Prätkä - King of the Road!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja YliKoo
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
HD:llä takana parisataa kilsaa, akun recovery ja jarru- sekä kytkinnesteiden vaihto. Renkaiden vaihtokin tulee eteen, etenkin jos tytär ehtii ajelemaan.
Mitkäs renkaat on pop ja nykyään hyvää hinta/laatu tasoa, nyt alla Metzler marathonit.
Eiköhän harrikkaan Dunlopit tai Michelinit ole tehdasasennuksina? Jos saa hyvään hintaan niin niillä lähtisin. Itsellä tosin kokemusta vain kyykyistä, mutta niissä ei ole yllättänyt ikinä negatiivisesti kumpikaan missään olosuhteissa.
 
Dunlop oli originaalit, mutta kuluivat silmissä... noin 5000 km. ja kankaat näky takana. Mezlereissä nyt saman verran kilsoja ja vielä pintaa, tosin tyttären ajolla.
 
Seuraava menehtyi. Toinen kolarissa ollut on kriittisessä tilassa.

Cowton killed in Southern 100

268_IMG_7127.jpg
James Cowton in action at Church Bends shortly before his crash during Thursday's 600cc Challenge race (Photo: Callum Staley)

James Cowton tragically died during the final race of this year’s Southern 100 meeting on the Billown course.

The 600cc Challenge late on Thursday afternoon was well underway when it was red-flagged following an incident at Stadium Corner involving several of the leading riders.

Therefore the meeting was subsequently brought to a premature end as emergency services attended to the scene.

A few hours after the incident, organisers released a statement confirming that Cowton, a popular and regular TT competitor, sadly passed away while Ivan Lintin remains in a critical condition in hospital.

’The Southern 100 MCRC, organisers of the Southern 100 International Road Races, regret to announce that following an incident involving four-competitors at Stadium

Bends during the 600cc Challenge race, Driffield rider James Cowton succumbed to his injuries.

’The other riders involved, Ivan Lintin is in a critical condition, whilst Jamie Coward has shoulder injuries and Mickey Evans leg and arm injuries.

’Southern 100 Racing extends it sincere condolences to family, relatives and friends of James Cowton at this very sad time.

’The organisers are carrying out a full investigation in conjunction with Isle of Man Constabulary into the circumstances of the incident on behalf of the Coroner of Inquests.’

Cowton made his Isle of Man TT debut in 2014 and recorded his best result that same year when finishing third in the Lightweight race.

He was also an avid supporter of racing at Billown, having raced regularly in the Pre-TT, Post-TT and Southern 100 meetings, most recently recording one in and two seconds exactly one month prior to his death.



More in Tuesday’s Isle of Man Examiner.

http://www.iomtoday.co.im/article.c...+Southern+100&sectionIs=sport&searchyear=2018
 
Katselin tässä moottoripyörävideoita juutuubissa ja eräs asia ihmetyttää; kun on kaksi jonoa esim. valoristeyksessä niin useimmiten motoristit tunkevat jonojen väliin ja etuilevat. Mikseivät odota vuoroaan autojen takana?
Kun homma hoidetaan oikein ja maltilla, puretaan jonoja. Etelä-Euroopassa autoilijat antavat kaksipyöräisille tietä ja tilaa, kun ymmärtävät asian paremman laidan.

Itse splittaan maltillisesti sopivan hetken tullen.
 
HD:llä takana parisataa kilsaa, akun recovery ja jarru- sekä kytkinnesteiden vaihto. Renkaiden vaihtokin tulee eteen, etenkin jos tytär ehtii ajelemaan.
Mitkäs renkaat on pop ja nykyään hyvää hinta/laatu tasoa, nyt alla Metzler marathonit.

Marathoneilla ajaa vaikka 15 000 kilometriä ihan kevyesti. Mutta niistä on valitettu, että ovat uraherkkiä.

