Prätkä - King of the Road!

Mitä tästä opimme?

Käyttääkseni wanhaa päättelyä:

Polttomoottori ei toimi ilman polttoaineen polttamisesta saatavaa energiaa, joten jos haluaa sen toimivan, sille on tarjottava polttoainetta.


Vielä syvällisempi oppi liittyy ihmisyyteen sinänsä, ja tämä on vaikeammin selitettävissä. Vaatisi ehkä erinomaisia @Pihatonttu -mallinnuksia. En tiedä, miten se tarkalleen menee, mutta minuakin on elämässä autettu yhdessä kohden ja kun kiitin sitä kaveria, hän sanoi: "Tee sama jollekin toiselle." Siinä ei ollut kyse tekniikan ongelmasta, enemmänkin korvien välin ongelmasta, mutta joka kerran kun jollakulla on sama ongelma kuin minulla silloin, ja jos hän on valmis yrittämään siihen ratkaisua, minulta putoavat muut työkalut samantien käsistä ja sanon: "On olemassa ratkaisu."

Hyvä kiertämään.

(y)
 
Ei perskohtaista kokemusta. Jos on ajomies sarvissa, niin kaiken mitä sille tarjoaa.

Varmasti. Isolohkoinen voi ehkä viedä jo vaikka 20 litraa keskikulutuksena, en tiedä, mutta jos oikein murisuttaa... ja täytyyhän sitä nyt vähän muristella, kun on V8. Ei niitä talousajoon varmaan hankita. En ostaisi omaksi, mutta haluaisin silti kokeilla sitä.
 
Varmasti. Isolohkoinen voi ehkä viedä jo vaikka 20 litraa keskikulutuksena, en tiedä, mutta jos oikein murisuttaa... ja täytyyhän sitä nyt vähän muristella, kun on V8. Ei niitä talousajoon varmaan hankita. En ostaisi omaksi, mutta haluaisin silti kokeilla sitä.
Tuota videota kun katseli, niin rengaskulut saattavat olla kohtalaiset. Ei sen välttämättä savua tarvitse työntää, kun 600 kiloista pyörää ja kuskia pukkaa liikkeelle, niin ei se montaa tuhatta kestä. Leveen näkönen nakki joten hintaakin saattaa olla.
 
Nyt alkais olla jo lämmintä ajella. En vaan tiedä ajaisko vai laittaisko myyntiin? :unsure:
 
Täytyy myöntää, että en ole päivän tilanteesta ihan perillä :rolleyes: Vanhana Suzukistina tietysti peukuta bussia, vaikka joskus tallista Honda on löytynytkin.

Hayabusan valtakausi kesti rikkoutumatta vuoteen 2007. Sitten tuli Honda CBR1100XX. Sitten tuli Kawasakin Ninja ZX-12R, joka kulki normaalina kauppaversiona 322 km/t. Tällä hetkellä tehokkain katupyörä lienee ainakin teoriassa Kawasakin päivitetty 231-heppainen H2 ja toisena Ducati Panigale V4.

Teoriassa siksi, että kaikki ne on rajoitettu herrasmiessopimuksella siihen 300:aan.

Ninja H2 kulkisi ihan vakiona 340. BMW vaati rajoittamista aikanaan ensimmäisenä, ja muut ovat tulleet siihen mukaan. Tämä koskee myös vuoden 2000 mallista eteenpäin Suzukeja. Kolmensadan klubiin pääsee sitten jo myös BMW1100RR, nippa nappa ja myötätuulella.

Yksittäisenä kappaleena Hayabusalla saattaa olla ennätys vieläkin, eli jollain ahdetulla koeversiolla ylitettiin muuttohaukan syöksynopeus. Edestakaisen matkan keskinopeus oli yli 400.

Mutta siis se vuoden 1999 malli kulki vakiona 312.

Kai sen rajoittimen voi porata pois, jos se on sellainen yksinkertainen zydeemi eli muoviosa.
 
Mennään jo varsin kauas vakiopyöristä, mutta muistelen että jossakin vaiheessa ANY-10 ZZR ja joku oululainen Busa mittelivät tosissaan. Molemmat pääsivät kirkkaasti 100 m/s klubiin ja taisi molemmilla mennä 400 rikki. Sikäli kun muistan, jäi Zetori niskan päälle.

Ymmärtääkseni tuota kolmensadan rajoitinta ei ole tehty ohittamattomaksi mutta ihan keinuvipukytkin se ei taida olla.
 
Et pärjää Avensiksella valoissa vai mikä mopoissa ahdistaa?

Vade retro satana!

Vain arkkiheresiaa harjoittava katumaton kerettiläinen mopopappi kehtaa esittää moisia vihjailuja kun on mahdollisuus pelastaa kadonnut sielu takaisin hyveen tielle! Häpeäisit! Taidat harjoittaa tynnyrirituaalia senkin ikonoklasti!

Voi aikoja:cry:. Vanhaan hyvään keskiaikaan näin keväisin kun mopodiabolot ilmaantuvat kivien ja juurakoiden alta, asiat olisi hoidettu oikeudenmukaisesti ja hyveellisesti. Nytkin kuulisimme iloista laulua metsästä kun puunkaatajat olisivat ahkerina työssään kaatamassa ja pilkkomassa koivuja hyvää roviota varten (ei liian pieniä kalikoita ettei rovio pala liian nopeasti!) ja puusepät nikkaroisivat paalua pystyyn teitä varten.

No. Lopun ajat ovat käsillä ja se, että julkijumalattomat mopoilijat saavat, ei ainoastaan olla olemassa häiritsemässä hyviä ihmisiä, vaan jopa kehtaavat esitellä julkisesti epäjumalankuviaan ja järjestää palvontamenoja (kuten miitit jne.) julkisuudessa.

Joku päivä kun satun sille tuulelle, (vaaditaan noin 1l punaviinia) kirjoitan tänne paljastuskirjoituksen Malleus Maleficarumin hengessä mopoilijoista ja heidän paheellisista tavoistaan sekä rappeutuneisuudestaan.

Älä toivo sitä hetkeä.
 
Nykyisellä käytössä olevalla kalustolla ei tule ahnehdittua kilometrejä, mutta kyliä on kyllä viime viikkoina kierrelty, eli siis pikemminkin vältelty...


k2.jpg

k1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top