Joo, kyllähän se vaatii vielä akkutekniikan kehittymistä. Vaikka kyllä Helsingissä on ainakin yksi Tesla taksikäytössä. On ollut jo jonkin aikaa joten ilmeisesti toimii.
En tiedä, paljonko takseissa tulee ajoa yhden työvuoron aikana, ja voiko Teslalla ajaa kahdessa vuorossa (ts. ehtiikö akku latautumaan tarpeeksi siinä välissä). Ajo on kuitenkin luonteeltaan erilaista, ja poliisiautossa ei saisi virta loppua kesken; oli kyse sitten pitkästä takaa-ajosta tai paljon todennäköisemmin pitkästä seisomisesta hälytysvilkut päällä.
Lisäksi pitää huomata että poliisiautoissa on paljon ylimääräistä elektroniikkaa joten jos siviilimallisella sähköautolla ajaa vaikka 400 km yhdellä latauksella, niin poliisikäytössä ei varmuudella ajeta. Sitten vielä se, että kaikkien poliisivarusteiden (tutkaa, rekisterikilven lukulaitetta, tietokonetta ym kiinteästi asennettavaa tavaraa, sekä konttiin menevät tavarat) pitää myös mahtua jotenkin ergonomisesti ja niiden asentamisen (sähkötyöt ym) pitää myös onnistua. Ja kaikki pitää tapahtua kilpailukykyiseen hintaan.