Presidentinvaalit 2012: Haavisto vs. Niinistö

Haavisto, Niinistö, tyhjä äänestyslappu, ei äänioikeutta?

  • Haavisto

    Ääniä: 8 29.6%
  • Niinistö

    Ääniä: 13 48.1%
  • En äänestä/Aku Ankka/Spede/...

    Ääniä: 5 18.5%
  • Ei äänioikeutta

    Ääniä: 1 3.7%

  • Äänestäjiä yhteensä
    27
  • Äänestys suljettu .
baikal kirjoitti:
Entäs sellainen tilanne kuin oli eduskuntavaaleissa, kannatukset melko tasan esim. neljällä ehdokkaalla ja joku voisi saavuttaa presidenttiyden vaikkapa saamalla 21 prosenttia kokonaispotista. Jäisikö liian moni äänestäjä nuolemaan näppejään? Nyt kuitenkin voi edes valita kahdesta eniten ääniä saaneesta ja "olla mukana tekemässä presidenttiä".

Olen vanutellut ihan samaa kysymystä ja olen samaa mieltä: yksivaiheinen olisi aivan okei. Se pakottaisi käymään kampanjaa ilman pelaamisia ja äänestäjä tietäisi totisesti kopissa, että kikkailulla ei ole sijaa.

Touhottaja kirjoitti:
Eäh, äänestetään niin, että jokaisella on yksi plus-ääni ja yksi miinus-ääni, jonka voi antaa. Eduskuntavaaleissa miinus-ääniä saa antaa kaikkien vaalipiirien ehdokkaille. :D

Mm. Irlannissa yksivaiheinen vaali on niin järjestetty, että äänestäjä laittaa hauamansa kandidaatit suositummuusjärjestykseen ja lasketaan saiko joklu ensimmäisen äänen enemmistöä. Jollei, tiputetaan vähiten ykkösääniä saanut pois ja lasketaan uusiksi jne.

Eli suomessa olisi ensin Essayahin ykkösäänet menneet häntä ykkösenä äänestävien osalta uusjakoon ja hätä äänestäneiden kakkosvaihtoehto olisi ollut mukana seuraavalla virtuaalikierroksella. Jos jäljellä olevista kukaan ei saa enemmistöä, olisi Biaudetin ääänet menneet uusjakoon, taas siten että häntä äänestäneiden kakkosvaihtoehdot olisivat ykkösvaihtoehtoja seuraavassa laskelmassa jne.

http://en.wikipedia.org/wiki/Instant-runoff_voting

Ei huonompi ajatus.
 
Itse äänestän Haavistoa em. syistä, vaikkei Saulikaan olisi Pekkaa pahempi (heh). Kaksi parasta pääsi toiselle kierrokselle, ja olen tyytyväinen kumpaan tahansa. Haavisto sopisi vaan aavistuksen paremmin presidentiksi ja vaikka viime vaaleissa Saulia äänestinkin, uskon että hän tällä kertaa pärjää ilman minun ääntä.

Ainoa, mikä Haavistossa saattaisi huolestuttaa, on että jos hän humanitaarina yrittää ajaa Suomea rypäleasekieltoon samalla tavalla, kuin Halonen ajoi Suomea miinakieltoon, mikä oli mielestäni Halosen pahin kupru presidenttiurallaan.
 
Hairysteed kirjoitti:
Itse äänestän Haavistoa em. syistä, vaikkei Saulikaan olisi Pekkaa pahempi (heh). Kaksi parasta pääsi toiselle kierrokselle, ja olen tyytyväinen kumpaan tahansa. Haavisto sopisi vaan aavistuksen paremmin presidentiksi ja vaikka viime vaaleissa Saulia äänestinkin, uskon että hän tällä kertaa pärjää ilman minun ääntä.

Ainoa, mikä Haavistossa saattaisi huolestuttaa, on että jos hän humanitaarina yrittää ajaa Suomea rypäleasekieltoon samalla tavalla, kuin Halonen ajoi Suomea miinakieltoon, mikä oli mielestäni Halosen pahin kupru presidenttiurallaan.

Eikös Suomi jo ole liittymässä ryväsjyvä kieltoon; tämäkin Halosen aikana...
 
veffeade kirjoitti:
Hairysteed kirjoitti:
Itse äänestän Haavistoa em. syistä, vaikkei Saulikaan olisi Pekkaa pahempi (heh). Kaksi parasta pääsi toiselle kierrokselle, ja olen tyytyväinen kumpaan tahansa. Haavisto sopisi vaan aavistuksen paremmin presidentiksi ja vaikka viime vaaleissa Saulia äänestinkin, uskon että hän tällä kertaa pärjää ilman minun ääntä.

