Poliisitoiminta

Minä haluaisin poliisille parempaa kykyä ottaa kiinni ja saattaa vastaamaan teoistaan kaikki jotka tuolla syyllistyivät rikokseen. Nyt poliisit olivat kaikki sisäkehällä suoaamassa kohdetta eli itseään.

Jos tätä ajatellaan sotilaallisesti, niin minun sotilasorganisaationi hoitamana meillä olisi ollut useampi spotteri huligaanien seassa merkkaamassa ja kuvaamassa rikoksiin syyllistyneet.
Poliisilain nojalla voidaan ottaa porukkaa kiinni perusteella rikoksilta ja häiriöiltä suojaaminen. Todellisuus tosin tulee vastaan siinä vaiheessa kun kiinniotettavia olisi kymmeniä, varsinkin kun ovat alaikäisiä. Isoissa jouhatilanteissa on tähän varaudutti erilaisilla toimenpiteillä, mutta normaalisti ei mene ihan niin että laitetaan porukka marssimaan parijonossa Kisahallille ja siellä saman tien koppiin.

Tuo spotterien käyttö onkin ihan normaalia silloin kun jotain voidaan ennakoida (esim isot mielenosoitukset). Tosin jos tämä olisi voitu ennakoida, niin olisi ollut helpompaa estää kokonaan ennakolta. Tosin tässäkin tulee helposti todellisuuden rajat vastaan.
 
Minä haluaisin poliisille parempaa kykyä ottaa kiinni ja saattaa vastaamaan teoistaan kaikki jotka tuolla syyllistyivät rikokseen. Nyt poliisit olivat kaikki sisäkehällä suoaamassa kohdetta eli itseään.

Jos tätä ajatellaan sotilaallisesti, niin minun sotilasorganisaationi hoitamana meillä olisi ollut useampi spotteri huligaanien seassa merkkaamassa ja kuvaamassa rikoksiin syyllistyneet.
Spotterien käyttö on aivan rutiinia jos tilanne on ennakoitavissa etukäteen. Mutta vaikka spottereita olisi käytettävissä ei niiden osoittamia kohteita saada aina kaikkia kiinni, johtuen ihan pelkästään siitä että ei kiinniottaja ole tarpeeksi / se ei ole taktisesti järkevää / työturvallisuuden takia järkevää.

Poliisi on näiden tapahtumien hoitamisessa ammattilainen - ja sen kyllä huomaa.
 
Alaikäisille valkonaamoille pitää keksiä uusi ryhmämääritelmä, koska termi nuoriso on varattu iältään epämääräisille ruskettuneemmille porukoille :cool:

Vastaan tähän ketjussa Sisäinen turvallisuus, koska tässä pitäisi tukia poliisitoimintaa sinänsä.

Hietsussa toiminta oli ihan hyvää. Aina primus motor eli napatukki pois tilanteesta.
 
Kun tässä Hietsun tapauksessa nyt on keskeisesti huulilla Black Lives Matter, niin onko tästä pääteltävissä, että Hietsussa nimenomaan tummaihoiset kokivat poliisin taholta ahdistelua?
Jos siitä ei ole kysymys niin millä tavalla BLM liittyy Hietsun väkivaltakäyttäytymiseen?
.
Eikös sitä aina voida tekoja perustella jollain. Itsenäisyyspäivän riehumiset koska parempiosaiset juhlii ja tämä hietaniemen juttu varmaankin sitten tuolla BLM:llä. Saadaa oikeutus heittää aivot narikkaan, käyttäytyä typerästi ja anarkistisesti. Tätähän värinää tänne on haluttu.
 

No niin lähipäivien otsikot kertoo karua kieltä. Nyt pitää poliisienki opetella uimaan! Ei siinä mitään porukka saa sitä mitä on tilannut. Täälä korvessa ei onneksi vielä ongelmia ole ja jos tulee niin onneksi poliisia on niin vähän että eivät kerkeä puuttumaan kun joku muu ui.
Korvessa alkaa olemaan kohta se tilanne, että korpilaki on voimassa. Onneksi kaupungillistuminen pitää huolen siitä, että näihin korpiin harvemmin tulee mitään....
 
Ei sen tarvitse olla; ellei nimenomaan halua sen olevan. Esim äskettäin juuri katsoin videota, jossain valtaväestöön kuuluva amisviiksinen miespuolinen henkilö oli toiminnassa, ja myöhemmin perusteli toimintaansa BLM-kuvastolla.

Alle 18-vuotiaalla haluttaneen kertoa, että eivät ole täysi-ikäisiä.
 
Juhannuspäivän valvontaa tehostetaan Helsingissä

20.06.2020 klo 16.05
Helsinki

Helsingin poliisi tehostaa juhannusjuhlinnan valvontaa lauantai-illaksi ja yöksi. Poliisi lisää resursseja ja tulee jalkautumaan näkyvästi muun muassa suosituille juhlintapaikoille.

Taustalla on lauantain vastaisena yönä Hietaniemen rannalla tapahtunut välikohtaus, jossa joukkotappelutehtävän yhteydessä nuorisoa alkoi käyttäytyä uhkaavasti poliisia kohtaan (katso tiedote).

Perinteisesti juhannukset ovat sujuneet Helsingissä rauhallisesti. Vaikka tehostamisella
reagoidaan viimeyön tapahtumaan, juhannuspäivän valvonnassa on kyse poliisin perustehtävästä eli yleisen järjestyksen ja turvallisuuden valvonnasta.

