Presidentinvaalit 2024

Halla-ahon presidenttitentti oli hyvä ja ehdokas puhui selkeää asiaa.
Aaltolan tentti oli hyvä ja ehdokas puhui suoraa asiaa.
Molemmilla on hyvä näkemys maailmasta ympärillämme, sekä siitä mihin asioihin Suomessa tulee keskittyä. Molemmilla hyvinkin turvallisuus-painotteiset linjat.

Minua arveluttaa se miten Halla-ahoa tuntevat kuvaavat häntä hiljaiseksi ja tulee toimeen yksinkin vierustalla vetäytyneenä. En oikein saa sellaista kuvaa miehestä, että hän lipuu kansainvälisellä areenalla moikkaamassa tuttuja ja livahtelee uusiin piireihin solmimaan uusia tuttavuuksia.
Aaltola on mielestäni enemmänkin sujuva suhdehenkilö. Olen jo ketjun alussa ollut vahvasti Aaltolan kannalla, eikä tämä ajatus ole mihinkään muuttunut. Vahvistunut on kylläkin.

.
 
Ketjun suuntautuminen kohti historiamuisteluja kertoo omaa kieltään siitä miten mielenkiintoinen vaalikamppailu nyt on käynnissä?

Ajattelin johdatella keskustelua kohti ketjun otsaketta mutten keksinyt mitään kirjoitettavaa...
Osittain totta, mutta on kuitenkin jotain Stubin ansioksi luettavaa tullut mieleeni: hän kuitenkin keksi nettikansan runsaasti viljelemän sloganin. Eli VMP..
 
Halla-ahon presidenttitentti oli hyvä ja ehdokas puhui selkeää asiaa.
Aaltolan tentti oli hyvä ja ehdokas puhui suoraa asiaa.
Molemmilla on hyvä näkemys maailmasta ympärillämme, sekä siitä mihin asioihin Suomessa tulee keskittyä. Molemmilla hyvinkin turvallisuus-painotteiset linjat.

Minua arveluttaa se miten Halla-ahoa tuntevat kuvaavat häntä hiljaiseksi ja tulee toimeen yksinkin vierustalla vetäytyneenä. En oikein saa sellaista kuvaa miehestä, että hän lipuu kansainvälisellä areenalla moikkaamassa tuttuja ja livahtelee uusiin piireihin solmimaan uusia tuttavuuksia.
Aaltola on mielestäni enemmänkin sujuva suhdehenkilö. Olen jo ketjun alussa ollut vahvasti Aaltolan kannalla, eikä tämä ajatus ole mihinkään muuttunut. Vahvistunut on kylläkin.

.

Minun mielestäni Aaltolan osaamispohja on hieman liian kapea. Se keskittyy vain tiettyihin UPI:n kokemuksen pohjalta hallitsemiinsa asioihin. Ne asiat se hallitsee kyllä hyvin ja olen samaa mieltä sen kanssa.

Kyllä Aaltolassa näkyy, että se ei ole ollut kansanedustaja eikä poliiitikko koskaan. Vähän pelkään ettei sen kokemus riittäisi. Lisäksi se on median osalta kuin norsu posliinikaupassa.
 
Totta, mutta ei koko totuus asiasta. Pohjoismaista yhteistyöhommaa ei pidä haudata. Kuten profeetta Paavo sanoi markoista. Kannattaa säilyttää, koska voidaan tarvita vielä.

Ei pidä haudata, mutta voin uskoa että sen aikainen diipadaapaa oli ihan turhaa. Minun mielestä on ihan hyvä jos poliitikko avautuu täysin turhista katsomistaan asioista rehellisesti. Tulee ainakin tarkisteltua toimintaa.
 
Osittain totta, mutta on kuitenkin jotain Stubin ansioksi luettavaa tullut mieleeni: hän kuitenkin keksi nettikansan runsaasti viljelemän sloganin. Eli VMP..
Asiaa voi lähestyä myös toisesta suunnasta. Kannattaisiko tehtävään valita joku jonka mielestä nuo arkiset rutiinihommat eivät ole VMP-osastoa? Koska just sillähän pressan arki on täytetty.
 
Asiaa voi lähestyä myös toisesta suunnasta. Kannattaisiko tehtävään valita joku jonka mielestä nuo arkiset rutiinihommat eivät ole VMP-osastoa? Koska just sillähän pressan arki on täytetty.

Onhan Stubbin osalta riski, että se tavoittelee Marinin tavoin vain kansainvälistä Bling Blingiä. Eikä ne arkiset askareet Suomessa niin kiinnosta. Lisäksi se on ihan liikaa EU koko ukko.

Siitäkin huolimatta mieluummin se kuin Haavisto.
 