Viime vuoden testivoittajia tourer-pyörille:

1. Continental Road Attack 3
2. Metzeler Roadtec 01
3. Pirelli Angel GT
4. Michelin Pilot Road 4
5. Dunlop RoadSmart III
6. Bridgestone Battlax T30 EVO
 
Viime aikoina tullut värkkäiltyä kuvan kaltaisen vauhtihirmun kanssa, ja aistittua tunnelmaa ajalta, jolloin moottoripyörällä ajoivat usein ne, joilla ei ollut varaa autoon. King of the road, joo :)
e447a8f354b9a586c2f2bb3497f612c9.jpg
 
Viime aikoina tullut värkkäiltyä kuvan kaltaisen vauhtihirmun kanssa, ja aistittua tunnelmaa ajalta, jolloin moottoripyörällä ajoivat usein ne, joilla ei ollut varaa autoon. King of the road, joo :)
e447a8f354b9a586c2f2bb3497f612c9.jpg
Hieno Jawa! Onko se 175:n vai 250?
250:n kyydissä on tullut oltua ja MZ 250:llä hivenen vanhempana jopa ajettua. MZ:ssä on kiva suoraan eteen mutkissakin sojottava etuvalo. Vm 60-jotakin, ehkä -63-65.
 
Viime aikoina tullut värkkäiltyä kuvan kaltaisen vauhtihirmun kanssa, ja aistittua tunnelmaa ajalta, jolloin moottoripyörällä ajoivat usein ne, joilla ei ollut varaa autoon. King of the road, joo :)
e447a8f354b9a586c2f2bb3497f612c9.jpg

Apiiukollakin tais olla tuollainen. Oli villin näköinen kun päästeli menemään, korttiahan ei tietenkään ollut, mutta niin ajeli moottoripyörällä koko ikänsä :)
 
Nonni. Tämmönen tuli sit talliin. Ei haittaa enää talvi harrastelua! Piikkirenkaat ja kahvalämppärit pitää vielä investoida.
2012ktm690enduror3_38824.jpg

P. S. Vaimo on todella iloinen miehensä harrastuksesta... :love:
 
Justin on erilainen nuori, Justin tahtoo -60 luvun Nortonin,Dunstall putkilla ja Clip On stongalla.
 
Ajoitteko enemmän vai vähemmän, kun oli helteinen kesä? Minä sain veivattua jokseenkin saman verran kuin yleensäkin. Georgiaan asti en ajanut, mutta kävin haistelemassa Tanskan maatalouden nykytilaa (hyvin tuoksuu) ja tarkistamassa Malmön ja Göteborgin, koska niistä niin kauhiasti puhutaan.

Parilta suomalaiselta vietiin kustomoidut HD:t Köpiksessä hotellin edestä samaan aikaa, kun samasta syystä itse ajoin kauemmas pienelle paikkakunnalle nukkumaan. Tanskasta ja Etelä-Ruotsista niin moni on saanut tulla kävellen kotiin, erityisesti Köpiksestä.

Täytyy myöntää, että kun oli +34 varjossa, siltajonossa tarkeni. Pari kuumaa päivää myönnän ajaneeni T-paidassa ja farkuissa. Se oli kaikkia periaatteitani vastaan, mutta en jaksanut paahtua.

Tämä kesä oli ensi kerta, kun kuljin Frederikshavnista Göteborgiin. Ruotsissa sain yhden yön nukkua vanhassa lakkautetun yksikön jäljiltä jääneessä kasarmissa.
 
Viimeksi muokattu:
Seuraava menehtyi. Toinen kolarissa ollut on kriittisessä tilassa.

Cowton killed in Southern 100

Katso liite: 22959
James Cowton in action at Church Bends shortly before his crash during Thursday's 600cc Challenge race (Photo: Callum Staley)

James Cowton tragically died during the final race of this year’s Southern 100 meeting on the Billown course.

The 600cc Challenge late on Thursday afternoon was well underway when it was red-flagged following an incident at Stadium Corner involving several of the leading riders.

Therefore the meeting was subsequently brought to a premature end as emergency services attended to the scene.

A few hours after the incident, organisers released a statement confirming that Cowton, a popular and regular TT competitor, sadly passed away while Ivan Lintin remains in a critical condition in hospital.

