Presidentinvaalit 2024

Ilmeisesti myöskään varusmiespalvelus ei aikoinaan napannut, koska mies kotiutui jääkärinä. Urheilullinen ylioppilas kun yleensä on myös sitä johtajakoulutettavaa ainesta.
Mutta Kaartista, eikä Dragasta? Jos ymmärsin oikein. Ja jos oli noilla aamuilla kaartilaisena, siis JK:ssa Santiksessa eli silloisessa kunniakomppaniassa, kuten Fremen kokelaana pari vuotta myöhemmin niin on pakostakin joutunut nk. Päävartio- ja pressa -jäpityksiin, eli kirjaimellisesti vartoinut samaa tsaarinaikaista hevostallia johon mahdollisesti työkseen nyt suuntaa.

Pieni on ympyrä Helsingin politiikassa, välillä :) .

ps. siitä vitun ekonomisti-Vartiaisesta en edes alota... ainakaan ei ollut lyhyt matikka, jotain sentään. Mutta se vitun twitter häshtaginsä filsofproust on ehkä ärsyttävin ikinä. Ja ne jotkut läskiperse-nakukuvansa... saatana että sekin kääpä käy ihon alle helposti.

Vituttaa Norjasta saakka! Vaikkei pitäsi, eikä se fättäri oo edes ehdolla. Jumankauta! Kylläpä tässä on nyt taas torstaita savotaksi asti saatana...
 
Mutta Kaartista, eikä Dragasta? Jos ymmärsin oikein. Ja jos oli noilla aamuilla kaartilaisena, siis JK:ssa Santiksessa eli silloisessa kunniakomppaniassa, kuten Fremen kokelaana pari vuotta myöhemmin niin on pakostakin joutunut nk. Päävartio- ja pressa -jäpityksiin, eli kirjaimellisesti vartoinut samaa tsaarinaikaista hevostallia johon mahdollisesti työkseen nyt suuntaa.

Pieni on ympyrä Helsingin politiikassa, välillä :) .

ps. siitä vitun ekonomisti-Vartiaisesta en edes alota... ainakaan ei ollut lyhyt matikka, jotain sentään. Mutta se vitun twitter häshtaginsä filsofproust on ehkä ärsyttävin ikinä. Ja ne jotkut läskiperse-nakukuvansa... saatana että sekin kääpä käy ihon alle helposti.

Vituttaa Norjasta saakka! Vaikkei pitäsi, eikä se fättäri oo edes ehdolla. Jumankauta! Kylläpä tässä on nyt taas torstaita savotaksi asti saatana...
Voimia 🤛
 
Ilmeisesti myöskään varusmiespalvelus ei aikoinaan napannut, koska mies kotiutui jääkärinä. Urheilullinen ylioppilas kun yleensä on myös sitä johtajakoulutettavaa ainesta.
Eikö Stubbilla ollut paikka Bruggessa EU-koulussa ja siksi ei voinut ajatellakaan pitempää asepalvelusta.

Uskon jokaisen valitsevan sen jos pääsee sisään. Kun miehistössä palveleminen kuitenkin kai on hyväksyttävää?
 
Ylipäällikkyyden luovuttamisesta voi todeta, että ei Yhdysvalloissakaan ole taidettu sitä ikinä luovuttaa, tai Briteissä. Lait liittyen asevoimiin toki siellä erilaisia.

Ajatuksentasolla tulisi varmasti turvallisempi mieli, jos siviili ei olisi sodassa ylipäällikkönä, mutta tuskin siviilin ylipäällikköys automaattisesti tarkoittaisi, että siviili tekisi sotilaspäätöksiä, eikä delegoisi niitä silti Pv:n komentajalle ylipäällikön virassaan.

__________________________________

Vuonna 1999 perustuslakivaliokunta otti perustuslakia ja lakia maanpuolustuksesta muuttaessa kantaa ylipäällikkyyden luovuttamiseen:

" presidentin päätöksestä riippuu, luovutetaanko ylipäällikkyys kokonaisuudessaan vai säilyykö presidentillä ylipäällikön valta joiltain osin. "

En tiedä onko laintulkitsijoiden kanta minkälainen nykyään. Laki ei näytä tuolloin säädetystä muuttuneen, paitsi lakiin on lisätty 2011:
Presidentti voi valtioneuvoston esityksestä poikkeusoloissa luovuttaa ylipäällikkyyden toiselle Suomen kansalaiselle.


Tuliko Halla-ahon ja Aaltolan vastauksista selville kuinka paljon ylipäällikön valtaa luovuttaisivat?
 
Joku on laskenut oikein 😂
GEHNaVoXQAAhrEQ
Ihmisiä on kolmenlaisia.

Sellaisia ketkä osaavat laskea ja sellaisia, ketkä eivät osaa.
 
