Poliisitoiminta

Niin, sanopa se. Mutta kun täälläkin suureen ääneen vaaditaan poliisilta toimenpiteitä mopoterroristien kuriin saamiseksi, niin kai se sitten on hyvä, että asialle suunnitellaan tehtävän jotain.

Puhun ihmisistä yleensä ja asenteista ( joita varmaan myös poliisit ovat).

Kun mopomiitti on ratsattu ja siitä on juttu lehdessä.
( siellä on keulittu ja löytynyt jokunen viritetty ajopeli jne)

Niin siitä on toistasataa ”yleisön” kommenttia, artikkelin jälkeen.
Paljon enemmän kuin jos ratsiassa on saatu kiinni parikymmentä rattijuoppoa/huumekuskia tai joku on tappanut akkansa.


Jotenkin ihmisille on, pienempi paha oikea ”moottoripyörä jengiläinen” kuin mopolla ajava nuori.
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin ihmisille on, pienempi paha oikea ”moottoripyörä jengiläinen” kuin mopolla ajava nuori.
Omasta näkökulmasta puhuen niin moottoripyöräjengiläinen ei ole mitenkään vaikuttanut minun elämään enkä ole semmoista nähnyt kuin uutisissa telkkarissa. Mopolla ajava nuori sen sijaan on häirinnyt minun yöunta lukemattomia kertoja rälläämällä öisin.
 
Pitää olla armahtavainen, kun viiskymppinen ukko vihdoin pääsee nauttimaan vauhdin hurmasta, kun ei äiti enää ole kieltämässä prum prum :cool:
 
Eihän se toki poissuljettua ole, joskin epätodennäköistä.
 
@Vääpeli


Tuossa lukijan kuvassa kyllä katonharjalla hormien välissä asemissa olevalla poliisilla on ase joka voisi hyvinkin olla suujarrullinen TRG (tai vastaava). Vaikka yleensä iltapäivälehden "tarkkuuskivääri" on mikä tahansa optiikalla oleva vehje niin tällä kertaa diagnoosi olisi suht kohdallaan. Tästä voisi arvailla olisiko paikalla jopa Karhu (koska VATI-kuvissa en muista ainakaan itse aiemmin tuon tyyppistä kalustoa nähneeni mutta se nyt ei vielä tarkoita etteikö varustukseen voisi sellainenkin kuulua).
 
@Vääpeli


Tuossa lukijan kuvassa kyllä katonharjalla hormien välissä asemissa olevalla poliisilla on ase joka voisi hyvinkin olla suujarrullinen TRG (tai vastaava). Vaikka yleensä iltapäivälehden "tarkkuuskivääri" on mikä tahansa optiikalla oleva vehje niin tällä kertaa diagnoosi olisi suht kohdallaan. Tästä voisi arvailla olisiko paikalla jopa Karhu (koska VATI-kuvissa en muista ainakaan itse aiemmin tuon tyyppistä kalustoa nähneeni mutta se nyt ei vielä tarkoita etteikö varustukseen voisi sellainenkin kuulua).
Jumalauta, iso X seinään. :D :D Kerrankin uutinen piti paikkaansa. Yleensä uutiset on ihan mitä sattuu.
 
Jumalauta, iso X seinään. :D :D Kerrankin uutinen piti paikkaansa. Yleensä uutiset on ihan mitä sattuu.
Kyllä! Piti kyllä katsella moneen kertaan läpi itsekin että "ei perhana, sehän taitaa olla oikeesti mitä kirjoitetaan" :D :D :D
 

Poliisilaitokset irtisanoivat viime vuonna ennätyksellisen paljon väkeä: Yleisin syy potkuihin oli rikos tai rikosepäily​

Poliiseja on ollut mukana jopa suunnitelmallisissa rikoksissa. Kaksi heistä on potkujen jälkeen tuomittu ehdottomiin vankeusrangaistuksiin.

 

Poliisilaitokset irtisanoivat viime vuonna ennätyksellisen paljon väkeä: Yleisin syy potkuihin oli rikos tai rikosepäily​

Poliiseja on ollut mukana jopa suunnitelmallisissa rikoksissa. Kaksi heistä on potkujen jälkeen tuomittu ehdottomiin vankeusrangaistuksiin.

