Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

Samoja havaintoja; Persut lienevät suoituin puolue tai ainakin hyvin suosittu, Kokoomus varmasti hyvänä kakkosena. Muiden kannattajia lienee harvassa ja ovat satunnaisia. Näin Helsingissä; esim Lapissa saattaa olosuhteet olla sen verran erilaiset että kannatusjakauma voi olla erilainen.

Myös lukemani tutkimukset kertovat, että PS ja Kok ovat suosiossa.

Itse ilmoittaudun reilusti. Näppituntuma omassa työyhteisössä on se, että etenkin Halla-aho nauttii arvostusta.
Kappas. En tiennytkään, että poliisien puoluekannatuksesta on tehty kyselyitä. Tässä on yksi kolmen vuoden takaa. Mikäli tilanne on tästä muuttunut, niin luultavasti persujen suosio on kasvanut. Vaikuttaa tosiaan siltä, että perussuomalaiset ovat poliisien keskuudessa hyvin suosittu puolue.

 
Täälläpäin monet tuntemani poliisit ovat keskustalaisia.Kokoomuslaisenkin tiedän.Perussuomalaiseksi ei ole vielä ilmoittautunut kukaan.Sitoutumattomia suurin osa.Keskustan sisäinen haitari suhteessa konservatiiviin on laaja.Jotkut on ääri tai keski välissä suhteessa maahanmuuttoon.Maanpuolustustahto on kuitenkin keskustalaisten piirissä mitatusti korkein enkä ole kuullut siviilipalvelusta arvostettavan tosin lakihan senkin mahdollisuuden takaa.Tutut poliisit ovat ammatin myötä kyllä tulleet kyyniseksi suhteessa vähemmistöihin esim. mustalaisiin nähden.Vihervasemmistolaista maailman halailua ja huumeiden käytön vapauttamista vastustavat kun ovat nähneet mitä se saa aikaan
 
off topic

Onko armo jonkinlainen konkreettinen osoitus empatiasta, ja heikomman auttamisesta? Mikä sen erottaa laupeudesta?

Armo = Tuomitaan teko, mutta armahdetaan tekoon oikeutetusti kuuluvasta rangaistuksesta tai vastuuseen asettamisesta. "Annetaan armon käydä oikeudesta."

Laupeus = Osoitetaan suurempaa konkreettista hyväntahtoisuutta kuin mihin olisi velvollisuus.

Jos tarjoat röökiä pummaavalle, palelevalle Perse-Arskalle pöpöröt lounasbuffettissa niin se on laupeutta.

Jos et pyykäise kännykkäsi pöllimistä yrittävää Piri-Mattia huolella turpaan vaan tyydyt ottamaan kännysi takaisin, niin se on armoa.

Laupeus ja armo eroavat suvaitsevaisuudesta siinä, että suvaitseminen tarkoittaa sitä, että siedät, joskus jopa ylistät sitä, minkä tiedät pahaksi, vääräksi, haitalliseksi...

Kristinusko ei ole eikä sen pitäisi missään nimessä olla missään määrin suvaitsevainen uskonto. Päinvastoin, sen pitäisi oppiensa valossa vastustaa suvaitsevaisuutta eli pahuuden sallimista ja arvostamista kaikin keinoin, mutta antaa armollisuudelle ja laupeudelle erittäin suuri rooli.

Mä tykkään itse ajatella asioista ensin määritelmät selväksi. Muuten niitä määritelmiä seuraava ajattelu on pakostikin vähän usvaista.
 
Niin minäkin oletin ymmärtäväni, etteivät kiellä osuutta, sillä varmaanhan ihmisellä osuutta siihen on (sademetsähakkuut, saasteet), mutta kannattaako 5.5 miljoonaisen kansan jonka teollisuus on aika puhdasta varistaa tuhkat päälleen mea culpa hengessä, kun vieressä kaakossa on kaupunki, jonka asukasluku on melkein sama kuin Suomen väkiluku, ja me annamme sille rahaa puhdistaakseen jätevetensä... ja huhun mukaan isompiakin kaupunkeja ja kansoja maailmasta löytyy...

Kannattaa.

Koska sillä voi myydä puhtaita tuotteita edelläkin mainittuun kaupunkiin.
 
Onpas aika mielenkiintoinen totuus sinulla. Tämä selittääkin joitakin hämmästystä minulle aiheuttaneita kirjoituksiasi.

Se ei ole "minun mielenkiintoinen totuus". Se on määritelmä. Tuo määritelmä on linjassa satojen tai tuhansien muiden samasta sanasta eri kielillä olevien määritelmien kanssa. Tässä yksi esimerkki.


Persuihin tämä liittyy mielestäni erittäin voimakkaasti sitä kautta, että vastustaessaan suvaitsevaisuutta Persut ovat ymmärtääkseni vastustaneet nimenomaan pahan, huonon, haitallisen, vahingollisen ja huonoon suuntaan vievän ihannoimista ja sallimista sekä siihen aina liittyvää epärehellisyyttä - eivät esim. laupeutta tai armollisuutta.

