Prätkä - King of the Road!

Onko kukaan keksinyt pätevää äänieritystä alumiiseen pohjapanssariin. Jonkinlainen kaikuva ulina sieltä varsinkin 3000 kierroksen tasolla lähinnä kaikuu ylös kohti kuljettajaa. Jonkinlaisen ohuen raskasmaton liimaaminen on tullut mieleen sinne panssarin sisäreunalla. Itseäni tuo ei ole tosin suuremmin häirinnyt, koska käytän yleensä kotvatulppia, mutta ehkä muiden käyttäjien varalle.

Outo juttu. Yleensä pakoäänet ovat niitä vaimennettavia. Pitäisikö vaihtaa muoviseen? Kumipehmusteet rungon ja panssarin välissä? Varmaan metallisen olisi parempi olla kumeilla irti rungosta. Nopeasti tulee mieleeni myös joku vaahtomuovipala. Sellaisia onkin myytävänä (Motokeidas.com).

59003090250_1208_1ca_t.jpg
 
Outo juttu. Yleensä pakoäänet ovat niitä vaimennettavia. Pitäisikö vaihtaa muoviseen? Kumipehmusteet rungon ja panssarin välissä? Varmaan metallisen olisi parempi olla kumeilla irti rungosta. Nopeasti tulee mieleeni myös joku vaahtomuovipala. Sellaisia onkin myytävänä (Motokeidas.com).

Katso liite: 42895

Pakoputki on tuossa viety kauempaa, joten ei ole syyllinen. <panssarin melko tasainen alumiinipohja taitaa kauikupohjana olevan suurin syyllinen, kokeilen siihen jotain riittävän jämerää kaikua ja värähtelyä vaimentavaa matskua. Tosin , kuten mainitsin, kaikki kunnon kierroksilla kuuluvat edes vähän normaalit äänet ovat vain merkki siitä, että pyörä toimii ja matka etenee... Ja ne korvatulpat...
 
No tämä syksynä ei tarvi enää liikenteen vaaroista välittää. Suzuki oli ihan itsekseen kadonnut parkista kadun varresta reilu viikko sitten. Alueella oli aiemmin kuluneella viikolla nähty epämääräisiä "tiedustelijoita" joten eiköhän nouto ollut ihan suunniteltu ja löytymistä on turha odotella.

No tuleepahan pidemmän aikaa suunniteltu menopelin vaihto nyt toteutettua. Väliraha vaan vängätään kohdilleen pyöräkauppiaan sijasta vakuutustarjastajan kanssa.
 
No tämä syksynä ei tarvi enää liikenteen vaaroista välittää. Suzuki oli ihan itsekseen kadonnut parkista kadun varresta reilu viikko sitten. Alueella oli aiemmin kuluneella viikolla nähty epämääräisiä "tiedustelijoita" joten eiköhän nouto ollut ihan suunniteltu ja löytymistä on turha odotella.

No tuleepahan pidemmän aikaa suunniteltu menopelin vaihto nyt toteutettua. Väliraha vaan vängätään kohdilleen pyöräkauppiaan sijasta vakuutustarjastajan kanssa.

Todella ärsyttävää. Minun mielestäni näitä pitäisi kohdella samalla tavalla kuin villissä lännessä hevosvarkaita.

Minulla on paksutankoinen jarrulevylukko, koska levy on isoreikäinen. Siitä pitää vain muistaa vetää merkkinaru ylös. Muuten ennemmin tai myöhemmin lukko on teleskoopin ja levyn välissä juntturissa, kun unohtuu. Tuskin se ammattilaisia pysäyttää, mutta hörhöt etsivät helpomman kohteen.
 
Pakoputki on tuossa viety kauempaa, joten ei ole syyllinen. <panssarin melko tasainen alumiinipohja taitaa kauikupohjana olevan suurin syyllinen, kokeilen siihen jotain riittävän jämerää kaikua ja värähtelyä vaimentavaa matskua. Tosin , kuten mainitsin, kaikki kunnon kierroksilla kuuluvat edes vähän normaalit äänet ovat vain merkki siitä, että pyörä toimii ja matka etenee... Ja ne korvatulpat...

Ympäristösi, yhteiskunnan ja itsesi kannalta paras ratkaisu ongelmaasi on...

1597426090421.png
 
Siinä meni melkoinen seppä, oli miehellä taitoa ja näkemystä pyörien ja autojen rakenteluun, ei ihan heti sitä reikää chopperiskenessä paikata mikä hesen ennenaikainen poismeno jätti
Kevveet mullat hese...
Heitän showelilla pikkulenkin sun muistoks...
 
