Poliisitoiminta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja YJT
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Käytännössä tämä passiivisuus aiheuttaa sen, että tasapuolisen kohtelun vuoksi Poliisin on noudatettava samaa linjaa myös jatkossa - kaikkien kohdalla. Ohisalo ei taida ymmärtää, minkälaisen matopurkin on mennyt tällä tavoin avaamaan. Ja uskooko kukaan, ettei Ohisalo vaikuttaisi poliisin päätökseen olla tekemättä mitään? Pelkkää saivartelua vängätä siitä, päättääkö Ohisalo vai Poliisi näistä, jos jälkimmäinen joutuu tekemään halutunlaisen päätöksen edellä mainitun painostuksesta.

Eivät tajua tätä tai sit poliisi on päättänyt et tukevat vain tiettyjä rikollisia.

Sebua kävivät poliisit kovistelemassa näköjään 30minuutin kohdalla heti. Toivottavasti tajuaavat edes hävetä.

26486d346d.jpg

Siinä on munaton nillittäjä.

Miten kauan mielenosoitus voi jatkua keskellä Helsingin valtaväylää? Näin poliisi vastaa

Ilta-Sanomat kysyi Helsingin poliisilta, kuinka pitkään kaupungin keskustan valtaväylällä voi osoittaa mieltä, ja mitä sääntöjä mielenosoittamiseen lain näkökulmasta kuuluu.

Apulaispoliisipäällikkö Heikki Kopperoisen mukaan kokoontumislaissa, järjestyslaissa tai muuallakaan ei ole määritelty ajallista rajaa sille, kuinka pitkään mielenosoitus voi kestää.

–Periaatteessa mieltä voi osoittaa niin kauan kuin haluaa, jos mielenosoitus täyttää ne kriteerit, mitkä kokoontumislaissa on, Kopperoinen sanoo.

Muistanpa itse tässä uutisen ku eräs ei niin fiksuporukka yritti eräällä paikalla yöpyä ni poliisi teki päätöksen että yöpyminen mielenosoituspaikalla ei ollut laillista. Näköjään riippuu et onko kyseessä mikä sekopäinen porukka. Taitoi olla se "Suomi ensin" jengi silloin kyseessä joilta kiellettiin yöpyminen paikalla.

Niihän se Ohisalo tiedotti ! Poliisilla on kaikki avaimet itsellään kädessä mut tekivät päätöksensä
Yleensä poliisi on huolehtinut imagostaan järjestyksen turvaajana, mutta nyt näyttää linja olevan hakusessa. Mielestäni poliisi toimii väärin ja poliisin tulisi tarkastella tilanteelle vaihtoehto.

Poliisin tulee määrätä mielenosoittajat eduskuntatalon edustalle siihen portaiden juureen. Näin viesti on entistä lähempänä hallitusta jolle miekkari on suunnattukin ja toisaalta ajotie vapautetaan niiden kansalaisten käyttöön, jotka eivät ole mielenosoittajien kanssa samaa mieltä ja eivät hyväksy liikenteen katkaisua.
Tämän ilmaisen neuvon saa käyttää ja toteuttaa.
.

Olen ihan samaa mieltä että on syvältä ja poikittain että tällainen kadunvaltaus ylipäätään sallitaan; olen ollut samaa mieltä vuosikausia, vuosia ennen mitään Elokapinoita. Mainittakoon, että olen kerran ollut tilannejohtajana pienessä kadunvaltauksessa. Silloin mielenosoittajat marssivat valtauspaikalle liikennesääntöjen mukaan jalkakäytäviä pitkin, katua ei vallattu ja musiikin soittaminenkin loppui varsin lyhyeen.

Tilanne kuitenkin on se mikä se on. Ajattelin, että sen Kaisaniemen tapauksen jälkeen poliisin linja olisi tiukentunut, mutta valtakunnansyyttäjä (ja luultavasti myös sisäministeri kulisseissa) oli eri mieltä.

Olen ihan samaa mieltä että on syvältä ja poikittain että tällainen kadunvaltaus ylipäätään sallitaan; olen ollut samaa mieltä vuosikausia, vuosia ennen mitään Elokapinoita. Mainittakoon, että olen kerran ollut tilannejohtajana pienessä kadunvaltauksessa. Silloin mielenosoittajat marssivat valtauspaikalle liikennesääntöjen mukaan jalkakäytäviä pitkin, katua ei vallattu ja musiikin soittaminenkin loppui varsin lyhyeen.

Tilanne kuitenkin on se mikä se on. Ajattelin, että sen Kaisaniemen tapauksen jälkeen poliisin linja olisi tiukentunut, mutta valtakunnansyyttäjä (ja luultavasti myös sisäministeri kulisseissa) oli eri mieltä.
Olet siis ammatiltasi poliisi?

Siel on näköjään se kiertotiekii nyt poikki vastamielenosoituksen puolesta laitettu. Poliisi kävi juuri pyytämässä et jos julkinen liikenne saisi kulkea edes mut sanoivat että ei ennen kuin toinen leiri purkautuu. Sanoi poliisi et saavat olla tiellä kyllä kunhan julkinen liikenne saa kulkea mut eivät perääntyneet näköjään. Poliisi sanoi et "Selvä kerromme eteenpäin".

En tiedä mikä porukka toi toinen on mut ihan hyvä et siel on joku toinenkii porukka seisomassa tiellä mitä pitkin aikaisemmin liikenne kiersi. Poliisin on kohta ruettava toimimaan tai koht ei oo tien tietä mitä pitkin liikenne kulkisi.

https://tokentube.net/l/1474948044/

Tuos linkki siihen toiseen porukkaan.

Loistava liike. Jos tuo vastamielenosoitus käydään purkamassa poliisin toimesta, se pakottaa heidät myöntämään, että Elokapina nauttii erityissuojelua ja erityisasemaa poliisin edessä, mikä asettaa poliisin kyseenalaiseksi. Ja jos poliisi ei tee mitään, se jumiuttaa liikenteen pahasti ja saa kansan kyrpiintymään Elokapinaan ja heitä suojelevaan poliisiin. Ja jos poliisi päättää näyttää olevansa tasapuolinen, se johtaa myös Elokapinan protestin lopettamiseen.

Nyt poliisi on laitettu puun ja kuoren väliin ja mitataan tällä heidän kantti ja puolueettomuus.

Back