Poliisitoiminta

Luulisi että poliisin tukena olisi laki, pitää tiet autoille vapaana.

Poliisi ei ole enää aikoihin edes itse noudattanut lakia saati valvonut sen noudattamista. Toimittaa ihan muita asioita. Tuolta jostain ylempää ne ohjeet tulee.
 
Krista Mikkonen käynyt antamassa tukensa myös elokapinalle ja käynyt leirin kans juttusilla... Tässähän on poliisit ja ministerit koht sit vastakkain. Kolme ministeriä tukee hippejä ainakii.
 
Mites toi mielenosoitusilmoitus tehdään? Voisin ilmoittaa nelostielle johonkin sopivaksi katsomaani paikkaan mielenosoituksen poliisin politisoitumista vastaan.
Traktorilla sinne täytyis mennä. Kärryyn polttopuita ja ulkohuussi. Kärryn laitaan voi maalata iskulauseet. Mulla olis nyt lomaakin useampi viikko.
Minulla on sopivasti metsäpalstakin joka menee euroopan valtaväylän yli.
Ei vittu poijjaat, mehän lähetäänki nyt just ilmastomielenosoitukseen. Laitetaan leiri lahden motarille, johonki siihen keravanjoen kohdille.

ekokapinaa kerrakseen. Miekkariin saavutaan sillä kaikkein isoimmalla tai vanhimmalla vehkeellä. Mukaan pakataan jerrykannuun polttoainetta, pallogrilli, vanhoja kumppareita, thermacell, makkaraa ja siankylkeä. Siinä sitten istutaan olemassa jotain mieltä, valtrat ja häkäpönttövolvot jauhaa tyhjäkäynnillä mustaa savua, thermacellit tappaa kaikki oravaa pienemmät ja pallogrilliin nakellaan vuorotellen kumppareita ja kyrsää. Kustaan sillalta jokeen.

hipit kuolee anafylaktiseen shokkiin ja kaikki on tyytyväisiä. Mulla on erityishyvää kyyttömakkaraa, pakkaan sitä mukaan.
 
Ovat hipit ilmeisesti antaneet periksi vaikka uhosivat kyllä ihan muuta. Mut katsotaan nyt. Ehkä niille tuli nälkä ja ikävä iskää ja äippää.

muok: Huhut kertovat et osa ois ilmoittanut etteivät siirry mihkään mut sehän on poliisille helpompi homma poistaa paikalta ja vähemmän kuluu kaasua jos osa siirtyy vapaaehtoisesti pois. Tosin sakkoista ei samalla tavalla kerry tuloja sit. Poliisia on myös kamerat seuranneet tuol et ilmeisesti johkii sarjaan ovat materiaalia kuvanneet.
 
Viimeksi muokattu:
Unioninkatu on hippien uusi osoite.

cfe3adb9e6.jpg
 
Poliisihallituksen poliisitarkastaja Konsta Arvelin kertoo, ettei poliisilla ole yleisohjeita vastaaviin tilanteisiin. Se, miten kokoontumislain valvonnassa tulisi menetellä, on tilannekohtaista.

– On kyllä suoranainen puute ohjelistoissamme, että emme ole sellaista ohjetta tai määräystä tehneet.

Virallista puhetta tarkemman ohjeistuksen laatimisesta ei ole ollut, mutta asia on ollut hänellä mielessä.

– Tuntuu, että varsinkin pääkaupunkiseudulla eletään mielenosoitusten kulta-aikaa. Korona-aika on myös tuonut omat haasteensa niiden järjestämiseen.

Tämän hetkinen tilanne on hyvin tulkinnanvarainen. Arvelinin mukaan poliisi joutuu arvioimaan kokoontumis- ja sananvapauslain toteutumista ja turvaamista, ja samalla puntaroimaan, kuinka iso haitta mielenosoituksella on esimerkiksi liikenteelle ja turvallisuudelle.

Minä uskoltaisin olla melkein erimieltä tämän Konstan kanssa tosta asiasta.
 
Helpoin keino lopettaa mielenosoitus on aloittaa vaikkapa taktiset kiskotyöt leirin vieressä. Sitä metakkaa ei kukaan jaksa kuunnella vapaaehtoisesti.
Varsinkin kun nuo kannattaa tehdä nimenomaan yöllä, jolloin on vähän tai ei ollenkaan liikennettä.
 
Back
Top