Pizzatäytteet

Worchestershire-kastiketta tuomaan suolaisuutta, ja umamia. Lee & Perrins on worchester-kastikkeiden Mercedes Benz.


Image result for worcestershire sauce
Tästä olen sama miltä. Kun tein itse pizzat suosikkinani olivat anjovis, tonnikala, sipuli, juusto luomuksia, niin keksin itsekin sinne tätä worcesterin kastiketa. Se olikin sitä varten aina. Mun pizzat olivat enemmään piirakan tapaisia, koska jätin turhat muodollisuudet pois ja tein peltillisen pizzaa.

PS katkikset unohtui.
 
Millainen olisi Maanpuolustus.net pizza?
Aurajuusto, turkinpippuri, kebabliha, kinkku, punasipuli sekä tuplajuusto. Äh, tuo olikin Persujen pizza.
Kuvailit lähinnä unelmieni suolaisen krapulaherkun... MPpitsaan laitaisin seuraavaa - kyseessä siis calzone-tyyppinen sisäänleivottu pitsatasku joka maistuisi taistelijalle.

Mainarit/ kaivosmiehet Cornwallissa Englannissa söivät vastaavia, tosin perunatäytteellä, oli ruoka ja kippo ja kuppi samassa, ei tarvittu eides aterimia:

Image result for cornish pasty

Jaukkari, JUUSTO, kinkku, chili-ananas, re-fried beans.

Siitä taisteleville osille rasvaa, suolaa ja muuta shittiä mitä tarvitaan. Hiilareitä nyt lähinnä. Noi calzonet näyttää ihan hyviltä ilman M-05:stakin.

Image result for calzone pics
 
Itse tehtyyn pitsaan:
(tomaattikastike ja juusto) kinkku, salami, tonnikala, aurajuusto sekä tarvittaessa ananas. Jos tyttäret eivät olisi syömässä, niin laittaisin myös säilykkeenä mietoa jalapenoa. Jos vaimolle pitää räätälöidä, niin sitten tomaatin siivuja. Pohjaan leipomisvaiheessa mukaan oreganoa ja valkosipulia jauheena. Samoin tomaattikastikkeeseen.
 
Tästä olen sama miltä. Kun tein itse pizzat suosikkinani olivat anjovis, tonnikala, sipuli, juusto luomuksia, niin keksin itsekin sinne tätä worcesterin kastiketa. Se olikin sitä varten aina. Mun pizzat olivat enemmään piirakan tapaisia, koska jätin turhat muodollisuudet pois ja tein peltillisen pizzaa.

PS katkikset unohtui.
Tässä paras suositus, jos on aikaa ja hiukan rahaa, ja vieraita tulossa:

 
Tuli äsken väännettyä pizza pitkästä aikaa;kinkku,sieni & katka.Arinatiilet uuniin ostin ihan pitsanpaistoa varten kun tarkoitusta varten myytävät pitsakivet ei yksinkertaisesti ole kestäneet.HPIM3929.JPGHPIM3930.JPG
 
Tonnikala ihan ok, mutta en kyllä sitä omaan pizzaan enää ottaisi, kun sitä tulee syötyä noin muutenkin turhan usein välipalaksi esimerkiksi maitorahkan kanssa.

Tonnikala ja maitorahka? Ei kuulu samaan ateriaan!
 
Itsehän tilaan pizzani tonnikalalla, parmankinkulla ja parmesaanilla. Parmesaanin saatan joskus korvata sipulilla.

Jos kotona teen, niin täyte on joko tonnikala tai itsejauhettu jauheliha. Sen hifimpää en jaksa vääntää.
 
Ymmärtäisin vielä että tonnikala ja raejuusto voisi joku syödä muttaa että rahka ja tonnikala....:sick:
 
Vaikka söisin 2kg rahkaa ja tonnikalaa päivässä en silti nostaisi joten ei se ole siitä kiinni.
 
Täytteellä ei ole niin väliä. Pizza on hyvää sellaisenaan.
Jos hienostellaan niin ratkaisevaa on se onko kyseessä roomalais- vai napolilaistyylinen vai joku muu.

Tein juuri erittäin hyvän pizzan perusaineista. Pakkasesta löytyi pizzapohjia, ei tarvinnut itse tehdä pohjaa. Lisäksi oli emmental- juustoraastetta ja Mutti tomaattimurska.

Tomaattimurska on liian vetistä joten haudutin sitä paistinpannulla. Sekaan laitoin mausteet: pippuria ,suolaa,valkosipulia ja oliiviöljyä.

Kaksi pientä pizzaa mahtuu uunipellille. Näille kadoin paistinpannusta seoksen. Puolen sentin kerros molemmille pizzoille. Päälle laitoin sitten raejuustoa ja emmental-juustoa.

5 minuuttia 250 asteessa ja valmiina mitä parhaimmat pizzat.
 
Oma makucomboni olisi:
-kebabliha
-jalapeno
-ananas
-metwursti
+valkosipui ja oregano
 
Oma mieltymys pizzojen täytteisiin vaihtelee hyvin paljon, mutta tässä on yksi erikoisimmista ja samaan aikaan parhaista ravintolapizzoista joita olen syönyt:

LAKESIDE SPECIAL
Savulohi, savumuikku, punasipuli, persikka, juusto(juustotyypistä ei varmuutta)


The Simpsons Kiss GIF by FOX International Channels
Ihan hemmetin hyvää ja persikkakin sopi suolaiseen lättyyn täydellisesti, vaikka aluksi mietitytti onko tulossa samanlainen häiriintynyt viritys kun ruotsalaisten
banaani pizzassa
 
Back
Top