Kent Uranium
Kenraali
Tuolla hieman aikaisemmin kommentoin tätä:
Jotkut varmasti muistavat taannoisen Maidan-hässäkän ja ne hassuttelufilmit, joita poliisin toiminnasta tehtiin. Vaikka kuvaamisen estäminen ei ilmeisesti olisi ollut laillista tässä po. tapauksessa, niin on kuitenkin inhimillisesti ymmärrettävää jos ei halua esiintymään tällaiselle filmille - erityisesti jos on itse paikkakuntalaisia.
Itse esitin yhden käytännössä hyväksi todetun toimintamallin tällaisia tilanteita varten, mutta jos jätetään kaikki jeesustelut pois niin saattaisihan se itse kutakin raavituttaa joutua yleisen pilkan kohteeksi vaikka siannahka aika paksu onkin.
Sillä, että alkavat perusteetta mussuttaa kuvaamisesta ja vaatia sen lopettamista, nämä tekevät itse itsestään sitä naurunalaista kuvamateriaalia.
Tosiasioiden tunnistaminen on kaiken alku. 1.Kamera joka kulkijalla on faktaa, joka ei poistu.
2. Kuvaaminen julkisella paikalla ja poliisien kuvaaminen julkisella paikalla on sallittua.
Miksi poliisi lähtee mukaan tuohon pelleilyyn ja alkaa lässyttämään kuvaamisesta, kun se on sallittua ja laillista? Poliisi ei voi siinä leikissä kuin hävitä. Antaa vaan kuvata. Jos tulevat iholle, käskee kauemmas, joka on perusteltua. Jos poliisi ei itse tee tilanteesta kiinnostavaa tuollaisilla aiheettomilla lässytyksillä ja asiattomalla kielellä, niin ketään ei kiinnosta.
Tuota sähkövarkaan kopitusta tai sen kuvaajan käskytystä poistumaan, siis "maalin kuivumista", ei kukaan katsoisi tai levittäisi ilman poliisin omaa asiatonta toimintaa. Siis aiheetonta lässytystä kuvaamisen lopettamiseksi ja haukkumista läskiksi.
Jos hermot eivät poliisilla kestä kuvaamista julkisella paikalla, niin hakee muihin tehtäviin tai vaihtaa alaa.
Mässyttämällä kuvaajille päätyy vain pellenä someen mässyttämään kuvaamisesta ikuisesti omalla naamallaan.
Haukkumalla läskiksi tilaa itselleen somenäkyvyyden. Simppeliä.
Jos perse ei kestä merivettä, on aika vaihtaa hommia. Niin se maailmassa menee ja kuuluu mennä. Emme tarvitse helposti provosoitavia/ itse provosoivia poliiseja.
Poliisille maksetaan palkkaa. Pitää osata käyttäytyä ammattimaisesti. Jos se ei onnistu, niin alanvaihto. Niin se muuallakin menee, jos alkaa sekoilemaan töissään, niin lopulta tulee kenkää.
Nykyisin kamerat ja provosointi on todellisuutta. Se pitää ymmärtää, eikä lähteä siihen mukaan.
Viimeksi muokattu: