Presidentinvaalit 2024

Halla-aholla ja Haavistolla on yksi yhteinen nimittäjä, joka ei todellakaan ole eduksi presidentinvaaleissa.

On todella paljon ihmisiä, jotka äänestäisivät näitä herroja vastaan. Siis täysin siitä riippumatta kuka toisella kierroksella olisi heidän vastaehdokkaanaan.

Kristallipalloni ei kerro olisiko puolesta äänestäviä kuitenkin enemmän kuin vastaan äänestäviä.
 
Tosi hienosti toimii ja mahtava veto se KHL:ään lähteminen. Varsinaista turpo-neroutta. :)
Tarkennetaan taas kerran syyllistyin epäselvään ilmaisuun: Hallis=Halla-Aho. KHL-Hjallista en ole puffannut.

@YliKoo olikin tuon hellittelynimen jo nostanut esiin
 
Haavisto pressaksi niin se järkkää meille nuoria "pakolais"miehiä tänne erikoisoperaatioilla ympäri maapalloa.

Al-Holin ja Afganistanin pelleily on valitettavasti tuoreessa muistissa.
 
Siis enhän minä mitenkään homoja fanita, antakoon olla kunhan ei minua häiritä.
Mutta tuota kyllä ihmettelen että mitä hirveyksiä siinä on jos kaksi miestä ottaa vastaan ja kättelee vieraita. Voihan ne adjutantit siinä takana sitten olla naisia.
Olenko mä sitten vain niin poikkeuksellisen avaramielinen (tällä foorumila) mitä seksuaaisiin vähemmistöihin tulee? Hyvin moni perinteinen mies/naispari harrastaa nykyään peppuseksiä (jos se ajatus äklöttää) niin ei se ole homojen yksinoikeus.
Nyt en tarkkaan muista missä mutta jossain lehdessä oli kysely ja melko korkea prosentti kertoi harrastavansa.

Täytyy myöntää, että nämä poliittiset ketjut ovat muuttuneet jopa mielenkiintoisiksi vuosien varrella.

popc.gif
 
Joku ehdotti Marinia presidentiksi.
Ensimmäisen hysteerisen naurukohtauksen jälkeen aloin miettiä asiaa. Ehkä ideassa on järkeäkin. Jos tällä liikkeellä saadaan Marin sekoittamasta sisäpolitiikkaa ja varsinkin talouspolitiikkaa, niin olen siihen valmis. Suomella ei ole enää varaa 45 miljardin lisävelkoihin, ei ihan oikeasti ole.

Oletettavasti tuolloin Suomi on jo Natossa ja pressan virka on yhä enemmän seremoniallinen. Hyvin se siinä pärjäisi. Se on kuitenkin osoittanut varmuutta kansainvälisissä tehtävissä. Ja sen ulkopoliittiset linjaukset ja ajatukset on ollut minulle ainakin tähän asti ihan OK.

Sannan vasemmistolaisuus tulee esiin vasta sisä- ja talouspoliittisissa kysymyksissä. Ja siellä se on oikeasti myrkkyä. Meidän maana on ihan pakko päästä mukaan muiden länsimaiden kasvuvauhtiin tai meille käy hyvin huonosti. Tuskin se sitä ilkeyttään tekee, mutta ihmisen on tosi vaikea päästä irti jostain aatteistaan ja arvoistaan. Vaikka järkikin sanoisi muuta.
 
Presidentinvaalit 2024 lähestyy.

Yhtään ehdokasta ei virallisesti ole avannut ehdokkuuttaan. Eikö olisi jo aika kun alle vuosi vaaleihin.

Spekulaatioita ehdokkaista on, mutta siihen se jääkin.

Minusta pressan vaalit on menettänyt merkitystään kun presidentin valtaoikeuksia on kavennettu.
 
Presidentinvaalit 2024 lähestyy.

Yhtään ehdokasta ei virallisesti ole avannut ehdokkuuttaan. Eikö olisi jo aika kun alle vuosi vaaleihin.

Spekulaatioita ehdokkaista on, mutta siihen se jääkin.

Minusta pressan vaalit on menettänyt merkitystään kun presidentin valtaoikeuksia on kavennettu.
Pressan rooli ja arvo on noussut nyt, kun pressalla on ollut syytä ja tarvetta ottaa niukoista valtaoikeuksistaan kaikki irti. Seuraavan kuusivuotiskauden aikana ulkopolitiikka tulee olemaan edelleen keskeisessä roolissa. Ja Nato-jäsenyys tulee siihen vielä uutena lisäpalikkana mukaan.
 
Hmm...olen ollut kauan aikaa sitten sitä mieltä että Jutta pressaksi. Siis Urpilainen. Mutta se juna meni jo. Kiitos ei samarinille, tai Haavistolle tai muille fanaatikoille.
Häkkänen kieltämättä on mielenkiintoinen nosto, empä ollut ajatellut. Rehnin kyvyt ? Varmasti oppis nopeasti hommat.

Eikö meillä ole diplomatiaa taitavaa ja edustuskelpoista tyyppiä missään. Stubb ??
 
Rehn lienee itseoikeutettu kepun ehdokas, jolla on hyvät mahdollisuudet tulla valituksi. Kaikkonenkin saattaa kärkkyä ehdokkuutta.
 
Back
Top