Ennalta estävän toiminnan hengessä poliisit kiertävät kaupungilla ja kyselevät mahdollisuuksien mukaan myös kuulumisia, erityisesti nuorilta. Partioivia poliiseja saa myös aina lähestyä ja heille kertoa havainnoistaan. Mahdollisiin häiriöihin puututaan tarvittaessa.

"Viimeyön välikohtaus oli poikkeuksellinen, ja haluamme reagoida tilanteeseen ennalta estävästi. Helsinkiin kokoontuu tyypillisesti juhlijoita myös muualta pääkaupunkiseudulta. Tehostamalla valvontaa pyrimme siihen, että kaikilla on turvallinen olo viettää juhannusta ja että mahdollisiin häiriöihin pystytään puuttumaan matalalla kynnyksellä", kertoo komisario Katja Nissinen ennalta estävästä toiminnosta.

Poliisi kehottaa vanhempia keskustelemaan nuortensa kanssa miten ja missä seurassa he viettävät juhannusta. Illanvieton ja sopivan käyttäytymisen pelisäännöt on hyvä keskustella läpi. Nuoria kannattaa muistuttaa siitä, että joukossa tilanteet voivat kärjistyä nopeasti ja tunne vie helposti mukanaan.

"Jos kaupungilla syntyy uhkaava tilanne, on syytä hakeutua kauemmaksi tapahtumapaikalta ja soittaa tarvittaessa hätäkeskukseen. Poliisin käskyjä on aina noudatettava. Pää on syytä pitää kylmänä ja välttää levottomuuksiin mukaan menemistä", neuvoo Nissinen.

Helsingin poliisi tiedottaa tarvittaessa juhannuspäivän sujumisesta Twitter-tilillään @helsinkipoliisi.
 
Ei luulisi olevan maanpuolustusaiheisella foorumilla mikään ihmettelyn aihe, että poliisi pyrkii ottamaan tilanteen haltuun isolla porukalla.

Eikä näin ollen jäänyt pyrkimiseksi vaan Tila oli lopulta järjestysvallan hanskassa. -kuulemani- mukaan poliisi kykeni pumppaamaan kohteeseen nopeasti voimaa.

Iso porukka taannee paremman työ- ja asiakasturvallisuudenkin. Amerikkalaismallista -asioiden hoitamiskulttuuria- ei Suomeen tarvita.
 
No niin lähipäivien otsikot kertoo karua kieltä. Nyt pitää poliisienki opetella uimaan!

Joku ääni kuiskuttaa minulle, että poliisi ei opettele uimaan niin paljon kuin halutaan kertoa. Poliisi osoitti minusta selvästi, että Tila otetaan pois näissä tapauksissa.

Halvatun live matterit. Jokaisen hulinan peruste? Poliisiin voi kohdistaa vastarintaa, ampua ilotulitteilla, heittää kiviä.....koska live matteri. Nou thänks. Ei käy mulle eikä mun arvopohjalle. Meidän tavallisten ihmisten on asiallisesti ottaen kommentoitava ja kiistää minkään live matterin mukaoikeutus.

Nää jututhan menevät ihan kremliläisen käsikirjoituksen mukaan nykyään.
 
Joku ääni kuiskuttaa minulle, että poliisi ei opettele uimaan niin paljon kuin halutaan kertoa. Poliisi osoitti minusta selvästi, että Tila otetaan pois näissä tapauksissa.

Halvatun live matterit. Jokaisen hulinan peruste? Poliisiin voi kohdistaa vastarintaa, ampua ilotulitteilla, heittää kiviä.....koska live matteri. Nou thänks. Ei käy mulle eikä mun arvopohjalle. Meidän tavallisten ihmisten on asiallisesti ottaen kommentoitava ja kiistää minkään live matterin mukaoikeutus.

Nää jututhan menevät ihan kremliläisen käsikirjoituksen mukaan nykyään.
Minä todellakin toivon että se menee just näin, toisaalta kun katsoo otsikoita ja katsoo todellisuutta silmiin niin tulee välillä tunne että poliisiltakin on kuohittu osa munista. Todellakin toivon olevani väärässä. Esimakua saatiin jonkin aikaa sitte lapualla. Siellä ei ollut rasismista tietoakaan nuoret vain halusi että kaikilla on samat säännöt ja arwopohja
 
Minä haluaisin poliisille parempaa kykyä ottaa kiinni ja saattaa vastaamaan teoistaan kaikki jotka tuolla syyllistyivät rikokseen. Nyt poliisit olivat kaikki sisäkehällä suoaamassa kohdetta eli itseään.

Jos tätä ajatellaan sotilaallisesti, niin minun sotilasorganisaationi hoitamana meillä olisi ollut useampi spotteri huligaanien seassa merkkaamassa ja kuvaamassa rikoksiin syyllistyneet.

Vähintään muutama poliisidrone kuvaamassa rikoksia tekevät, yllyttäjät ja symppaajat.
 
Poliisin tiedottaminen on ylivarovaista. Luottamuksen säilyttäminen edellyttää niin avointa linjaa kuin on mahdollista lain ja säädösten puitteissa. Nihilistinen linja varsinkin tiettyjen aiheiden osalta ainoastaan lisää spekulaatioita, ja luo pohjan huhupuheille ja disinformaatiolle.
 
Sitä ne ainakin tuolla jokapaikan Juneksen videolla huutavat. Nuorten kokemus on tunnetila. Eivät he ajattele, että kaverini X on syyllistynyt pahoinpitelyyn ja otetaan haltuun lain nojalla, vaan hän ajattelee, että heitä syrjitään ja kytät ovat roistoja, joita voi ampua ilotulitteella.

Lisäsi heillä on vahva tietopohja, johon voivat kontekstoida tunteitaan ja tuoksujaan.

 
Back
Top