituksensa pois ja käy käsiksi niihin tehtäviin, joilla oikeasti on suomalaisten kannalta merkitystä.

 
off topic



Ainakin näyttäisivät olevan todella innokkaita henkkisen väkivallan, kiusaamisen, eristämisen ja ulossulkemisen käyttäjiä. Ja vanhemmat opettavat nuo toimintamallit lapsilleen.

Periaate näyttäisi vanhemmilla olevan että "sen oma vika että meidän lapsi kiusaa sitä - mitäs on erilainen". Ja lapset toki sitten oppivat kotonaan että mitkään säännöt tai moraaliset vaatimukset eivät koske heitä, valehdella saa ilman ylärajaa, ilkeydellä ja pahantahtoisuudella pärjää ja huijaaminen kannattaa aina.

Itse en pysty enää nykyisin ymmärtämään yhtään sitä jos lestoista puhutaan kristittyinä. Ja lisätään vielä jälkikäteen, että tämä näkemys on syntynyt nimenomaan siitä, että olen joutunut tahtomattani (oikeastaan vastoin tahtoani) tutustumaan tuohon lestadiolaisen kasvatus- ja moraaliajattelun pimeään puoleen.

Kohtaamisteoria: Mitä enemmän saa kokemuspohjaista omaa ja läheisten tuttujen tietoa asiasta, sitä negatiivisemmalta se näyttää. Nykyisin en ihmettele enää yhtään miten noissa porukoissa on voinut tapahtua niin hirveitä asioita sekä lapsille että aikuisille ja vieläpä niin että uhrit ja kohteet on syyllistetty. Jos ja kun se näyttäisi olevan kulttuurillisesti vallitseva normi, niin tottakai käy niin kuin käy.

Ikävä kyllä sellaisen lopettamiseen ei taida olla laillisia ja/tai kohtuullisia keinoja.

Kokeileppas olla Jehovan Todistaja ;)

Sitten vasta henkinen helvetti tulee tutuksi :p
 
Halla-aho: ”Munaton nillittäjä tarkoittaa kai suunnilleen samaa kuin herkkähipiäinen turhasta valittaja”

Tänään klo 12:23

Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho kommentoi torstaina PS-edustaja Ano Turtiaisen kohulausuntoa

Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho.
Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho.

Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho. MATTI MATIKAINEN

Kohu alkoi, kun kansanedustaja Ano Turtiainen nimitteli ylikomisario Jari Taposta Twitterissä ”munattomaksi nillittäjäksi”. Taponen teki Turtiaisesta rikosilmoituksen.

– No eihän tämä ole asiallinen ilmaisu, mutta kukapa meistä ei olisi kohdannut elämässään pahempaakin. Esimerkiksi kunnon ihmisten nimittely rasisteiksi, fasisteiksi ja natseiksi on mielestäni kertaluokkaa pahempaa solvaamista, Halla-aho sanoi PS:n tilaisuudessa.

– ”Munaton nillittäjä” tarkoittaa kai suunnilleen samaa kuin herkkähipiäinen turhasta valittaja. Jos joku tekee tällaisesta rikosilmoituksen, eikö hän tavallaan todista pointin oikeaksi?
Halla-aho jatkoi toteamalla, että Suomessa ei ole liikaa poliiseja.

– Poliisin pöydällä on perkaamatta useita tuhansia vihjeitä lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Ehdotamme, että ylikomisario Taponen kokoaa itsensä, vetää rikosilmoituksensa pois ja käy käsiksi niihin tehtäviin, joilla oikeasti on suomalaisten kannalta merkitystä.


Lukeekohan Jussi meidän forumia...

Jotenkin sanonta on kuin suoraan täältä.
 
Tuskin demareiden suosio on munattomasta nillittämistä tai feminismistä kiinni. Totta kuitenkin on että demarit ovat unohtaneet ydinäänestäjänsä aivan kuten kepulaiset siellä maaseudulla...se on nopein ja varmin reitti itsetuhoon :ROFLMAO:

Persut hyötyvät tuosta touhusta eniten ainakin niin kauan kun ovat oppositiossa. Persujen kohtalo ratkaistaan siinä vaiheessa kun menevät hallitukseen. Viimeksi kävi todella huonosti, mutta jokseenkin varmaa on että Halla-aho ei toista samoja virheitä kun Soini.

13-3-9429432.jpg


Jos Persut hoitavat hallitusvastuunsa riittävän hyvin eivätkä kuseskele äänestäjien nilkoille, niin puolue vakiinnuttaa asemansa ihan pysyvästi ja sen jälkeen niitä ei pysäytä mikään. Tällä hetkellä se suuren puolueen asema on vielä vähän kiikun ja kaakun, vaikka puolue on toki suuri ja kannatusluvut mielipidemittauksissa todella huikeat.

Persut eivät ole vielä voittaneet yhtään mitään, mutta eivät ole kyllä mitään hävinneetkään.
 