’The Southern 100 MCRC, organisers of the Southern 100 International Road Races, regret to announce that following an incident involving four-competitors at Stadium

Bends during the 600cc Challenge race, Driffield rider James Cowton succumbed to his injuries.

’The other riders involved, Ivan Lintin is in a critical condition, whilst Jamie Coward has shoulder injuries and Mickey Evans leg and arm injuries.

’Southern 100 Racing extends it sincere condolences to family, relatives and friends of James Cowton at this very sad time.

’The organisers are carrying out a full investigation in conjunction with Isle of Man Constabulary into the circumstances of the incident on behalf of the Coroner of Inquests.’

Cowton made his Isle of Man TT debut in 2014 and recorded his best result that same year when finishing third in the Lightweight race.

He was also an avid supporter of racing at Billown, having raced regularly in the Pre-TT, Post-TT and Southern 100 meetings, most recently recording one in and two seconds exactly one month prior to his death.



More in Tuesday’s Isle of Man Examiner.

http://www.iomtoday.co.im/article.c...+Southern+100&sectionIs=sport&searchyear=2018

Sinänsä erikoista. Jos autokilpailuissa kuolisi ihmisiä samalla tahdilla kuin tässä lajissa, ne kiellettäisiin heti. Taitaa olla kaikista harrastuksista joissa kilpaillaan virallisesti eniten ruumitta aiheuttava laji.
 
Racing is life. Anything before or after is just waiting.

Steve McQueenin sanat kertovat sen kokonaan.

Ernest Hemingway, vaikka teki havaintonsa ememmänkin katsomosta, sanoi joskus, että on kolme urheilulajia: härkätaistelu, moottoriurheilu ja vuorikiipeily. Muut ovat pihapelejä sun muuta leikkiä. TT-ajot ovat viimeinen wanhan ajan moottoriurheilutapahtuma, jossa on miehiä, joilla on kurpitsan kokoiset munat.

Ne jotka eivät koskaan riskeeranneet mitään, eivät saavuttaneet mitään. Tämän filosofian mukaan katuradalla Joey Dunlop eli tietenkin täyden elämän.

Kisaa sinänsä eivät irlantilaiset taida tulla kieltämään. Ensinnäkin sikäläisten mielestä kyse on kuskien omasta elämästä ja jokainen tunnustaa riskit. Marginaalit ovat pienet, ja ajovirhe kostautuu. Juuri se käsittääkseni vetää ikiaikaista rotua vaaroihin kuin yöperhosta liekkiin. Moni vuosia kilpaillut huippumotoristi haluaa voittaa nimenomaan TT:n ja nimenomaan Man-saarten ajot. Ja se on hyvin vaikeaa. Muistan itsekin ajan, kun puhuttiin, että koskahan päästään alle kahteenkymmeneen minuuttiin. Nyt kärki kiertää radan 17 minuutissa.

Minä ymmärrän heitä. En kykene katsomaan telkusta Formuloiden tappavaa tylsyyttä, mutta Imatralla viihdyn.

Eivät kaikki kuole ja uusia tulee. Anstey, Johnson ja muut astuvat jo eturiviin.

Tahtoisin esitellä yhden videon, jota pidän oivaltavimpana.

Hollantilaisen kuljettajan kunniaksi tehdyssä videossa on oikeastaan kaikki se, mistä on kyse. Video alkaa kisapäivän aamuna, leikkaa kuviin Robertin onnettomuudesta, sitten siirtyy Joeyyn. Kuvassa vilahtavat myös niin ikään katuradalla kuollut Dan Kneen, Paul Dobbs ja monia muita Walhallaan ajaneita. Taustamusiikkina on Zimmerin Lost but Won. Michael ja William ovat kumpikin elossa (tekohetki 2017).

Pian surut on surtu ja elämässä kyse on lopulta tästä: ride on. Mukana on toista kertaa Jochem van den Hoek, jolle tämä 2017 ralli taas on sitten viimeinen.