Ainoa, mikä Haavistossa saattaisi huolestuttaa, on että jos hän humanitaarina yrittää ajaa Suomea rypäleasekieltoon samalla tavalla, kuin Halonen ajoi Suomea miinakieltoon, mikä oli mielestäni Halosen pahin kupru presidenttiurallaan.

Eikös Suomi jo ole liittymässä ryväsjyvä kieltoon; tämäkin Halosen aikana...
No voi saatana! :doh:
 
Nyt meni ennakkoäänet ja foorumin äänestys vissiin väärin :huh:. Kattelen Maikkarin ressatenttiä ja näyttää siltä että Haavisto pesee Niinistön 3-1. Näyttäisi olevan hyvä mies vaikka homo onkin...
 
Haavisto tässä joitain aikoja sitten kaavaili pv:n vahvuudeksi jotain alle 10 000 hengen porukkaa, joka sitten (koska sotaa ei koskaan tule) hoitaa öljyntorjuntaa, sähkölinjojen raivausta, sairaankuljetuksia yms. tehtäviä. Sama hemmo ajaa aattensa mukaisesti asekieltoja (mm. käsiaseet saa kieltää). 12 vuotta on saatu kuulla, miten suomalainen aseharrastaja on -the peto- maan päällä. Luuletteko linjan hellittävän Pekan astuessa remmiin?

Arvomaailmamme ei vain kohtaa, eikä kyllä taloudellinen asemammekaan, sen puoleen.

Jk. Saulikin on ihan pöö, mutta se pienempi paha näistä kahdesta.
 
Hairysteed kirjoitti:
veffeade kirjoitti:
Hairysteed kirjoitti:
Itse äänestän Haavistoa em. syistä, vaikkei Saulikaan olisi Pekkaa pahempi (heh). Kaksi parasta pääsi toiselle kierrokselle, ja olen tyytyväinen kumpaan tahansa. Haavisto sopisi vaan aavistuksen paremmin presidentiksi ja vaikka viime vaaleissa Saulia äänestinkin, uskon että hän tällä kertaa pärjää ilman minun ääntä.

Ainoa, mikä Haavistossa saattaisi huolestuttaa, on että jos hän humanitaarina yrittää ajaa Suomea rypäleasekieltoon samalla tavalla, kuin Halonen ajoi Suomea miinakieltoon, mikä oli mielestäni Halosen pahin kupru presidenttiurallaan.

Eikös Suomi jo ole liittymässä ryväsjyvä kieltoon; tämäkin Halosen aikana...
No voi saatana! :doh:

Saatoin tulkita ennenaikaisesti Tavjan aivoituksia... :(

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/39742-halonen-kiistellysta-sopimuksesta-suomella-ei-ollut-mahdollisuuksia

"Presidentti Tarja Halosen mielestä ei ole mitenkään kiusallista, että Suomi ei allekirjoita rypäleaseet kieltävää Oslon sopimusta joulukuussa.
Hän korosti, että Suomen tekemä ratkaisu on realistinen ja sopimusta kunnioittava.
"

Hitto tuo poliitikkojen kapulakieli; sanois suoraan KYLLA tai EI ...:huh:
 
Tvälups kirjoitti:
Saulikin on ihan pöö, mutta se pienempi paha näistä kahdesta.

Mitä Sauli on tehnyt ? jas miksi hän on pöö ?
 
Hejsan kirjoitti:
Tvälups kirjoitti:
Saulikin on ihan pöö, mutta se pienempi paha näistä kahdesta.

Mitä Sauli on tehnyt ? jas miksi hän on pöö ?

No vika on juuri siinä, että Sauli ei ole tehnyt yhtään mitään. Mies vailla visioita, periaatteita tai aatteita. Kirjanpitäjä ja fariseus joka on valmis kusemaan niiden niskaan jotka eivät mahdu pikkukaupungin suuren pojun maailmankuvaan. Olisi paljon parempi jos Saulilla olisi laki&tilitoimisto Salossa ja mies pitäytyisi niihin Toyota ajoi päin sokerijuurikas farmarin paskakärryä jutuissa. Toki kyllä lahjat riittäisivät vaikka Salon kaupunginjohtajaksi. Kuten sanoi valkoinen sotamies shakkilaudalla, toki jos pitää valkoisesta enemmän kuin mustasta niin Saulia kannattaa äänestää.

