Poliisitoiminta

Vaikuttaa asialliselta työkalulta.


Kyllä oikein asiallinen mut hiekkatiellä tai muussa maastossa missä joku crossipyörä on vaikka se mikä pitäisi kiinni ottaa ni siinä saa aika kova rattimies olla tuonkii pyörän päällä et perässä pysyy. Onhan niissä huikeita kuskeja mutta crossilla ku pääsee semmoseen maastoon tarvittaessa et tolla saat jättää homman kesken luultavasti.
 
Kyllä oikein asiallinen mut hiekkatiellä tai muussa maastossa missä joku crossipyörä on vaikka se mikä pitäisi kiinni ottaa ni siinä saa aika kova rattimies olla tuonkii pyörän päällä et perässä pysyy. Onhan niissä huikeita kuskeja mutta crossilla ku pääsee semmoseen maastoon tarvittaessa et tolla saat jättää homman kesken luultavasti.
Juu, ja Lada Nivalla pääsee poliisiautoja karkuun metsässä.
 
Kyllä oikein asiallinen mut hiekkatiellä tai muussa maastossa missä joku crossipyörä on vaikka se mikä pitäisi kiinni ottaa ni siinä saa aika kova rattimies olla tuonkii pyörän päällä et perässä pysyy. Onhan niissä huikeita kuskeja mutta crossilla ku pääsee semmoseen maastoon tarvittaessa et tolla saat jättää homman kesken luultavasti.
Joo, kyllä. Mutta tuon pyörän toiminta-alue on isommat maantiet. Se on sinne erittäin hyvä tukemaan liikenteenvalvontaa. Peräkylän krosseja ei yritettäkään sillä kiinni.
 
Juu, ja Lada Nivalla pääsee poliisiautoja karkuun metsässä.
On muuten jämerä homma kun ei me täällä landella ja nuorina koskaan peljätty motikka(moottoripyöräpoliisi) vaan aina jännitettiin tuleeko enduro poliisi.
En tierä onkohan näitä enään edes kovin lähellä:unsure:
 
Tarkoitatko taloudellisesti vai miten?
Taloudellisesti. Kauppakeskukset tyhjiä. Mall Of Tallinnassa yhtä liikettä kohden 4 tyhjää liiketilaa. Vanhassa kaupungissa ihmisiä oli perjantai-iltana saman verran kuin normaalisti myöhään syksyllä. Yhden erikoisen asian huomasin. Kuulin paljon enemmän ravintoloissa Venäjän kieltä kuin Viron. Poikkeuksen teki Noa sekä uusi argentiinalainen ravintola satamassa. Niissä oli fiinimpää väkeä.
SORRY offtopic
 
Joo, kyllä. Mutta tuon pyörän toiminta-alue on isommat maantiet. Se on sinne erittäin hyvä tukemaan liikenteenvalvontaa. Peräkylän krosseja ei yritettäkään sillä kiinni.


Näihän se yleensä on mut onhan niitä videoita välillä nähty missä jahtaillaan pyörällä jos jonkumoista kinttupolkua pitki pahiksia. Mut ei tääl näköjää kannata mainita et joskus sitä joudutaan ajamaan muuallakii kuin vain siel maantiellä. Aina joku vetää herneet nenäänsä ja kaivaa jonku helvetin ladan tallistaan.
 
Kyllä oikein asiallinen mut hiekkatiellä tai muussa maastossa missä joku crossipyörä on vaikka se mikä pitäisi kiinni ottaa ni siinä saa aika kova rattimies olla tuonkii pyörän päällä et perässä pysyy. Onhan niissä huikeita kuskeja mutta crossilla ku pääsee semmoseen maastoon tarvittaessa et tolla saat jättää homman kesken luultavasti.

Kyl%25C3%25A4tie1.jpg

normal_Kylatien_mutka_a-0.jpg


Kyllä lumi ja sora tuovat myös haasteitta poliisin autoille/moottoripyörälle.
Ja jos poikaset ovat sattuvat harjoittelemaan pätkää ( on vähän paremmat renkaat ja alusta alla ) niin homma on hävitty jo lähtiessä.
 