Tuo on oikeastaan vain hyvä uutinen, ei ole tilastollisesti mitenkään mieletön määrä jos keskimäärin promille touhuaa rikoksia ja se että jäädään kiinni & irtisanotaan osoittaa prosessin toimivan. Poliisi, siinä kuin sotilaskin on ihminen ja ainakun tuo nisäkäslaji on tarkkailun kohteena niin yksilöissä ilmenee varianssia vaikka kuinka ennakkovalkattaisiin ja koulutettaisiin.
 
Tässä nähtiin mikä on poliisihallituksen todellinen rooli ja mikä merkitys julkisuudella on salaamispäätöksiin. POHA esti raportin julkaisun ja piiloutui salaamisen mahdollistavien pykälien taakse. POHAn tehtävänä on ohjata ja valvoa poliisitoimea. Helsingin poliisi teki omavaltaisen päätöksen julkistaa selvitys, mutta julkistaminen tapahtui vasta siinä vaiheessa kun julkisuuden kautta alki kertyä painetta kattilaan. Saatan kuvitella että joku poliisipamppu koki huomion kääntyvän kiusallisella tavalla omaan toimintaansa, vaikka pamppu koki olevansa oikealla asialla ja syytön moitteisiin. Noin yleisellä tasolla syyttelyn kohteista syytön puolustautuu hanakimmin. Poliisiorganisaatio valvoo itse itseään. POHA-laiset käyttävät poliisin uniformuja.
 

Virkapukuiset poliisit pitelivät Black Lives Matter -mielenosoittajien kylttejä – oikeusasiamies: Ei sovi yhteen puolueettomuuskuvan kanssa​



...........................................................................................................................

En ole kovinkaan usein samaa mieltä eduskunnan oikeusasiamiehen ratkaisuista. Tässä asiassa olen kuitenkin täysin samaa mieltä. Oikein hyvä ratkaisu oikeusasiamieheltä(y)


Toivottavasti tämä ratkaisu antaa myös vipu vartta jatkossakin sille tämän hetkiselle kannalle, että viranomaisten virkapuvuissa EI TULE SALLIA uskonnollisia päähineitä, symboleita ym. . Ei vaikka virhevasemmisto tällaista miten haikailisi. Nythän tuosta on taas vaihteeksi jauhettu.
Jos sallittaisiin yksi poikkeus niin mikä olisi se perusta millä ei toista, kolmatta ym. sallittasi?
Tämä neutraali puolueettomuus osaltaan vaikuttaa siihen, että Suomessa eri viranomaistahoihin suurelta osin arvostetaan ja luotetaan.
 
Taustaa: kalastamassa ollut kaveri kertoi toissapäivänä että mun käytössä olevan, isäni omistaman soutuveneen viereen oli ilmaantunut sosialisoitu pelastusvene, ja eilen otin asiakseni käydä tarkastamassa, että oliko tälle soutuveneelle tehty pelastusveneen maihin siirron yhteydessä ilkivaltaa.

Poliisitoimintaan: Olin siis liittymässä rampista isolle tielle, kun näin keskikaiteiden välissä tutkaa pitävän poliisiajoneuvon.

Tämän nähtyäni vaistomaisesti tiputin nopeutta hieman, ettei vahingossakaan lipsahda ylinopeuden puolelle, mutta tämä se vasta herättikin virkavallan mielenkiinnon, joten hetken ajeltuani ja seuraavasta rampista käännyttyäni, sekä liikennevaloihin pysähtyessäni huomasin tämän konstaapelien ajoneuvon pysähtyvän viereeni, ja kuljettajan katsellessa minua hyvin epäluuloisesti.

Vihreä nuolivalokin syttyi tälle virkavallan tukkimalle kaistalle, mutta edelleen he mittailivat minua ja vanhaa farmariautoani, kunnes lähtivät liikkeelle; taakse päin, ja sitten eteenpäin, nuolivalon osoittamaan suuntaan. Tässä vaiheessa minulle syttyi vihreä nuolivalo, ja jatkoin kohti määränpäätäni, kunnes kolmea liikennevaloa myöhemmin tämä sama tutkaa pitänyt ja liikennevaloissa sekoillut parivaljakko ilmestyi taas taustapeiliini, ja 150m myöhemmin he laittoivat ensin hälytys- ja sitten pysäytysvalot.

