Poliisitoiminta

Poliisi ajaa ainakin kaksilla rattailla. Taksiliitto ja Helsingin kaupunki ovat sitä mieltä että a) ongelmia on ja b) jotain tarttis tehdä. Poliisi kieltää ongelmat, vaikka näyttäisi erehdyttävästi sille että konstaapelit ovat jalkautuneet. Poliisin tiedotus elää ihan omaa elämäänsä.

https://yle.fi/uutiset/3-11925108?origin=rss

En yhtään epäile kaupungin kantaa. Asema-aukio on käytännössä se Helsingin keskipiste ja olisi erikoista jos kaupunki sietäisi mitään häiriökäytöstä siellä. Onko siitä nyt sitten vedettävissä johtopäätös, että poliisi toimii tässä asiassa jotenkin velvollisuuksiensa vastaisesti.
 
Poliisi ajaa ainakin kaksilla rattailla. Taksiliitto ja Helsingin kaupunki ovat sitä mieltä että a) ongelmia on ja b) jotain tarttis tehdä. Poliisi kieltää ongelmat, vaikka näyttäisi erehdyttävästi sille että konstaapelit ovat jalkautuneet. Poliisin tiedotus elää ihan omaa elämäänsä.
Sattumaa tai ei, poliisipartiokin on tullut paikalle panssaroidulla Mersulla.
 
Yllä mainittu opas

Hyvät käytännöt vihatekojen tunnistamisessa ja ennalta estämisessä
Opas poliiseille ja sidosryhmille


Olinko huomaavinani kirjoitusvirheen heti ensimmäisessä lauseessa tuossa "tiivistelmässä" ? Mielestäni pitäisi olla että " Viharikokset ja niiden ennalta estäminen kuuluvat jokaisen poliisin työhön Suomessa."

Ei sillä et itsellä olisi hallussa homma mut voisi olettaa et jos valtionneuvosto jotain julkaisee ni siel ois edes oikein kirjoitettu ? No tämä on turhaa pilkun viilausta.
 
Poliisihallitus alkaa suunnitella mopovalvonnan kiristämistä. Suunnitelman laatimiselle on varattu aikaa vähän reilut puoli vuotta. Toivottavasti eivät poliisihallituksessa polta itseänsä loppuun suunnitteluprojektinsa kanssa. https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/4142516
Tuo vaara on aina olemassa, kun turhan kireässä aikataulussa pyritään organisoimaan toteuttamiseltaan erityisen vaativa projekti.
 
Olinko huomaavinani kirjoitusvirheen heti ensimmäisessä lauseessa tuossa "tiivistelmässä" ? Mielestäni pitäisi olla että " Viharikokset ja niiden ennalta estäminen kuuluvat jokaisen poliisin työhön Suomessa."

Ei sillä et itsellä olisi hallussa homma mut voisi olettaa et jos valtionneuvosto jotain julkaisee ni siel ois edes oikein kirjoitettu ? No tämä on turhaa pilkun viilausta.
Samaan aikaan nuoriso teroittelee puukkojansa, kun poliisi toruu spurguja rasismista. Suomi nousuun, tai jotain.
 
Poliisihallitus alkaa suunnitella mopovalvonnan kiristämistä. Suunnitelman laatimiselle on varattu aikaa vähän reilut puoli vuotta. Toivottavasti eivät poliisihallituksessa polta itseänsä loppuun suunnitteluprojektinsa kanssa. https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/4142516

Saahan sitä suunnitella. Ehkä liittyy lisätoimivaaltuuksiin joita poliisi kovasti jo halajaa:).

Katsotaan miten sitten mopometsästys toteutuu kun leikkuri iskee...

 
Saahan sitä suunnitella. Ehkä liittyy lisätoimivaaltuuksiin joita poliisi kovasti jo halajaa:).

Katsotaan miten sitten mopometsästys toteutuu kun leikkuri iskee...

Italia miettii hallinnon paisuttamista, kun täällä taas pohditaan jo ennestään rajusti alimitoitetun poliisin resurssien vähentämistä. Tasan ei mee nallekarkit tässä tukipaketissa. Tämä on jokseenkin epätavallista sosialisteilta, jotka tavanomaisesti ovat ylimitoittaneet väkivaltamonopolin resurssit. Ilmeisesti eivät edes itsekään ymmärrä, kuinka huonossa tilassa Suomen lainvalvonta on ja miten omaisuusrikoksia sysätään riita-asioiksi vastoin lakia. Ainakin tilastot ovat nättejä, kun ei ole rikoksia.
 