Että tallaista.
"Leikkaukset kohdistuvat kahdenvälisiin ohjelmiin, tukeemme kansainväliselle YK-järjestelmälle ja humanitaariseen tukeen. Suunnitellut leikkaukset heikentävät ulkopolitiikkaamme, Suomen asemaa ja mahdollisuuttamme vaikuttaa, Haavisto sanoo viestipalvelu X:ssä."


Ihan pjskaa tämä: Jatkossakin tarvitsemme kumppaneita ja liittolaisia Ukrainan tuen varmistamiseksi, Haavisto sanoo.
No miten se näitten tuki Ukrainaan on näkynyt? Siis juuri niiltä mailta joilta nyt leikataan tukea?
 
On se Stubbin yksi kulmarauta silti parempi saavutus, kuin pahimman kilpakumppanin Haaviston siviilipalvelus. Minun mielestäni.

90-luvulla ei tuo 8 kuukautta armeijassa ollut mikään ihme. Minun mielestä yleistä. Moni halusi säästää aikaa. Siviilipalvelus samaan aikaan oli taas sellainen, että en arvostanut niitä yhtään.
Eikä tuo Haaviston maanpuolustusvastaisuus ollut mikään nuoruuden juttu, vaan se on jatkunut ihan viime vuosiin asti.
 
Ihmisiä on kolmenlaisia.

Sellaisia ketkä osaavat laskea ja sellaisia, ketkä eivät osaa.
Tossa olis voinut myös vasemmanpuoleisen ja oikeanpuoleisen ristin muuttaa rastiksi. mutta helpoimmalla mentiin, lyhyemmällä matikalla...
 
Tänään kuulin YLE:n kanavalta, A.Stubb kehui tuntevansa S.Lavrovin . Uskookohan itse että parin kolmen, jopa neljän viiden minuutin juttelun jälkeen tuntee oikeasti jonkun ihmisen. Ei tunne, minulla kokemusta eri ihmisistä jo kymmeniä vuosia. Aina vaan uusia piirteitä heistä pukkaa, vaikka olen tuntevinaan heidät.
Alexi puhuu täyttä bullshittiä, hän on wannabee Juppi, luulee tietävänsä kaikesta kaiken, mutta on kuitenkin tyhjän päällä juttuineen.
 
On se Stubbin yksi kulmarauta silti parempi saavutus, kuin pahimman kilpakumppanin Haaviston siviilipalvelus. Minun mielestäni.

90-luvulla ei tuo 8 kuukautta armeijassa ollut mikään ihme. Minun mielestä yleistä. Moni halusi säästää aikaa. Siviilipalvelus samaan aikaan oli taas sellainen, että en arvostanut niitä yhtään.
Korpraali te, oletteko tosiaan ollut 90-luvulla palveluksessa.
 
Ette tule saamaaan edes korpin jämiä, jos esimies ei pidä teistä. Vaikka olisitte
kuinka särmä.

Esimiehen suosio on tärkeä, ei saannut "Rokka" V.Pylkäs Mannerheiminin ristiä, vaikka teot olisivat sen mahdollistaneet.
Taidankin tietää tästä jotakin enemmän....ja tunnen ihmisiä, tuolta kaukaa.
 
Aika erikoinen otantahan tässä on kaiken kaikkiaan. Yhdeksästä ehdokkaasta vain kolme on suorittanut varusmiespalveluksen. Mukana kaksi upseeria ja korpraali. Kolmesta muusta miehestä kaksi on sivareita ja kolmas vapautettu palveluksesta. Naisilta puuttuu palvelus kokonaan mutta rouvat vasemmalta olisivat halutessaan voineet palvella. Stubb yltää tässä kisassa kolmossijalle.

Jos upseerius olisi edellytys niin voitaisiin ottaa suoraan toinen kierros. Luutnantti Rehn vai vänrikki Harkimo?

Voihan noista olla monta mieltä. Minä en noita -80 tai -90 luvun RUK:a paljon arvosta. Jos joku kadis olisi käyty niin ehkä eri asia.

Nuo varusmiespalvelukset nyt on lastentarhaa kuitenkin.

Ammattisotilaat noita sotatoimia 2020-luvulla johtaa. Mä en oikein ymmärtä mitä lisäarvoa siihen 40v sitten käyty ylipäällikön RUK tai AUK tuo.

Pekka ja Jussi molemmat sivareita. Joo, luotan silti enemmän Jussin harkintaan.
 
Voihan noista olla monta mieltä. Minä en noita -80 tai -90 luvun RUK:a paljon arvosta. Jos joku kadis olisi käyty niin ehkä eri asia.

Nuo varusmiespalvelukset nyt on lastentarhaa kuitenkin.

Ammattisotilaat noita sotatoimia 2020-luvulla johtaa. Mä en oikein ymmärtä mitä lisäarvoa siihen 40v sitten käyty ylipäällikön RUK tai AUK tuo.
Kuten todettua ei mikään noista yksinään ole ihmeellinen asia. Paitsi yksi. Kaikki peräkkäin näyttääkin sitten jo jollekin. Ehkä aiheesta ja ehkä ei?
 
Back
Top