Lestadiolaiset ovat tämän maan suurin ja mahtavin mafiajärjestö heti vapaamuurareiden jälkeen...olkoonkin että ne ovat joillakin alueilla suunnilleen sama asia :ROFLMAO:

Eräs liikkeeseen kuulumaton haastateltava kuvaa kirjassa kokemuksiaan lestadiolaisyrityksessä, ja sitä miten johtaminen perustui ”asioiden salailuun ja pelolla johtamiseen”. Hänen mukaansa pelko vaikutti työpaikan ei-lestadiolaisten kokemukseen työssä olemisesta:

”Sitten kyllä siinä se pelkokin tuli joissakin kohtaa esille, koska pyrittiin niin sanotusti paikallisesti neuvottelemaan. (- -) Varsinkin minun työkaveri pelästyi ja sanoi, että meidän on paras pitää suu supussa täällä. Sitä ei tiedä minkälaiset verkostot tuolla on, ikinä ei päästä mihinkään töihin, jos ei olla niin sanotusti nätisti.”


 
Monet persuäänestäjät vain eivät ymmärrä että politiikassa pitää tehdä kompromisseja eikä saa kaikkea haluamaansa läpi.

Riippuu ihan asiasta.

Persuilla on monissa asioissa joustonvaraa enemmän kun yhdelläkään toisella puolueella, mutta sitten on muutama asia missä ei ole joustonvaraa ollenkaan. Jos niiden rajojen yli kävellään, niin persujen kannatus on Vasemmistoliiton tasolla alta aikayksikön. Tuo on Timo Soinin johdolla ihan käytännössä todistettu tosiasia :ROFLMAO:

Ne muutamat asiat ovat sellaisia asioita missä Persut ovat ihan eri linjoilla kun muut puolueet...voisi jopa sanoa että ihan vastakkaisella puolella. Tuo on hallitusneuvotteluissa iso ongelma kun kannatus tuskin nousee ihan niin suureksi että voivat siellä hallituksessa yksin istua.

On jokseenkin mahdotonta kuvitella Persujen kanssa samaan hallitukseen muita kun Kristillisdemokraatteja ja Kokoomusta. Näistäkin Kokoomus on kaikkea muuta kun varma tapaus ainakin niin kauan kun Orpo on pelissä mukana.

Seuraavat hallitusneuvottelut vetää melko varmasti Halla-aho ja se antaa kyllä persuille hyvät kortit. En silti lähtisi vetoa lyömään että persut ovat seuraavassakaan hallituksessa, vaikka ei se mahdotonta ole.
 
Halla-aho: ”Munaton nillittäjä tarkoittaa kai suunnilleen samaa kuin herkkähipiäinen turhasta valittaja”

Tänään klo 12:23

Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho kommentoi torstaina PS-edustaja Ano Turtiaisen kohulausuntoa

Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho.
Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho.

Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho. MATTI MATIKAINEN

Kohu alkoi, kun kansanedustaja Ano Turtiainen nimitteli ylikomisario Jari Taposta Twitterissä ”munattomaksi nillittäjäksi”. Taponen teki Turtiaisesta rikosilmoituksen.

– No eihän tämä ole asiallinen ilmaisu, mutta kukapa meistä ei olisi kohdannut elämässään pahempaakin. Esimerkiksi kunnon ihmisten nimittely rasisteiksi, fasisteiksi ja natseiksi on mielestäni kertaluokkaa pahempaa solvaamista, Halla-aho sanoi PS:n tilaisuudessa.

– ”Munaton nillittäjä” tarkoittaa kai suunnilleen samaa kuin herkkähipiäinen turhasta valittaja. Jos joku tekee tällaisesta rikosilmoituksen, eikö hän tavallaan todista pointin oikeaksi?
Halla-aho jatkoi toteamalla, että Suomessa ei ole liikaa poliiseja.

– Poliisin pöydällä on perkaamatta useita tuhansia vihjeitä lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Ehdotamme, että ylikomisario Taponen kokoaa itsensä, vetää rikosilmoituksensa pois ja käy käsiksi niihin tehtäviin, joilla oikeasti on suomalaisten kannalta merkitystä.


Pakko todeta, että kun saa nettilehdestä lukea, että joku törkeän pahoinpitelyn seurauksena syyttään invalidisoitunut on odottanua vuosissa mitattavan ajan sitä, että juttu etenisi "tutkinnasta" syytteeseen asti, niin Taposen rikosilmoitus tuntuu kyllä mu... turhasta nillittämiseltä.

Kun samalla tietää, että oikeita poliiseja nimitellään jatkuvasti paljon pahemmin eivätkä nämä nillitä ja uhriudu siitä missään, niin aiemminkin pakkasella ollut kunnioitus Taposta kohtaan laskee aika monta pykälää.

Ja kun melkein aavistaa, että jos Taposen nillitys menee tutkintaan, niin se luultavasti ohittaa satoja tai tuhansia jonossa olevia paljon tärkeämpiä, isompia ja uhreilleen merkittävämpiä keissejä, niin myös tuo jonossa etuilemisen mahdollisuus laskee Taposen ja jos etuilua tapahtuu niin koko oikeuslaitoksen uskottavuutta ja arvovaltaa valtavasti.

