Presidentinvaalit 2024

Ilmeisesti myöskään varusmiespalvelus ei aikoinaan napannut, koska mies kotiutui jääkärinä. Urheilullinen ylioppilas kun yleensä on myös sitä johtajakoulutettavaa ainesta.
Minusta Stubbin touhuissa näkyy jatkumo. Kyseessä ei ole yksittäinen nuoruuden hairahdus tms. vaan osa persoonaa ja vakiintunut tapa toimia. Ihan niin kuin Tuntemattomassa: asialliset hommat hoidetaan mutta muuten ollaan kuin ellun kanat. Ihan hyvä periaate mutta asteikko ei ole ihan sama kuin minulla.
 
Minusta Stubbin touhuissa näkyy jatkumo. Kyseessä ei ole yksittäinen nuoruuden hairahdus tms. vaan osa persoonaa ja vakiintunut tapa toimia. Ihan niin kuin Tuntemattomassa: asialliset hommat hoidetaan mutta muuten ollaan kuin ellun kanat. Ihan hyvä periaate mutta asteikko ei ole ihan sama kuin minulla.
On hän sentään korpraalin natsat saanut. Ehdoton valtaosa sotamiehistä ei saa niitä koskaan.
 
On hän sentään korpraalin natsat saanut. Ehdoton valtaosa sotamiehistä ei saa niitä koskaan.
Jep. 40-vuotiaana sai kulmaraudan kaulukseen. Just passeli sotilasarvo tulevalle ylipäällikölle. Kukaan 1900-luvun historiaa tunteva ei ainakaan tule sanomaan ettei korpraali muka voi olla sotapäällilkkö.

Niinistö on presidenttinä käyttänyt kapteenin arvomerkkejä. Ans kattoo seuraako Stubb esimerkkiä ja laittaa arvomerkin maastopukuun kun ylipäällikkönä kiertää varuskunnissa.
 
Koska ehdoton valtaosa sotamiehistä ei toimi johtavina poliitikkoina, eivätkä siksi esim. osallistu maanpuolustuskursseille, eikä puolustusvoimilla ole myöskään tarvetta mihinkään suhdetoimintaan heidän kohdallaan.
Just mietin että onkohan kaikki ehdokkaat käyneet maanpuolustuskurssin? Se on ylipäällikkyyden osalta paljon mielenkiintoisempi asia kuin varusmiespalvelus.
 
Joku on laskenut oikein 😂
GEHNaVoXQAAhrEQ
 
Ilmeisesti myöskään varusmiespalvelus ei aikoinaan napannut, koska mies kotiutui jääkärinä. Urheilullinen ylioppilas kun yleensä on myös sitä johtajakoulutettavaa ainesta.
Senhän hän on itse kertonut, että jäi 8 kuukauden mieheksi, koska oli saanut opiskelupaikan USA:sta ja priorisoi opintojen aloittamisen ajallaan. AUK-paikka oli jo saatuna, ja olisi siitä saattanut poikia jatkot vaikka RUK:n puolelle aivan hyvin. Sitä kertoi pitävänsä nyt virheenä, olisi pitänyt pyrkiä rukkiin.

EDIT: ymmärrän ihan hyvin nuoren Alexin ratkaisun. Joskus pitää tehdä valintoja.
 
Viimeksi muokattu:
Senhän hän on itse kertonut, että jäi 8 kuukauden mieheksi, koska oli saanut opiskelupaikan USA:sta ja priorisoi opintojen aloittamisen ajallaan. AUK-paikka oli jo saatuna, ja olisi siitä saattanut poikia jatkot vaikka RUK:n puolelle aivan hyvin. Sitä kertoi pitävänsä nyt virheenä, olisi pitänyt pyrkiä rukkiin.

EDIT: ymmärrän ihan hyvin nuoren Alexin ratkaisun. Joskus pitää tehdä valintoja.
Kyllä. Me teimme siinä kohdassa virheen ;)

Ja jos ei irvailla niin mikä tahansa Stubbin sattumus ei sinällään ole ihmeellinen ( paitsi se reaalin hylsy ) mutta sarjana saman miehen edesottamuksia herää epäilys toimintamallista. Sota ei kuitenkaan yhtä Stubbia kaipaa ja jokainen lusii intissä oman elämäntilanteensa rajoissa.
 
On se Stubbin yksi kulmarauta silti parempi saavutus, kuin pahimman kilpakumppanin Haaviston siviilipalvelus. Minun mielestäni.

90-luvulla ei tuo 8 kuukautta armeijassa ollut mikään ihme. Minun mielestä yleistä. Moni halusi säästää aikaa. Siviilipalvelus samaan aikaan oli taas sellainen, että en arvostanut niitä yhtään.
 
Rehn tulee taistelemaan toisen kierroksen paikasta täysillä. Rehnin osakkeet ovat olleet nousussa viime aikojen perusteella, ja toisen kierroksen paikka on mielestäni täysin mahdollinen.
Jussille meni ääni, vaikken nyt voi sanoa mikään fani olevani. Putos muut vaihtoehdot pois kun Rehn vertas Halla-ahoa Orbaniin, viimenen niitti.

Meleko alhaista puhetta.
 
On se Stubbin yksi kulmarauta silti parempi saavutus, kuin pahimman kilpakumppanin Haaviston siviilipalvelus. Minun mielestäni.

90-luvulla ei tuo 8 kuukautta armeijassa ollut mikään ihme. Minun mielestä yleistä. Moni halusi säästää aikaa. Siviilipalvelus samaan aikaan oli taas sellainen, että en arvostanut niitä yhtään.
Aika erikoinen otantahan tässä on kaiken kaikkiaan. Yhdeksästä ehdokkaasta vain kolme on suorittanut varusmiespalveluksen. Mukana kaksi upseeria ja korpraali. Kolmesta muusta miehestä kaksi on sivareita ja kolmas vapautettu palveluksesta. Naisilta puuttuu palvelus kokonaan mutta rouvat vasemmalta olisivat halutessaan voineet palvella. Stubb yltää tässä kisassa kolmossijalle.

Jos upseerius olisi edellytys niin voitaisiin ottaa suoraan toinen kierros. Luutnantti Rehn vai vänrikki Harkimo?
 
Kävin piirtämässä numeron 5 lappuun, sen jälkeen oli "tarkastajalla" ongelma, kun ajokorttikuva ei ihan täsmää nykyiseen(emäntä sanoo rantapummiks) olemukseen, aikansa siinä tiiraili ja totes että jos kuvittelee ilman partaa ja silmälaseja niin jotain yhtäläisyyksiä löytyy...pitää varmaan uusia kortti, tai ajaa parta 🤔
 
Ei kai tuossa mitään yllätystä ole. Äänestäjät hakeutuvat niiden ehdokkaiden taakse joilla arvelevat olevan mahdollisuuksia pärjätä vaalissa. Ja juuri ennen vaaleja julkistettavat gallupit kiihdyttävät liikettä entisestään kun aletaan äänestää yhtä vastaan enemmän kuin toisen puolesta.
Tässähän se vitsi piilee porukka alkaa veikkaamaan voittajaa, eikä valitsemaan ehdokasta ja sitten saa mitä tulee
 
Back
Top