Nuoremman konstaapelin tarkastettua ajokorttini ja puhallutettuaan minut tulikin sitten se odottamaton ässä sinisestä, miekalla koristellusta hihasta: huumepikatesti. Ensimmäistä kertaa elämässäni poliisi teki mulle tikkutestin, jonka tulos oli tietysti negatiivinen, kuten puhalluskokeen tuloskin.

Nuoremman konstan ilmoitettua tästä tuloksesta, hän vielä erikseen kysyi minulta, että käytänkö huumeita. Vastasin kieltävästi, ja kysäisin samalla häneltä, että kuinka tuollaisen varastetun pelastusveneen ja käytössäni olevan soutuveneen mahdollisesti kokeman vandalismin kanssa tulee toimia.

Ensimmäiseen hän ei osannut vastata, ja jälkimmäiseen tuli se perinteinen: Soita häkeen. Toivotin sitten hälle mukavaa kesän jatkoa ja jatkoin matkaani tarkistamaan nämä mainitut veneet, jotka olivat kumpikin onneksi kunnossa. Pelastusveneestä soitin eteenpäin taholle, joka toivottavasti on järjestänyt sen pois, ettei itse tarvitse alkaa setvimään, että mille uimarannalle se kuuluu, ja alkaa soutamaan sitä perille.
 
Taustaa: kalastamassa ollut kaveri kertoi toissapäivänä että mun käytössä olevan, isäni omistaman soutuveneen viereen oli ilmaantunut sosialisoitu pelastusvene, ja eilen otin asiakseni käydä tarkastamassa, että oliko tälle soutuveneelle tehty pelastusveneen maihin siirron yhteydessä ilkivaltaa.

Poliisitoimintaan: Olin siis liittymässä rampista isolle tielle, kun näin keskikaiteiden välissä tutkaa pitävän poliisiajoneuvon.

Tämän nähtyäni vaistomaisesti tiputin nopeutta hieman, ettei vahingossakaan lipsahda ylinopeuden puolelle, mutta tämä se vasta herättikin virkavallan mielenkiinnon, joten hetken ajeltuani ja seuraavasta rampista käännyttyäni, sekä liikennevaloihin pysähtyessäni huomasin tämän konstaapelien ajoneuvon pysähtyvän viereeni, ja kuljettajan katsellessa minua hyvin epäluuloisesti.

Vihreä nuolivalokin syttyi tälle virkavallan tukkimalle kaistalle, mutta edelleen he mittailivat minua ja vanhaa farmariautoani, kunnes lähtivät liikkeelle; taakse päin, ja sitten eteenpäin, nuolivalon osoittamaan suuntaan. Tässä vaiheessa minulle syttyi vihreä nuolivalo, ja jatkoin kohti määränpäätäni, kunnes kolmea liikennevaloa myöhemmin tämä sama tutkaa pitänyt ja liikennevaloissa sekoillut parivaljakko ilmestyi taas taustapeiliini, ja 150m myöhemmin he laittoivat ensin hälytys- ja sitten pysäytysvalot.

Nuoremman konstaapelin tarkastettua ajokorttini ja puhallutettuaan minut tulikin sitten se odottamaton ässä sinisestä, miekalla koristellusta hihasta: huumepikatesti. Ensimmäistä kertaa elämässäni poliisi teki mulle tikkutestin, jonka tulos oli tietysti negatiivinen, kuten puhalluskokeen tuloskin.

Nuoremman konstan ilmoitettua tästä tuloksesta, hän vielä erikseen kysyi minulta, että käytänkö huumeita. Vastasin kieltävästi, ja kysäisin samalla häneltä, että kuinka tuollaisen varastetun pelastusveneen ja käytössäni olevan soutuveneen mahdollisesti kokeman vandalismin kanssa tulee toimia.