On vaikea uskoa että Taponen vetäisi nillittämisensä pois. Oikeuslaitos institutiona voisi osoittaa että sillä on munat ja vieläpä puolueettomat sellaiset ja ilmoittaa, että Taposen rikosilmoitus etenee tutkinnassa sitä mukaa kun saadaan tärkeämpiä ja kiireellisempiä keissejä alta pois. "Tutkitaan Taposen nillittäminen sitten kun kaikki oikeat rikokset on saatu selvitettyä."
 
Viimeksi muokattu:
 
Soini ei tehnyt kompromisseja, se suostui kaikkeen.

Niin ne tekevät vielä Soinin jälkeläisetkin puolueessa. Johan Halla-ahokin totesi, että ilmastonmuutos on ihmisen aiheuttamaa. Ja sen perään sitten se mutta mutta ja mutta.

Siitä se vähitellen lähtee niinkuin pala jepen sielusta.
 
Kyllähän lestadiolaiset on tässä "anteeksi-antonapin" käytössä ihan mestareita. Se opetetaan jos lapsesta asti, että kun viikonloppuna "jeesuksen nimessä ja veressä" annetaan synnit anteeksi, niin on taas seuraava viikko aikaa paahtaa syntejä oikein urakalla. Sen näkee lapsista ja venhemmat ovat sen hyvin omaksuneet. Kun itse asustelee täällä L-lahkon vaikutusalueella, niin oma epäilys on se, että lestadiolaiset ovat moraaliltaan paljon kyseenalaisempia kuin me tavalliset syntisäkit. Toki poikkeuksia on, mutta itse en pidä lestadiolaisia moraaliltaan kovinkaan korkealentoisina, esittävät vain parempaa kuin ovat.

En kyllä usko, että tuollaista opettamalla opetetaan. Itse olen kuullut satoja kertoja, ettei syntiä saa tehdä armon päälle.
 
En kyllä usko, että tuollaista opettamalla opetetaan. Itse olen kuullut satoja kertoja, ettei syntiä saa tehdä armon päälle.
Niin. Minä vain olen seurannut lapsesta asti enemmän tai vähemmän vierestä. Olen selvitellyt oman lapsen kiusaamista alakoulussa kun uskovaiset lapset ovat säikytelleet syntisiä helvetin kiirastulella ja muistaneet mainita että itse pääsevät taivaaseen. Voit arvata että kiinnostiko jälkikasvua sen jälkeen rippikoulu tai kirkkoon kuuluminen. Ja tuo nyt ei ollut edes ainoa tapaus tällä paikkakunnalla.

Mutta taas kerran, eivät kaikki ole samasta puusta. Naapurissa asuu oikeinkin mukava ja asiallinen perhe. Lapset ovat fiksuja ja vanhemmat myös.

edit: sinällään en asiasta välitä sen enempää keskustella. Omalla kohdalla on vain ollut huonot kokemukset.
 
En kyllä usko, että tuollaista opettamalla opetetaan. Itse olen kuullut satoja kertoja, ettei syntiä saa tehdä armon päälle.
Anteeksi tietämättömyyteni reserviläisveli @KIM , mutta mitä tuo viimeinen lause tarkoittaa? Onko armo jonkinlainen konkreettinen osoitus empatiasta, ja heikomman auttamisesta? Mikä sen erottaa laupeudesta? Onko jälkimmäinen enemmän ekumeeninen, tai kristillisen ajattelun sävyttämä näyttö hyvästä työstä, joka auttaa toista ihmistä ja on enemmän metafyysinen kuin kirjaimellinen?
Ja miksi syntiä edes tehtäisiin näiden hyvien aikomusten päälle? Saman henkilön toimesta?
Asia kiinnostaa minua, koska lauloin Cantores Minoreksessa Tuomiokirkossa yli neljä vuotta, ja minua kohdeltiin siellä hyvin vaikka en ole itse uskonnollinen ihminen.
 
Oletko tehnyt?

Syntiä kyllä. Ajatuksin, sanoin ja teoin.
En kyllä tunnista sitä, että tekisin väärin sillä ajatuksella, että saan sen kuitenkin anteeksi. Paremminkin niin, että tunnen ja tiedän tehneeni väärin, mutta en kehtaa tai uskalla niitä pyytää anteeksi tai edes katua. Kun hävettää ja harmittaa joutua samoihin synteihin ja vikoihin aina vaan uudestaan ja uudestaan. Toisaalta tiedän, että Jumala tietää kuitenkin aina kaiken. Yritän silti aina vaan uudestaan ja uudestaan parantaa tapojani huomatakseni etten ikinä onnistu. Huoruuden ajatukset on pahimmat. Ja usein myös ahneus. Ja olen myös kiivas ja tyly varsinkin läheisille.
 
Back
Top