Persujen klassisiin typeryyksiin kuuluu se, että eivät ole koskaan määritelleet itse julkisesti ja tarkasti sitä, että missä merkityksissä puolueena käyttävät keskeisiä termejään. Seurauksena on ollut se, että Persujen poliittiset vastustajat ovat päässeet niin politiikassa kuin mediassakin määrittelemään että mitä Persut muka tarkoittavat tai mihin muka pyrkivät.

Turkkilan Matias on älykäs tyyppi, mutta tämän määrittelemättä jättämisen suhteen sen toiminta on ollut idiootin tasolla. Se on jättänyt viestinnän ylivoimaisesti tärkeimmän asian eli oman viestin määrittelemisen vastustajiensa käsiin. Jos jokin on typeryyttä niin se.

Ja tässä lisää:


 
Se ei ole "minun mielenkiintoinen totuus". Se on määritelmä. Tuo määritelmä on linjassa satojen tai tuhansien muiden samasta sanasta eri kielillä olevien määritelmien kanssa.
... Ethän sinä oikeasti ole sitä mieltä, että suomenkielisen sanan määritelmää voi perustella muunkielisten sanojen määritelmillä?

Tuo määritelmä on ymmärtääkseni Linkolan mukainen, sillä sitä ainakin tuon Wikisanakirjan keskusteluosiossa perusteltiin. Ei se kyllä yleisesti hyväksytty määritelmä ole. Voithan sinä toki sitä käyttää niin kuin haluat, mutta älä sitten ihmettele jos sinua ei ymmärretä niin kuin haluaisit. Missään muualla en ole törmännyt siihen, että suvaitsemisella tarkoitetaan pahaksi, vääräksi, haitalliseksi tiedettyjen asioiden ylistämistä.
 
... Ethän sinä oikeasti ole sitä mieltä, että suomenkielisen sanan määritelmää voi perustella muunkielisten sanojen määritelmillä?

Tuo määritelmä on ymmärtääkseni Linkolan mukainen, sillä sitä ainakin tuon Wikisanakirjan keskusteluosiossa perusteltiin. Ei se kyllä yleisesti hyväksytty määritelmä ole. Voithan sinä toki sitä käyttää niin kuin haluat, mutta älä sitten ihmettele jos sinua ei ymmärretä niin kuin haluaisit. Missään muualla en ole törmännyt siihen, että suvaitsemisella tarkoitetaan pahaksi, vääräksi, haitalliseksi tiedettyjen asioiden ylistämistä.

Olisi kiva kuulla se "oikea" määritelmä sanalle.
Laita ihmeessä.
 
Minä tulkitsen suvaita esim. niin että suvaitsen sinun olla täällä vaikkei sinulla olisi ollenkaan oikeutta olla täällä.

suvaitsemisella tarkoitetaan pahaksi, vääräksi, haitalliseksi tiedettyjen asioiden ylistämistä
Ei minun maailmassa vaan suvaitsemisella tarkoitetaan pahaksi, vääräksi, haitalliseksi tiedettyjen asioiden sallimista jos ei siitä liikaa haittaa ole.
 
Viimeksi muokattu:
Minun mielestäni suvaitseminen on sitä, että esim hyväksytään myös muut mielipiteet kuin omat; se ei välttämättä ota kantaa mielipiteen vääryyteen tai vahingollisuuteen vaan ristiriitaan.

Sanoilla on eri merkityksiä eri murrealueilla; ehkä tunnetuin tällainen sana on 'itikka', joka tarkoittaa joko pientä hyönteistä tai lehmää; sen mukaan missä ollaan. Käyttäisin ensisijaisesti jonkin vakiintuneen synonyymisanakirjan määritelmiä, esim Nykysuomen sanakirja.
 
Olisi kiva kuulla se "oikea" määritelmä sanalle.
Laita ihmeessä.
Tuossa @YJT laittoikin jo määritelmän, josta voin olla samaa mieltä: hyväksytään se, että joku näkee ja tekee asiat toisin kuin itse niin kauan kuin siitä ei ole merkittävää haittaa. On siinä myös tuota alaspäin katsomista kun oikein alkaa maistella, mutta tuo on se minulle olennaisin merkitys. Ja sitten toki nämä vittuilukäytöt ("Jaha, herra suvaitsee vihdoin kotiinkin saapua...").
 
PS ja kokkarit ovat myös pyssyvaltion suosikkeja.
 
En lähde termeistä riitelemään, mutta sellainen ongelma suvaitsemisessa on että eri ihmiset ja ihmisryhmät suvaitsevat ihan eri asioita :ROFLMAO:

Demokratia on siitä hieno homma että suvaitsevaisuus on tiettyyn pisteeseen saakka enemmän rakentava, kun tuhoava voima. Tietyn pisteen jälkeen voi tulla vakavia ongelmia ja voi hyvinkin olla että Euroopassa ja Suomessa se piste on ylitetty joissakin asioissa jo kauan sitten.

Suvaitsemattomuus toimii parhaiten diktatuureissa, vaikka toki siinäkin on omat rajansa.
 
Back
Top