Prätkä - King of the Road!

Laitan tämän vielä tänne, koska tätä ketjua lukevat eivät välttämättä seuraa foorumin mitä elokuvia katsotte -omituisesti nimettyä ketjua.

Lienette jo nähneet, mutta olipa leffa. Katsoin tämän just, en tiennyt että Brad Pitt maksoi tuotannon alkkipalkin omistaan...

Kuusi kuljettajaa, joista viisi jäi eloon. Tositarina GP-luokan kuninkuudesta menneen vuosikymmenen alkupuoliskolla.

Jorge Lorenzo, Marc Marquez, Dani Pedrosa, Valentino Rossi :cool: , Marco Simoncelli ja Casey Stoner.


www.imdb.com

Hitting the Apex (2015) - IMDb

Directed by Mark Neale. With Jorge Lorenzo, Jose Manuel Lorenzo, Marc Marquez, Dani Pedrosa. 'Hitting the Apex' is the story of six fighters - six of the fastest motorcycle racers the world has ever seen - and of the fates that awaited them at the peak of the sport.
www.imdb.com
www.imdb.com
Uskomattoman hyvin tuotettu leffa huippuyksilöiden kokemuksen äärirajoilta. Mitään ei jätetty pois. On muuten nuorten miesten hommaa noilla vehkeillä...
Kun en kehtaa laittaa omia ratakuviani tänne, niin tässä kotimainen versio aiheesta:

 
Viimeksi muokattu:
Kukas se oli... oletan ettet puhu kuutiotuumista sentään veli @YliKoo :) ?

Jaa miksi Rossi oli aina meikäläisen sankari? Koska se vaan oli.
Mika Kallio ajoi pikkutallin Ducatilla 2009 - 2010. Alku meni hienosti ja useampia kymmenen joukkoon tuloksia. Tuurasi Casey Stoneria muutamassa kisassa päästen tallipyörällä pari kertaa kymmenen joukkoon.

Eväitä olisi voinut olla enempäänkin, mutta vaikutti että sama vaiva Ducatilla haittasi kuin Valentino Rossia. Pyörän ajettavuudessa oli jotakin ja selittämättömiä kaatumisia tahtoi tulla paikossa joissa ei olisi pitänyt, tästä Rossikin leffassa valitti. Muutama lippa oli tosi kova, polvea jouduttiin operoimaan ja kerran pikkusormesta kului puolet pois.

Tuon jälkimmäisen jälkeen vaikutti siltä, että luotto pyörään ei vaan riitä ja kausi 2010 oli huono.

Elokuvassa muuten vilahti Kallion entinen työnantaja Aki Ajo. Marc Marquez voitti Ajo Motorsportilla Moto 3 - luokan maailmamestaruuden.
 
Kundit! Kesä tulossa. Meillähän on myös tällaista. Kuumat pytyt ja kuumat kimulit :p

.
Jatkoperäiset bussit, samanlainen Trumppa kuin pojalla, kromatut Sporat, Pannarista tehty trike ja laitellut Boss Hossit oli ne, jotka kelautti taaksepäin.

Hienon näköistä meininkiä, vaikka tuo meiniki ei oikein sytytäkään muuten.
 
Hyvin näyttää UK:sta vara- ja kulutusosapaketit kulkevan edelleen. Veteraani-ikäiseen paras tarjonta osista löytyy tuolta saarelta.
Jäi myöhään tämän talven prätkähuolto, vasta viikko sitten sain alettua.
 
Tuleeko tullin kautta?, itse tarvitsisin autoon takavalon ehkäpä juuri UK:sta.
@Paavo
Ei kulkenut fyysisesti tullin kautta. Koko systeemi tilauksesta paketin kotiutukseen hoitui vastaavassa aikaikkunassa kuin ennen brexitiä.

Toimitusmaan (Suomi) perusteella nettikaupassa alvittomat hinnat. Noin päivä sen jälkeen kun huolintaoperaattori (DPD) oli ilmoittanut ottaneensa paketin hoivattavaksi, tuli heiltä emailitse lasku että pitäisi maksaa Hollannin taksojen mukaiset velvoitteet (alv 21% + prätkäosien tulli 3,7%). Tullilaskuun oli rivit pudotettu suoraan nettikaupan tilauksesta. Paketti ei liiku ennen maksua, tätä viestiä pitää kyttäillä jos ei kaipaa ylimääräistä viivettä. Laskun maksu hoitui kortilla jouheasti vastaavasti kuin nettikaupoissa. Maksun jälkeen paketti siirtyi jossain välissä Postnordin vastuulle.

Perstuntumalta sanoisin että paljon on kiinni siitä kuinka brexit-ready toimijoiden kanssa sattuu asioimaan. Saako UK toimijalta alvittomat hinnat, mikä on huolitsijafirman tietotekninen valmius toimia EU-maan tullien kanssa, onko nettikaupalla tuotenimikkeiden takana EU-tullikoodit jne.
 