Niin ja tämä ei ollut kannanotto Haaviston puolesta. Toinen kierros on valintaa kupan ja tippurin väliltä.
 
Eikö Sauli ole olle rahaministeri? tai miteen se sanotaan talousminister?
 
Wotanauta mitä tekstiä!

Suomelle valitaan presidenttiä seuraavaksi kuudeksi vuodeksi ja jätkät pohtii navanalusjuttuja. Kaikki saa ja kaikilta saa, mutta kaikki ei saa kaikilta ja mitäpä se muille kuuluu, kuka ketäkin kairaa, jos vain molemmat osapuolet ovat laillisessa iässä ja vapaaehtoisia. Sitä paitsi se ei ole homostelua, jos pallit ei kosketa ja joka tapauksessa homoilu on miesten hommaa.

Olennaisia kysymyksiä, jotka olen lähettänyt myös molemmille ehdokkaille omaa päätöksentekoani varten, ovat seuraavat:

1. 7,62x39, 5,56x45 vai joku muu, mikä? Ja tietenkin hyvät perustelut.
2. Miksi kaikki aina stenataan ja mitä kaikkea aina stenataan vai stenataanko ollenkaan?
3. Mikä on maavoimien uusi taistelutapa? Tuleeko meille vuohia tuijottavia miehiä?
4. Sissejä, panssareita vai sissipanssareita?
5. Onko Johtaja petetty?
6. Kuka mitä saunassa meteliä piti mitä häh?
7. Ostettaisko 5000 potkurikonetta ilmavoimille? Lentäsitkö itte?
8. Miksei kaikki pääse kertaamaan?
9. Onhan Mestari meille suosiollinen, jos Sinut valitaan Presidentiksi?
10. Onko Koskela hyvä vai huono sotilasjohtaja vai onko hän fiktiivinen hahmo?
 
"Käsiaseiden säilyttäminen kotona pitäisi kieltää."
- Pekka Haavisto, HS vaalikone Eduskuntavaalit 2011.

Tuo kanta riittää minulle, eikä ole tarvetta lisäkysymyksiin, vaikka sellaisiakin olisi.
 
Semmoinen tulla pullahti mieleen. Nimittäin, niillä foorumeilla joilla itse viipyilen, on sellainen... pikantisti äijä odotus siitä koskaan toteutumattomasta presidentistä. Itse asiassa niin äijä, että suurelle tai peräti suurimmalle osalle suomalaisista sellainen olisi suuri kauhistus.

Tämä ehkä kertoo itsestäni enemmän kuin yhteiskunnasta tai nyt käsillä olevista ehdokkaista.

Saattaa jopa olla, että sellainen kuun valossa itse veitsellä metsästettyä ja nuotiokäristettyä lihaa hampaillaan riipivä, yövartijayhteiskunnan nimiin vannova, idän uhkaa vastaan kirveensä terottanut äijä ei olisikaan Suomelle paras mahdollinen presidentti.

Muistakaa käydä äänestämässä!
 
koponen kirjoitti:
Saattaa jopa olla, että sellainen kuun valossa itse veitsellä metsästettyä ja nuotiokäristettyä lihaa hampaillaan riipivä, yövartijayhteiskunnan nimiin vannova, idän uhkaa vastaan kirveensä terottanut äijä ei olisikaan Suomelle paras mahdollinen presidentti.

En ole tällä kertaa ehdolla... ;)
 
pstsika kirjoitti:
koponen kirjoitti:
Saattaa jopa olla, että sellainen kuun valossa itse veitsellä metsästettyä ja nuotiokäristettyä lihaa hampaillaan riipivä, yövartijayhteiskunnan nimiin vannova, idän uhkaa vastaan kirveensä terottanut äijä ei olisikaan Suomelle paras mahdollinen presidentti.

En ole tällä kertaa ehdolla... ;)

"Pstsika ei lupaa mahdottomia, pstsika ei lupaa mitään"
"Presidentti, joka syö panssaria ja p*antaa telaketjua"
"Leijonan miekka ansaitsee terävän kärjen, äänestä pstsikaa"

Kamppaniapäällikön saat heti kun asetut ehdolle :D
 
Eihän tässä tarvitse odottaa kuin vajaat kuusi vuotta...
 
Voiskin olla härski veto aloittaa kamppania jo nyt, pitäen aina hirveää älämölöä, jos istuvan pressan päätöksien pitäaikaisseuraukset vaikuttaa karmeilta. Välillä pitäisi sitten vähän kehua, niin ei pääse kukaan mustamaalauksesta syyttämään.
 
Back
Top