Aika isot merkkikohtaiset erot tuon kokoluokan perämoottoreiden kulutuksissa, jos nettilähteisiin on luottamista.
Suzuki DF 4-stroke Outboard Motor Fuel Consumption 25 hp 8.40 LPH | 60 hp 20.8 LPH | 115 hp 39.7 LPH | 140 hp 43.9 LPH | 175 hp 62.4 LPH | 225 hp 75.9 LPH | 250 hp 86.2 LPH | 300 hp 91.1 LPH | Portable 2.5 - 4 - 6 - 9.9 - 15 hp | Liters per hour | Also Fuel usage Gallons
www.boat-fuel-economy.com
Suzuki DF 300 (AP?) kuluttaa tuon mukaan 91 l/tunti täydellä kaasulla, eli selvästi vähemmän tehoa kohti. Oletettavasti vieläkin vähemmän jos kaasua höllää sen verran että tehoa on käytössä samat 250 HV konetta kohti, kuin esimerkkiveneen Yamahallakin. 20...30 kg painoero konetta kohti 250 HV Yamahan hyväksi ei tuollaisessa veneessä kyllä kompensoi eroa kulutuksessa, ellei matkat ole todella lyhyet, kuten vakiona onkin pienestä tankkikoosta päätellen. Sotakalustossa koneen hinnalla ei pitäisi olla ratkaisevaa merkitystä, mutta sekin on tehokkaamman ja vähemmän kuluttavan Suzukin eduksi ainakin juuri nyt:
https://www.suzukifinland.fi/marine/product/df300ap/ 27690€
https://www.yamaha-center.fi/yamaha-f350-1948 28510 € (moottori on F250, vaikka nettiosoitteessa lukeekin hämäävästi f350)