Saahan sitä suunnitella. Ehkä liittyy lisätoimivaaltuuksiin joita poliisi kovasti jo halajaa:).
Katsotaan miten sitten mopometsästys toteutuu kun leikkuri iskee...
Ei siitä mitään tule monestakaan syystä. Kesän kynnyksellä poliisi aina pelottelee mopopoikia medioissa väittäen tekevänsä sitä, tätä ja tuota. Moporatsiat jäävät kertaluontoiseksi. On surkuhupaisaa kun poliisi rummuttaa medioissa moporatsioista ja valvonnassa on löydetty 20 mopoa, joissa oli jotain huomauttamista. Moporatsioita ei kyetä järjestämään edes kaikissa isommissa kaupungeissa ja pienemmissä puhumattakaan. Vertaa valvonta-aktiivisuutta autoihin. Nämä painotukset ovat valintakysymyksiä.

Pohassa mennään niin vähillä eväillä että suunnitelmia varten pitää kutsua mp-konstaapelejä asiantuntijoiksi. Viittaa aika vahvasti siihen että pohassa ei ymmärretä mopon tekniikkaa edes sen vertaa mistä ääni lähtee, miksi ja miten todetaan onko ääntä liikaa. Mp-poliisi voi ymmärtää mopon tekniikan päälle jos moottorin toiminta on sattunut natiivisti kiinnostamaan. Poliisin epävarmuuden ja ymmärrysvajeen näkee monessa youtube-vilmissä, kun poliisi mittailee katseellaa terroristin mopoa. Näkee jo kaus että moottorin toiminta joko ei kiinnosta, tai ymmärrys on dekadin vähäisempää kuin 15-vuotiaalla pärisyttäjällä. Ei tiedä itkisikö vai nauraisi kun mp-poliisi kovistelee pahaäänisen mopon omaavaa terroristia tiukaten "Oletko tehnyt jotain (muutoksia) mopolle". Terroristi sitten kertoo että änkkärin/putken olen vaihtanut (pahaääniseen) mutta putkessa (änkkärissä) on EU-hyväksyntä. MP-poliisi vaieten hyväksyy vastauksen. Se kertoo tilanteesta kaiken. Terroristit uunottavat aikuisia miehiä 6-0.
 
Viimeksi muokattu:
Katsotaan miten sitten mopometsästys toteutuu kun leikkuri iskee...
Mistä tämä mopoviha oikein kumpuaa? :unsure:



Puukot heiluu asemalla, huumekuskit kaahaa kaupungilla, työnantajat käytävät orjatyötä jna.:facepalm:
Niin poliisi painaa siniset valot vilkkuen moponperässä.:solthum:


Ihan oikeasti, onko sillä niin väliä.
Kulkeeko mopo 60 vai 65.

Sillä nykyisin mopot ajavat muun liikenteen seassa autojen kanssa jossa rajoitukset ovat yleensä 50/60km/h.

Sinne kun pannaan sekaan 45 kulkevat mopot niin ketä se palvelee.
Ei ainakaan liikenen turvallisuuta.
 
Mistä tämä mopoviha oikein kumpuaa? :unsure:



Puukot heiluu asemalla, huumekuskit kaahaa kaupungilla, työnantajat käytävät orjatyötä jna.:facepalm:
Niin poliisi painaa siniset valot vilkkuen moponperässä.:solthum:


Ihan oikeasti, onko sillä niin väliä.
Kulkeeko mopo 60 vai 65.

Sillä nykyisin mopot ajavat muun liikenteen seassa autojen kanssa jossa rajoitukset ovat yleensä 50/60km/h.

Sinne kun pannaan sekaan 45 kulkevat mopot niin ketä se palvelee.
Ei ainakaan liikenen turvallisuuta.
Kulttuurillinen ero varmaan taustalla:Kallet, Villet ja Jussit ajelee mopoilla ja niitä on helpompi valvoa ja sakottaa ja ne ei vedä rasistikorttia hihastaan jos poliisi vähän kyselee. Eikä heitä aleta mediassa puolustelemaan miten on hankalaa kun on syrjäytymistä ja korona vei työt yms..
 
Kulttuurillinen ero varmaan taustalla:Kallet, Villet ja Jussit ajelee mopoilla ja niitä on helpompi valvoa ja sakottaa ja ne ei vedä rasistikorttia hihastaan jos poliisi vähän kyselee. Eikä heitä aleta mediassa puolustelemaan miten on hankalaa kun on syrjäytymistä ja korona vei työt yms..
Ratkaisu tähän saadaan, kun etniselle porukalle saapuessaan hommataan mopot, niillähän ne omissa maissaamkin ajelee, kuten maailman videoista näkee, kaikki voittavat :cool:
 
Ei siitä mitään tule monestakaan syystä. Kesän kynnyksellä poliisi aina pelottelee mopopoikia medioissa väittäen tekevänsä sitä, tätä ja tuota. Moporatsiat jäävät kertaluontoiseksi. On surkuhupaisaa kun poliisi rummuttaa medioissa moporatsioista ja valvonnassa on löydetty 20 mopoa, joissa oli jotain huomauttamista. Moporatsioita ei kyetä järjestämään edes kaikissa isommissa kaupungeissa ja pienemmissä puhumattakaan. Vertaa valvonta-aktiivisuutta autoihin. Nämä painotukset ovat valintakysymyksiä.