Kyllä oikein asiallinen mut hiekkatiellä tai muussa maastossa missä joku crossipyörä on vaikka se mikä pitäisi kiinni ottaa ni siinä saa aika kova rattimies olla tuonkii pyörän päällä et perässä pysyy. Onhan niissä huikeita kuskeja mutta crossilla ku pääsee semmoseen maastoon tarvittaessa et tolla saat jättää homman kesken luultavasti.
Jep, näin varmasti on. Kuitenkin valtaosa kiinniotettavista liikkunee sellaisilla teillä, joissa Kawasaki on elementissään. Kaikkea ei aina voi saada.

Jutussa taidettiin mainita poliisivarustuksen tuovan lisäpainoa vain 20 kg. Suhteellisesti paljon, mutta suorituskykyä löytyy niin paljon, ettei lisäpaino tee Ninjasta hidasta kalua.
 
No, usein nuo lenkkipoluille pakenijat ovat epäonnistuneen kasvatuksen tuloksia. Ja joku sitten aina itsensä pahasti loukkaa tai kuolee konhotettuaan. Silloin voi kyllä kotona katsoa vain peiliin, kun kuolinviestiä tuodaan. Jos ei alaikäistä saa pidettyä isolla kuoppacrossilla pois kyliltä, niin silloin a) ei kiinnosta lapsensa touhut) b auktoriteetti puuttuu täysin.
 
Jep, näin varmasti on. Kuitenkin valtaosa kiinniotettavista liikkunee sellaisilla teillä, joissa Kawasaki on elementissään. Kaikkea ei aina voi saada.

Jutussa taidettiin mainita poliisivarustuksen tuovan lisäpainoa vain 20 kg. Suhteellisesti paljon, mutta suorituskykyä löytyy niin paljon, ettei lisäpaino tee Ninjasta hidasta kalua.
Pakko kompata @Tetra a että ei ne sorateillä liikkuvat mopoilijat tai kevarikuskit taida olla se näiden tärkein kohderyhmä. Tai suurimpia uhkia yhteiskunnalle nykyään. Toisin kuin ennen jolloin näiden jahtaaminen tuntui olevan oikea sydämen asia, sanoo nimimerkki kahdella partiolla pysäytetty mopokuski..
 
Omasta lyhyeksi jääneestä mopokaudesta muistan, että kyllä sitä silloinkin rakennettiin melkoisia tuomiopäivän laitteita. Kun pappatunskaan saatiin puhtia niin, että se mennä porhalsi 80 km/h tai kun soliferiin istutettiin wanha Jawan kone.....ainoa pidäke oli se, että piti pelätä isäukon tuikeaa katsetta ja varusteiden evakuointia tai kun joka pitäjässä oli se poliisiasema ja saab risteili ahkerasti syrjäkylilläkin.....

Ai miksi mopokauteni jäi lyhyeksi? Koska hoksasin, että liikuntaharrastuksiin oli paljon kätevämpi ajaa talvipakkasella Massey Fergusonilla, jossa oli melko lämmin koppi, se oli aina ehjä ja löpö ei maksanut paljon mitään.....ja siihen sopi yllättävän monta kyytiläistäkin. :cool: Isäukon tuikea katse toki oli silloinkin riesana, mutta sen kesti. Ehkä hänkin ajatteli, että ajakoon laillisella pelillä ja onhan siinä turvakoppi.....eikähän niitä sen aikaisia traktoreita suht tasaisilla kyläteillä rikki saanut mitenkään.
 
Omasta lyhyeksi jääneestä mopokaudesta muistan, että kyllä sitä silloinkin rakennettiin melkoisia tuomiopäivän laitteita. Kun pappatunskaan saatiin puhtia niin, että se mennä porhalsi 80 km/h tai kun soliferiin istutettiin wanha Jawan kone.....ainoa pidäke oli se, että piti pelätä isäukon tuikeaa katsetta ja varusteiden evakuointia tai kun joka pitäjässä oli se poliisiasema ja saab risteili ahkerasti syrjäkylilläkin.....

