Pistimiä, veitsiä, lähinahistelua ja kaikkea muuta brutaalia

Tilasin Saksasta itselleni kydextupen Skrama200;lle (kun ei kotimaista valmistajaa tunnu olevan). Jos on niin eivät paljoa netissä pidä ääntä itsestään.





En halunnut vyölenkkiä (sai valita jos halusi) koska tämä väkipuukko olisi tarkoitus kantaa repussa.
Tuollainenhan olisi aika helppo tehdä itsekkin.
 
Tuollainenhan olisi aika helppo tehdä itsekkin.
Ai on vai? Ensin pitää ostaa kydexia jostain ja sitten ostaa noita rinkuloita ja joku laite joka laittaa noita rinkuloita paikoilleen ja pora joka tekee reikiä noille rinkuloille jne jne...ja sitten pitää vielä osata muotoilla. Juu ei, mielummin ostan valmiin tuotteen. Mutta ota haaste vastaan ja tee ja näytä lopputulos. Ei tarvi olla Skrama, ihan mikä tahansa veitsi mikä sulla on.
 
Ai on vai? Ensin pitää ostaa kydexia jostain ja sitten ostaa noita rinkuloita ja joku laite joka laittaa noita rinkuloita paikoilleen ja pora joka tekee reikiä noille rinkuloille jne jne...ja sitten pitää vielä osata muotoilla. Juu ei, mielummin ostan valmiin tuotteen. Mutta ota haaste vastaan ja tee ja näytä lopputulos. Ei tarvi olla Skrama, ihan mikä tahansa veitsi mikä sulla on.
No minä en tiedä millainen arsenaali sinulla on käsityökaluja ja itse lähinnä ajattelisin moista projektia lähinnä harrastuksena ja mukavana puuhailuna.
 
Juutuupissa on videoita joissa tehdään tuppia ihan pvc putkesta, tarvitaan uuni ja sakset noin niinkuin ekaks, ei ihan mahdotonta touhua
 
Onko lapio mainittu? Mulla on ollut pari antiikkista kenttälapiota mallia kiinteä, toinen K.u.K (Kaiserliche und Königliche) 1. MS itävalta-unkarilainen ja toinen joku itäblokin tuote, saattaa olla saksalainenkin, kuka niitä valkkaa. Siihen vihreään SAint-lapioon en tykästynyt, eikä ole tarvetta kantaa Fiskarsia tai muita taitettavia joissa on aina heikkoja kohtia.

Mutta ryssänlapiosta tehty Cold Steel -kopio on pomminkestävä _työ_kalu, ei lelu, vaikka leikkiäkin voi. Ja totaalisen laillinen, vaikka kyllä poliisi perusteen keksii rangaista siitäkin jos käyttöä tulee... Autossa kulkee yksi ja pihalla on ne toiset. Lähes mahdoton rikkoa, katkaisee ranteenvahvuisen tuoreen puun, uudemmissa kokonaista kaksi osaa - lapa ja varsi, kahdella isolla ruuvilla kiinni joten voi veistellä pidemmän varren jos haluaa. Pihalapiot ovat viettäneet talvenkin ulkona, vähän wd40 ja rättiä ja taas soi.

Ja ideahan on tietysti pitää lapio teroitettuna että saa kaivettua ...öööh... matoja onkeen tai jotain...

Video: tunne vihollisesi.

 

Liitteet

  • IMG_20230709_194624.jpg
    IMG_20230709_194624.jpg
    1.5 MB · Luettu: 25
Hankin tämän "linkkuveitsen" käyttöön. Vaikuttaa laadukkaalta hintaansa nähden. Luotin Milwaukee-merkkiin, jonka 18 voltin akkukoneita mulla on myös useita.
1691179859865.png
 
Back
Top