Pohassa mennään niin vähillä eväillä että suunnitelmia varten pitää kutsua mp-konstaapelejä asiantuntijoiksi. Viittaa aika vahvasti siihen että pohassa ei ymmärretä mopon tekniikkaa edes sen vertaa mistä ääni lähtee, miksi ja miten todetaan onko ääntä liikaa. Mp-poliisi voi ymmärtää mopon tekniikan päälle jos moottorin toiminta on sattunut natiivisti kiinnostamaan. Poliisin epävarmuuden ja ymmärrysvajeen näkee monessa youtube-vilmissä, kun poliisi mittailee katseellaa terroristin mopoa. Näkee jo kaus että moottorin toiminta joko ei kiinnosta, tai ymmärrys on dekadin vähäisempää kuin 15-vuotiaalla pärisyttäjällä. Ei tiedä itkisikö vai nauraisi kun mp-poliisi kovistelee pahaäänisen mopon omaavaa terroristia tiukaten "Oletko tehnyt jotain (muutoksia) mopolle". Terroristi sitten kertoo että änkkärin/putken olen vaihtanut (pahaääniseen) mutta putkessa (änkkärissä) on EU-hyväksyntä. MP-poliisi vaieten hyväksyy vastauksen. Se kertoo tilanteesta kaiken. Terroristit uunottavat aikuisia miehiä 6-0.
Eli onko se nyt hyvä vai paha, kun Poliisi vihdoinkin tekee jotain mopoilijoille? Yrittäsit nyt päättää.....
 
Viimeksi muokattu:
Mistä tämä mopoviha oikein kumpuaa? :unsure:
Niin, sanopa se. Mutta kun täälläkin suureen ääneen vaaditaan poliisilta toimenpiteitä mopoterroristien kuriin saamiseksi, niin kai se sitten on hyvä, että asialle suunnitellaan tehtävän jotain.
 
Eli onko se nyt hyvä vai paha, kun Poliisi vihdoinkin tekee jotain mopoilijoille? Yrittäsit nyt päättää.....
Hyvä jos oikeasti tekee ongelmalle jotakin. Paha jos ei tee. Ei muuten ole ensimmäinen kevät kun poliisi julistaa medioissa laittavansa mopot kurin ja nuhteen alle. Mopovalvonnasta on varoitettu kesän kynnyksellä ainakin 10 vuoden ajan. Valvonnan tulos on kuultavissa ja vertaantuu nollaan. Pohan suunnitelma valmistuu 2021-2022 vaihteessa, eli ei vaikuta vuonna 2021. Hyvä suunnitelma siitä tulee kun niin hartaasti tehdään.
 
Ei kai kukaan nopeudesta ole valittanutkaan vaan niiden äänestä. Se ihmisiä risoo.
Etenkin kun ne kesäisin vetää keskiyöllä samaa katua edestakasisin urku auki. Nuku siinä sitten ikkuna auki kesähelteellä.

Muuten, voiko joku selittää; kun mopo seisoo liikennevaloissa tai muuten odottaa vuoroaan risteyksessä niin miksi sitä moottoria ei voi antaa olla tyhjäkäynnillä vaan pitää kaasuttaa edestakaisin? Hermonykintä kädessä vai?
 
Etenkin kun ne kesäisin vetää keskiyöllä samaa katua edestakasisin urku auki. Nuku siinä sitten ikkuna auki kesähelteellä.

Muuten, voiko joku selittää; kun mopo seisoo liikennevaloissa tai muuten odottaa vuoroaan risteyksessä niin miksi sitä moottoria ei voi antaa olla tyhjäkäynnillä vaan pitää kaasuttaa edestakaisin? Hermonykintä kädessä vai?
En muista että koskaan historiassa junioreiden mopot olis käynyt rehellistä tyhjäkäyntiä
 
Etenkin kun ne kesäisin vetää keskiyöllä samaa katua edestakasisin urku auki. Nuku siinä sitten ikkuna auki kesähelteellä.

Muuten, voiko joku selittää; kun mopo seisoo liikennevaloissa tai muuten odottaa vuoroaan risteyksessä niin miksi sitä moottoria ei voi antaa olla tyhjäkäynnillä vaan pitää kaasuttaa edestakaisin? Hermonykintä kädessä vai?
Siellä on säädetty kaasutinta noin15-ikävuoden tuomalla kokemuksella siten, että sammuu tyhjäkäynnillä mutta kaasuauki on muka antamassa lisää bensaa ja vauhtia..
 
Back
Top