No tämä syksynä ei tarvi enää liikenteen vaaroista välittää. Suzuki oli ihan itsekseen kadonnut parkista kadun varresta reilu viikko sitten.
En muistanutkaan laittaa tästä päivitystä. No vehjehän löytyi kuukauden päästä katoamisesta, kun se oli jätetty yhden pikaruokalafkan parkkiin seisomaan ja poliisit kävivät sen sitten henkilökunnan pyynnöstä tutkimassa. Neljä viikkoa ehti olla omilla teillään ja voi taas sanoa, ettei lainassa tullut paremmaksi. Kaikkea pientä oli, kuten virtalukko tohjona, tankinkorkki väännetty väkisin auki, tankki lommoilla, kaadettu vasemmalle kyljelle ja kate halki ja kone naarmuilla, takarengas vaihdettu tyylillä "autotallin lattia ja pari rengasrautaa" ym kaikenlaista muuta pikku damagea. Kilpikin oli jostain muusta laitteesta vaihdettuna.

Pelkkä tarvittavien osien hinta on enemmän kuin ehjän laitteen arvo, joten eiköhän tuo päädy vakuutusyhtiölle. Aihio on sen verran rujo, että tuskin siitä kukaan teeseitsemies alkaa itselleen pyörää korjaamaan. No toisaalta perustekniikka on vielä ehjä ja keulakin huollettu pari vuotta sitten joten mikä ettei:unsure: .
 
Tässä kolahti etu-aikaista kaamos-unettomuutta testatessa uusi suomalainen enduro-video... todella hyvin tehty, ja se kaunis "Katja" jota odotin videoon jonkin aikaa, olikin siis se Kotarin lempinimi.
Tervetuloa Itä-Suomeen :cool:... jotain taitoja tässä on kyllä takana, on meinaan upeaa filmi-työtä yksin!

Suomalainen heppu siis kyseessä, ja idästä, ja tuntee mestat. Toi englanti nyt on vaan tässä todella hyvää, ja kai nykyään helpompaa jos haluat lisää katsojia, mikä on ihan ymmärrettävää.
Mutta sen verran paikallisurilla kuski meni että jahah... tosin se lopun Ylä-Kairin silta purettu -kehotus olis varotustaulusta ehkä pitänyt ottaa ihan tosissaan, Härmässä kun ollaan. Oli meinaan se koko silta veke siitä.

 
Viimeksi muokattu:
Tässä kolahti etu-aikaista kaamos-unettomuutta testatessa uusi suomalainen enduro-video... todella hyvin tehty, ja se kaunis "Katja" jota odotin videoon jonkin aikaa, olikin siis se Kotarin lempinimi.
Tervetuloa Itä-Suomeen :cool:... jotain taitoja tässä on kyllä takana, on meinaan upeaa filmi-työtä yksin!

Suomalainen heppu siis kyseessä, ja idästä, ja tuntee mestat. Toi englanti nyt on vaan tässä todella hyvää, ja kai nykyään helpompaa jos haluat lisää katsojia, mikä on ihan ymmärrettävää.
Mutta sen verran paikallisurilla kuski meni että jahah... tosin se lopun Ylä-Kairin silta purettu -kehotus olis varotustaulusta ehkä pitänyt ottaa ihan tosissaan, Härmässä kun ollaan. Oli meinaan se koko silta veke siitä.

Peukku ei riitä! Työnteko lykkääntyi puoli tuntia mutta kannatti katsoa heti, eikä jättää iltaan.

Aivan loistava pätkä ja maanpuolustuksellinen osuus alkaa 19:30 ->.
 
Tämä on ihan erinomainen suomalais-video... vitsi että tekisi mieli tehdä sama reissu. Upeaa settiä.

 
Pelkkä tarvittavien osien hinta on enemmän kuin ehjän laitteen arvo, joten eiköhän tuo päädy vakuutusyhtiölle. Aihio on sen verran rujo, että tuskin siitä kukaan teeseitsemies alkaa itselleen pyörää korjaamaan. No toisaalta perustekniikka on vielä ehjä ja keulakin huollettu pari vuotta sitten joten mikä ettei:unsure: .
Kerrotaan nyt vielä viimeinenkin vaihe. Vekotin siis päätyi SVT:n myyntiin, jossa hinta laskee, kunnes joku ostaa pois. Tästä oli yksi sitten kiinnostunut ja soittelikin mulle, kun ei oikein mitään infoa ollut myyjätaholta saanut. Kaupankäynti oli ollut mallia "maksa ensin niin näät sit mitä saat". Siinä sitten juteltiin tapahtumat läpi ja kaveri päätti lähteä itärajalta asti Tampereelle ostoksille. Sai sitten samalla multa mukaan huoltovihot, ohjekirjan, takalaukun, ym tarvikkeet, mitä mulle oli jäänyt. Nyt on sitten siitäkin tulossa vielä ajokelpoinen laitos.
 
uusi suomalainen enduro-video... todella hyvin tehty,
Kiitos linkistä. Olen samaa mieltä, että hyvin tehty ja todella viihteellinen puolituntinen.
Taidan vaihtaa takaisin seikkailupyörään ....... oli sen verran motivoivaa. Jos tulis vaikka ajettuakin enemmän. :D(y)
.
 