Onhan Stubbin osalta riski. Eikä ne arkiset askareet Suomessa niin kiinnosta. Lisäksi se on ihan liikaa EU koko ukko.

Minä koen että me äänestäjät olemme Stubbille vain väline hänen urallaan. Stubidoa ei meidän asiat oikeasti kiinnosta. En luota jamppaan ollenkaan.

Haavistokaan ei ole mulle vaihtoehto. UM työntekijän sanomana olemme kuulleet että Haavisto ei ministeriön henkilökunnalta saa ääniä.
Pressaksi ei voi sijoittua henkilö sillä jyräämisellä ja lainvastaisella toiminnalla mitä Haavisto on ulkoministeriössä osoittanut. (Al Hol junailu).

.
 
Minä koen että me äänestäjät olemme Stubbille vain väline hänen urallaan. Stubidoa ei meidän asiat oikeasti kiinnosta. En luota jamppaan ollenkaan.

Eikö miltei kaikki poliitikot ole tuollaisia ? Hyvin usein narsismin eri skaaloilla toimivia ja häikäilemättömiä pyrkyreitä. Marin varsinkin oli yksi esimerkki tuollaisesta. Luojalle kiitos ettei se ole ehdokkaana. Tosin Marinin kunniaksi todettava, että venäjän asialla se ei todellakaan ollut.

Joku Rehn olisi varmaan kaikkien kannalta paras, kyllä se tuen osoitus Alpo Rusille aikanaan osoitti, että se on hyvä ihminen. Mutta mitä sille voi kun siitä ei pressaa tule. Sama on Halla-ahon osalta ja kyllä siellä muitakin on jotka olisi kohtuullisen hyviä. Ikävä asia että ei niitä valita.
 
Viimeksi muokattu:
Eikö miltei kaikki poliitikot ole tuollaisia ? Hyvin usein narsismin eri skaaloilla toimivia ja häikäilemättömiä pyrkyreitä. Marin varsinkin oli yksi esimerkki tuollaisesta. Luojalle kiitos ettei se ole ehdokkaana.

Poliitikot kyllä. Äänestäjille sirkushuveja ja kaikkea kivaa, itselle hyvä palkka vastineeksi. Usealla halu tosin on suurempaa kuin kyky. Stubb on sellainen "duracell-pupu" että innostuu vähän kaikesta ja koko ajan säpisemässä jotain. Antoi näyttöjä jo hallitusaikanaan ja se siitä. Poliittinen broileri on jo kärähtänyt.

Aaltolaa arvostan siitä, että on tehnyt uransa muualla kuin politiikassa. Uskon ihan vilpittömästi siihen että tässä maailman tilanteessa hän kokee kutsumuksen nimenomaan Suomen avuksi.
Pressaksi vaan. Kyllä työ tekijäänsä neuvoo.

.
 
Varmasti noin, mutta kirkkoslaavin tai muidenkaan slaavilaisten kielten osaamisella ei niin kovin paljoa tekemistä edes ylipäällikön tehtävässä.

Kaipa hänkin ihan ok englantia puhuu. Ruotsia olisi myös syytä osata.
Luulisi Itä-Euroopan maiden kanssa toimiessa slaavilaisten kielten olevan avuksi, eihän Zelenskyikään puhu englantia kuin vahvasti murtaen. Toki nykyään on tulkit ja simultaanitulkkaus-tekniikka kehittyy, mutta neuvottelukumppaneiden äidinkielen nyanssien hahmotus parantaa tehokasta viestintää ja auttaa ymmärtämään käyttäytymiskulttuuria.

Halla-aho puhuu ihan hyvää englantia. Ruotsin kielestä hankala saada kuvaa, mutta jotain näyttää osaavan. Latinaakin kait ymmärtää jonkin verran(ainakin osasi rakkausrunot sillä kirjoittaa), johon kuitenkin Etelä-Euroopan kielet pohjaavat.


Henk koht näkisin etuna jos politiikoilta löytyisi venäjän, arabian ja kiinan kielitajua enemmän. Uskoisin sen avartavan ymmärrystä näistä kulttuureista.
 
Viimeksi muokattu:
Varmasti noin, mutta kirkkoslaavin tai muidenkaan slaavilaisten kielten osaamisella ei niin kovin paljoa tekemistä edes ylipäällikön tehtävässä.

Kaipa hänkin ihan ok englantia puhuu. Ruotsia olisi myös syytä osata.

Kyllä Stubilla on englannin kielen taito natiivin tasolla. Hallallakin ihan OK luokkaa, mutta ei voi Stubbiin verrata. Taitaa noilla kaikilla ehdokkailla olla ihan riittävä kielitaito (?), ainakin englanniksi.
 
Back
Top