Jokos äijät on pitkissä kalsareissa ajelleet? Kylmää vielä on vaikka miten olis kesärengas aika. Käyntiin laitoin kyllä, mutta ajaminen vielä odottaa.
Jos tänä kesänä koittais ajaa yli tuhat kilsaa :ROFLMAO:
.
 
En liiemmin ole ajellut kaksipyöräisillä sitten mopopoika-aikojen, mutta tälle ajolaitteelle (kolmipyöräisenä) varttunutkin pumppu sykähtää rinnassa kummasti.
Saksaa en ymmärrä ollenkaan mutta sen ymmärsin, että tuossa on fau-motor. Olisin luullut bokseriksi.
 
Onko kukaan keksinyt pätevää äänieritystä alumiiseen pohjapanssariin. Jonkinlainen kaikuva ulina sieltä varsinkin 3000 kierroksen tasolla lähinnä kaikuu ylös kohti kuljettajaa. Jonkinlaisen ohuen raskasmaton liimaaminen on tullut mieleen sinne panssarin sisäpuolelle. Itseäni tuo ei ole tosin suuremmin häirinnyt, koska käytän yleensä kotvatulppia, mutta ehkä muiden käyttäjien varalle.
Jos kastuminen ei ole ongelma ja tila pääsee kuivumaan, niin vedä pohjalle bitumi/butyylikumi mattoa, ja päälle STP Biplast 20/Silent Coat Sound Absorber 15, niin herkeää ulinat kaikumasta.

Tilapäisenä (kaikki tietää mitä tuo todellisuudessa tarkoittaa) budjettiratkaisuna voi kokeilla myös liimatäpeillä kiinnitettyä retkipatjaa tai pussitettua eristysvillaa.
 
Joku kanadalainen mussuttaa jotain prätkistään... aloittaa jostain English Twin 1972 Nortonistaan. Mitä tohon nyt sanoisi

:cool:

 
Se olis nyt sitten A-kortin käsittelykoe ja inssi suoritettu hyväksytysti!
 
Se olis nyt sitten A-kortin käsittelykoe ja inssi suoritettu hyväksytysti!
Seuraava steppi:
Tuollainen 750 Intruder tuli eilen kotiutettua.
IMG_20220803_205044.jpg
Eilen tuli rullailtua Kouvola-Selänpää-Tuohikotti-Mikkeli väliltä runsaasti idyllistä maaseudun mutkatietä. Illasta vielä kaverin kanssa (ajoi omalla 1300 Ninjalla perässä) muutama mutkatie pätkä. Yhteensä sellainen 245km.
 
Seuraava steppi:
Tuollainen 750 Intruder tuli eilen kotiutettua.
Katso liite: 64273
Eilen tuli rullailtua Kouvola-Selänpää-Tuohikotti-Mikkeli väliltä runsaasti idyllistä maaseudun mutkatietä. Illasta vielä kaverin kanssa (ajoi omalla 1300 Ninjalla perässä) muutama mutkatie pätkä. Yhteensä sellainen 245km.
Siellä jossakin on mun pyörän ajovalon korkeuden säätönuppi :rolleyes: Ajelin taannoin yöaikaan noita reittejä ja säätelin valoa, enkä huomannut että nuppi oli löystynyt ja ruuvasin kierteestä irti.

Hieno peli Sulla, turvallisia ja mukavia kilometrejä (y)
 
Seuraava steppi:
Tuollainen 750 Intruder tuli eilen kotiutettua.
Katso liite: 64273
Eilen tuli rullailtua Kouvola-Selänpää-Tuohikotti-Mikkeli väliltä runsaasti idyllistä maaseudun mutkatietä. Illasta vielä kaverin kanssa (ajoi omalla 1300 Ninjalla perässä) muutama mutkatie pätkä. Yhteensä sellainen 245km.
Tuohikotti-Savitaipale myös mukava pätkä. Matkan varrella voi etsiskellä PV:n vähiten käytetyn lentokentän jäänteitä - suurinpiirtein ainoa aikanaan kentälle laskeutunut kone oli valvontakomission yksipaikkainen kone, jonka lentäjä inventoidessaan kentän kuutta lapiota ja neljää haravaa todennäköisesti vakuuttui kentän suunnattomasta sotilaallisesta merkityksestä.

 
Tuohikotti-Savitaipale myös mukava pätkä. Matkan varrella voi etsiskellä PV:n vähiten käytetyn lentokentän jäänteitä - suurinpiirtein ainoa aikanaan kentälle laskeutunut kone oli valvontakomission yksipaikkainen kone, jonka lentäjä inventoidessaan kentän kuutta lapiota ja neljää haravaa todennäköisesti vakuuttui kentän suunnattomasta sotilaallisesta merkityksestä.

Siellä näyttäisi olevan räjähdysainevarastoja, liekö PV:n?

Edit:

1659716141280.png


 
Viimeksi muokattu:
Back
Top