:rolleyes:

Arkistojen kätköistä: Donald Trumpillakin on moottoripyörä​

Julkaistu 16 huhtikuu, 2020 , kirjoittanut Janne Huhtala
Na%CC%88ytto%CC%88kuva-2020-04-16-kello-13.42.50.png

Tiesitkö, että Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on prätkäjätkä. Tai ainakin hän omistaa moottoripyörän.
Liikkumis- ja kokoontumisrajoitusten ollessa voimassa haluamme tarjota moottoripyöristä ja -pyöräilystä kiinnostuneille lisää lukemista. Nostamme esiin muutamia omasta mielestämme mielenkiintoisia aiemmin julkaistuja artikkeleita, jotka ovat monelta jääneet lukematta tai lukemisen jälkeen jo unohtuneet. Tämä ”Arkistojen kätköistä” -uutinen on järjestyksessään neljästoista.
Joulukuussa 2016 Bike kirjoitti Donald Trumpista, joka oli juuri voittanut presidentinvaalit mutta häntä ei vielä ollut nimitetty presidentiksi. Aiheena oli se, että Trump omistaa moottoripyörän. Donald Trumpin mielestä hänen moottoripyöränsä hienoin piirre on, että se on kokonaisuudessaan amerikkalainen tuote. Kyseessä on pyörä, jonka Orange Country Choppersin Paul Teutul luovutti Trumpille. Merkiltään pyörä on luonnollisesti Harley-Davidson. Kuinka moni osaa kuvitella Trumpin ajamassa Harrikalla avokypärä päässä ja hapsutakkiin pukeutuneena?

Tällainen on Donald Trumpin moottoripyörä​

Julkaistu 14 joulukuu, 2016 , kirjoittanut Bike
Jotkut saattavat muistaa tämän tilanteen, jossa Paul Teutulin luotsaama Orange County Choppers (OCC) luovutti liikemies Donald Trumpille Harley-Davidsonin. Trump kehuu sitä vuolain sanoin ja innoitsee ennen kaikkea siitä, että se on kokonaisuudessaan amerikkalainen tuote. Trump sanoo asettavansa sen näytille omistamaansa Trump Toweriin.
Trumpista voidaan olla mitä mieltä tahansa, mutta moottoripyöristä nauttiminen on ehdottomasti hyvä asia.
Liikemies Donald Trump on yhdysvaltalainen miljardööri, joka voitti tänä vuonna presidentin vaaleissa vastaehdokkaansa Hillary Clintonin valitsijamiehin 306–232. Trumpista tulee Yhdysvaltain 45. presidentti tammikuun 20. päivänä 2017.
Orange County Choppers (OCC) on kustomoituja moottoripyöriä valmistava yhdysvaltalainen yhtiö, joka tuli kuuluisaksi tosi-TV -sarjan American Chopperin avulla, joka alkoi vuonna 2002.

Miljardöörille uskolliseen tyyliin, pyörässä on paljon kultaisia osia. 24 karaattisia tietenkin.
 
Sähkömopossa vannemoottori. hmm...

Joopa joo, en kiellä kehityksen merkitystä, mutta haluaisin kyllä jatkossa että yleiskäsite "koneet ja laitteet" ei enää kirjoiteta samaan kategoriaan.
Moottoripyörät on edelleen koneita, mutta sähköiset versiot ovat laitteita. On ihan eri juttu jos ei kuulu surinaa, säksätystä ja papatusta mitä koneesta pitääkin kuulua.
Twin on edelleen kone. Me like.
.
 
Sähkömopossa vannemoottori. hmm...

Joopa joo, en kiellä kehityksen merkitystä, mutta haluaisin kyllä jatkossa että yleiskäsite "koneet ja laitteet" ei enää kirjoiteta samaan kategoriaan.
Moottoripyörät on edelleen koneita, mutta sähköiset versiot ovat laitteita. On ihan eri juttu jos ei kuulu surinaa, säksätystä ja papatusta mitä koneesta pitääkin kuulua.
Twin on edelleen kone. Me like.
.
Mullakin on, ruohonleikkurissa :ROFLMAO:
 
Laitan tämän vielä tänne, koska tätä ketjua lukevat eivät välttämättä seuraa foorumin mitä elokuvia katsotte -omituisesti nimettyä ketjua.

Lienette jo nähneet, mutta olipa leffa. Katsoin tämän just, en tiennyt että Brad Pitt maksoi tuotannon alkkipalkin omistaan...

Kuusi kuljettajaa, joista viisi jäi eloon. Tositarina GP-luokan kuninkuudesta menneen vuosikymmenen alkupuoliskolla.

Jorge Lorenzo, Marc Marquez, Dani Pedrosa, Valentino Rossi :cool: , Marco Simoncelli ja Casey Stoner.


www.imdb.com

Hitting the Apex (2015) - IMDb

Directed by Mark Neale. With Jorge Lorenzo, Jose Manuel Lorenzo, Marc Marquez, Dani Pedrosa. 'Hitting the Apex' is the story of six fighters - six of the fastest motorcycle racers the world has ever seen - and of the fates that awaited them at the peak of the sport.
www.imdb.com
www.imdb.com
Uskomattoman hyvin tuotettu leffa huippuyksilöiden kokemuksen äärirajoilta. Mitään ei jätetty pois. On muuten nuorten miesten hommaa noilla vehkeillä...
 
Back
Top