Ensimmäiseen hän ei osannut vastata, ja jälkimmäiseen tuli se perinteinen: Soita häkeen. Toivotin sitten hälle mukavaa kesän jatkoa ja jatkoin matkaani tarkistamaan nämä mainitut veneet, jotka olivat kumpikin onneksi kunnossa. Pelastusveneestä soitin eteenpäin taholle, joka toivottavasti on järjestänyt sen pois, ettei itse tarvitse alkaa setvimään, että mille uimarannalle se kuuluu, ja alkaa soutamaan sitä perille.
Poliisimies oli terävänä kuin peräruiskeen antaja :rolleyes:
 
Taustaa: kalastamassa ollut kaveri kertoi toissapäivänä että mun käytössä olevan, isäni omistaman soutuveneen viereen oli ilmaantunut sosialisoitu pelastusvene, ja eilen otin asiakseni käydä tarkastamassa, että oliko tälle soutuveneelle tehty pelastusveneen maihin siirron yhteydessä ilkivaltaa.

Poliisitoimintaan: Olin siis liittymässä rampista isolle tielle, kun näin keskikaiteiden välissä tutkaa pitävän poliisiajoneuvon.

Tämän nähtyäni vaistomaisesti tiputin nopeutta hieman, ettei vahingossakaan lipsahda ylinopeuden puolelle, mutta tämä se vasta herättikin virkavallan mielenkiinnon, joten hetken ajeltuani ja seuraavasta rampista käännyttyäni, sekä liikennevaloihin pysähtyessäni huomasin tämän konstaapelien ajoneuvon pysähtyvän viereeni, ja kuljettajan katsellessa minua hyvin epäluuloisesti.

Vihreä nuolivalokin syttyi tälle virkavallan tukkimalle kaistalle, mutta edelleen he mittailivat minua ja vanhaa farmariautoani, kunnes lähtivät liikkeelle; taakse päin, ja sitten eteenpäin, nuolivalon osoittamaan suuntaan. Tässä vaiheessa minulle syttyi vihreä nuolivalo, ja jatkoin kohti määränpäätäni, kunnes kolmea liikennevaloa myöhemmin tämä sama tutkaa pitänyt ja liikennevaloissa sekoillut parivaljakko ilmestyi taas taustapeiliini, ja 150m myöhemmin he laittoivat ensin hälytys- ja sitten pysäytysvalot.

Nuoremman konstaapelin tarkastettua ajokorttini ja puhallutettuaan minut tulikin sitten se odottamaton ässä sinisestä, miekalla koristellusta hihasta: huumepikatesti. Ensimmäistä kertaa elämässäni poliisi teki mulle tikkutestin, jonka tulos oli tietysti negatiivinen, kuten puhalluskokeen tuloskin.

Nuoremman konstan ilmoitettua tästä tuloksesta, hän vielä erikseen kysyi minulta, että käytänkö huumeita. Vastasin kieltävästi, ja kysäisin samalla häneltä, että kuinka tuollaisen varastetun pelastusveneen ja käytössäni olevan soutuveneen mahdollisesti kokeman vandalismin kanssa tulee toimia.

Ensimmäiseen hän ei osannut vastata, ja jälkimmäiseen tuli se perinteinen: Soita häkeen. Toivotin sitten hälle mukavaa kesän jatkoa ja jatkoin matkaani tarkistamaan nämä mainitut veneet, jotka olivat kumpikin onneksi kunnossa. Pelastusveneestä soitin eteenpäin taholle, joka toivottavasti on järjestänyt sen pois, ettei itse tarvitse alkaa setvimään, että mille uimarannalle se kuuluu, ja alkaa soutamaan sitä perille.

Vanha auto tuntuu olevan joku mistä poliisit saa erittäin monesti perääsi. Faijani ostelee itselleen aina vanhoi kesäautoi vaikka ihan tuliteräkii auto löytyy pihasta. Se vaa tykkää tietynikäisistä autoista ja ku niiden rassailusta mökillä. Muutaman kerran sit käyny silleen et sen vaimoke on vienyt niiden ykkösauton ja ukko on ollut lähdössä kuumalla kelillä jossain ni on vaihdettu autoja sit muutamaks tunniksi päikseen. Minä sit olen käynyt nuoruuttani fiilistelee niillä sen autoilla ja aika monta kertaa on silloin poliisit pysäyttäneet ja pari kertaa on eka puhalleltu ja sit tuotu sitä huumetestiä tarjolle.

Ikävää mielestäni tollainen profilointi auton iän perusteella. Toiset vaa tykkää harrastaa ni ei sen pitäisi leimata kuljettajaa rikolliseksi samantien.
 
Back
Top