Maailman nopein kuorma-autoasentaja Guy Martin istuu odottaen. Hän tietää, mitä odottaminen on. Hän on katkaissut kaksi kertaa selkänsä ja nähnyt sankarien tulevan ja menevän. Hän on itse ollut lopettamassa ja jatkamassa.

Pian odottaminen on ohi. Kun pyörä kulkee Bray Hillia, kukaan ei ajattele muuta kuin seuraavaa kurvia ja jännitys on poissa.


 
Viimeksi muokattu:
Racing is life. Anything before or after is just waiting.

Steve McQueenin sanat kertovat sen kokonaan.

Ernest Hemingway, vaikka teki havaintonsa ememmänkin katsomosta, sanoi joskus, että on kolme urheilulajia: härkätaistelu, moottoriurheilu ja vuorikiipeily. Muut ovat pihapelejä sun muuta leikkiä. TT-ajot ovat viimeinen wanhan ajan moottoriurheilutapahtuma, jossa on miehiä, joilla on kurpitsan kokoiset munat.

Ne jotka eivät koskaan riskeeranneet mitään, eivät saavuttaneet mitään. Tämän filosofian mukaan katuradalla Joey Dunlop eli tietenkin täyden elämän.

Kisaa sinänsä eivät irlantilaiset taida tulla kieltämään. Ensinnäkin sikäläisten mielestä kyse on kuskien omasta elämästä ja jokainen tunnustaa riskit. Marginaalit ovat pienet, ja ajovirhe kostautuu. Juuri se käsittääkseni vetää ikiaikaista rotua vaaroihin kuin yöperhosta liekkiin. Moni vuosia kilpaillut huippumotoristi haluaa voittaa nimenomaan TT:n ja nimenomaan Man-saarten ajot. Ja se on hyvin vaikeaa. Muistan itsekin ajan, kun puhuttiin, että koskahan päästään alle kahteenkymmeneen minuuttiin. Nyt kärki kiertää radan 17 minuutissa.

Minä ymmärrän heitä. En kykene katsomaan telkusta Formuloiden tappavaa tylsyyttä, mutta Imatralla viihdyn.

Eivät kaikki kuole ja uusia tulee. Anstey, Johnson ja muut astuvat jo eturiviin.

Tahtoisin esitellä yhden videon, jota pidän oivaltavimpana.

Hollantilaisen kuljettajan kunniaksi tehdyssä videossa on oikeastaan kaikki se, mistä on kyse. Video alkaa kisapäivän aamuna, leikkaa kuviin Robertin onnettomuudesta, sitten siirtyy Joeyyn. Kuvassa vilahtavat myös niin ikään katuradalla kuollut Dan Kneen, Paul Dobbs ja monia muita Walhallaan ajaneita. Taustamusiikkina on Zimmerin Lost but Won. Michael ja William ovat kumpikin elossa (tekohetki 2017).

Pian surut on surtu ja elämässä kyse on lopulta tästä: ride on. Mukana on toista kertaa Jochem van den Hoek, jolle tämä 2017 ralli taas on sitten viimeinen.

Maailman nopein kuorma-autoasentaja Guy Martin istuu odottaen. Hän tietää, mitä odottaminen on. Hän on katkaissut kaksi kertaa selkänsä ja nähnyt sankarien tulevan ja menevän. Hän on itse ollut lopettamassa ja jatkamassa.

Pian odottaminen on ohi. Kun pyörä kulkee Bray Hillia, kukaan ei ajattele muuta kuin seuraavaa kurvia ja jännitys on poissa.



Kaunista. Tavoitteena päästä tuolla Man- saarella käymään TT- kisojen aikaan tässä elämässä.
Miehet kiitää +300 kmt kiviaitojen välissä.
Uljasta, nostaa sykettä eri lailla kuin joku vormulakisa jossa tuloksen tietää ennakkoon ja pitää kaiken olla mahdottoman turrvallista.
Jonniin verran pyörällä ajaneena on kyllä sanottava että en uskaltaisi osallistua, mutta katsomaan on päästävä!
 
Back
Top