Ai miksi mopokauteni jäi lyhyeksi? Koska hoksasin, että liikuntaharrastuksiin oli paljon kätevämpi ajaa talvipakkasella Massey Fergusonilla, jossa oli melko lämmin koppi, se oli aina ehjä ja löpö ei maksanut paljon mitään.....ja siihen sopi yllättävän monta kyytiläistäkin. :cool: Isäukon tuikea katse toki oli silloinkin riesana, mutta sen kesti. Ehkä hänkin ajatteli, että ajakoon laillisella pelillä ja onhan siinä turvakoppi.....eikähän niitä sen aikaisia traktoreita suht tasaisilla kyläteillä rikki saanut mitenkään.
Mutta onhan se ollut melkoista lintukotoelämää kun sisäisen turvallisuuden tiukkaa ydintä on ollut mopon eturattaan piikkien laskeminen tai sen tutkailu että onko se Dellorto 13 vai 16 millinen..
 
Mutta onhan se ollut melkoista lintukotoelämää kun sisäisen turvallisuuden tiukkaa ydintä on ollut mopon eturattaan piikkien laskeminen tai sen tutkailu että onko se Dellorto 13 vai 16 millinen.

No onhan se, toisaalta valvonnan puuttuminen olisi tarkoittanut todellisten surmanvälineiden rakentamista. Mutta siinä samalla kylillä ajelevat partiot hoitivat pontikankeittäjien käräyttämistä ja panivat suitsia hirvenkaatoihin. Rattijuoppoja unohtamatta.
 
Kesäisin yksi yleisimmistä häke-soitoista tai valvontapyynnöistä koskee jotenkin mopoja.Ja ymmärrän ihmisiä hyvin, koitappa nukkua ikkuna auki kun viritetyt crossit pyörii edestakaisin aamuun asti. Lisäksi olen nähnyt sellaista perseilyä kylillä, että en ihan pikkujuttuina niitäkään pidä vaikka ne eivät näillä resursseilla prioriteetti ykkönen olekkaan.
 
Kesäisin yksi yleisimmistä häke-soitoista tai valvontapyynnöistä koskee jotenkin mopoja.Ja ymmärrän ihmisiä hyvin, koitappa nukkua ikkuna auki kun viritetyt crossit pyörii edestakaisin aamuun asti. Lisäksi olen nähnyt sellaista perseilyä kylillä, että en ihan pikkujuttuina niitäkään pidä vaikka ne eivät näillä resursseilla prioriteetti ykkönen olekkaan.
Totta tämäkin, uskon ja allekirjoitan myöskin.
 
Kun vertaa mopojen määrää nykyään siihen mikä oli kun minä olin teini niin nykyään on aivan hirvittävän paljon enemmän niitä.
Niin että nykypäivänä niistä tuleva häiriökin on aivan toisenlasiissa sfääreissä.
 
Jep, näin varmasti on. Kuitenkin valtaosa kiinniotettavista liikkunee sellaisilla teillä, joissa Kawasaki on elementissään. Kaikkea ei aina voi saada.

Jutussa taidettiin mainita poliisivarustuksen tuovan lisäpainoa vain 20 kg. Suhteellisesti paljon, mutta suorituskykyä löytyy niin paljon, ettei lisäpaino tee Ninjasta hidasta kalua.

Mielestäni todella pieneksi on saatu lisäpaino jos 20kg on vain. Tulevaisuudessa varmasti vähenee vaan kun tekniikka kehittyy.
 
Kesäisin yksi yleisimmistä häke-soitoista tai valvontapyynnöistä koskee jotenkin mopoja.Ja ymmärrän ihmisiä hyvin, koitappa nukkua ikkuna auki kun viritetyt crossit pyörii edestakaisin aamuun asti. Lisäksi olen nähnyt sellaista perseilyä kylillä, että en ihan pikkujuttuina niitäkään pidä vaikka ne eivät näillä resursseilla prioriteetti ykkönen olekkaan.

Joo itse asun juuri moisella alueella tällä hetkellä... Jonku kerran on pitänyt poikia jututtaa mut tämä tuntuu vaan yllyttävän heitä. Mut one ne onneksi poliisit poikia kiinni saanut vaikka kovasti karkuun pyrkivät ajelemaan. Ja varmasti suurinosa karkuun ajelijoista on tuttuja tapauksia et voi mennä tyyliin kotiovelle odottelemaan et pojalle tulee nälkä ja tekee mieli päästä äidin ruokia syömään.
 
Back
Top