Peiper kirjoitti:baikal kirjoitti:Pyritään varmasti, hyvillä aikomuksillahan on silatut tiet. Ei maha mitään, epäilen vahvasti, että tekeillä on 2010-luvun eräs suurimmista imetyksistä ko. alalla.
Näin voi hyvinkin olla, mutta mitä nyt vähän olen näistä asioista perillä yleisellä tasolla, koska työskentelen IT-alalla ja on joskus koodarinkin hommia tullut tehtyä, en ihmettelisi vaikka projekti olisikin noin saakelin haastava ja sitä kautta myös kallis. Tiedä häntä, koska en itse projektista varsinaisesti mitään tiedä...
No tuskin se VVM:n tarkastusvirasto on aivan muun työn puutteen takia kiinnittänyt silmänsä näihin projekteihin. Niissä liikkuu isot rahat ja jotain mitattavaa lisäarvoa pitäisi syntyä, uudet systeemit eivät saisi orjuuttaa duunareita entistä enempää, niiden pitäisi aidosti kyetä palvelemaan ASIAKKAAN ETUA. Ei mikään Kultainen Vasikka tuota mitään lisäarvoa, vaikka se maksaisi 9 mrd euroa.
Jos tuo järjestelmä oikeasti tuottaa tuon rahan edestä lisäarvoa niin anti mennä, mutta kyllä kokemus on opettanut ainakin VVM:n tarkastusvirastoa pitämään silmät auki kuin pöllön poikasella. Ei varmaan ihan turhaan, vaikka RïstoJ. adam ja rehti marssittaisivat millaisen perustelukavalkadin väitteidensä tueksi.
Itseasiassa keskustelun kääntyminen tässä kohtaa erilaisiin vikkeliin koodeihin kertoo minulle enemmän kuin miljoona kuvaa: se kertoo juuri sen, että kukaan ei näköjään hahmota MITÄ SILLÄ SYSTEEMILLÄ ON TARKOITUS TUOTTAA. Se on se juttu koko asiassa. Sitä voidaan vääntää keskustelu insinööriurille ja paljastaa hölmöille kuinka emme ymmärrä mitään asiasta. Juu juu. Tuttu tapa suistaa keskustelu polulle, joka hallitaan.