Presidentti Alexander Stubb

Helsingin hovioikeudelle, joka nykyäänkin armahtaa joitakin rikollisia.
Mahtaisiko se siirtyä presidentiltä hovioikeudelle vaan jäisikö jäljelle yhtään minkäänlaista armahdusta? Nykyisin ei hovioikeus armahda ketään, mutta päättää elinkautiseen tuomitun vapauttamisesta ehdonalaiseen ja ensimmäisen kerran se on mahdollista, kun tuomiota on istuttu 12 vuotta.
Laki ei ole täydellinen, ja joskus lakipykälien pohjalta voi tulla tuomituksi asiasta jonka yleisen oikeustajun mukaan ei missään nimessä tulisi olla rikos. Tällaisten tapausten varalta presidentin armahdusoikeus on hyvä olla olemassa.
Olen samaa mieltä enkä kannata presidentin armahdusoikeudesta luopumista. Niinistö käytti oikeuttaan parikymmentä kertaa, ja ainoa tapaus jonka muistan oli kyllä täysin oikeassa asiassa.
 
Kun kanki Kaikkosesta tulee puheenjohtaja, ja jos sekään ei saa puoluetta nousuun, se on RIP koko puolue.
Kaikkosen johdolla suhteet SDP:hen ja etenkin Lindtmaniin voivat muodostua ystävällisiksi ja mahdollisen punamullan rakentaminen ennen seuraavia vaaleja voi tulla suunnitelmiin.
 
On hyvä että rutiinitapaukset eivät mene presidentille. Se miksi elinkautisvankien ehdonalaiseen vapauttaminen on rutiinia on sitten eri keskustelun paikka.

Pressan armahdusokkeus on hyvä olla olemassa mutta hyvin harkiten käytettynä. Vähän niin kuin ässä hihassa. Se ei ole ongelma joten poistamiseen ei ole tarvetta.
Salen viime armahduksen ovat osuneet täysin oikeaan. Esim. Se mamu vaimo joka miestään löi kahdesti puukolla suojellakseen. Oikeuden mukaan toinen isku oli hätävarjelun liiottelua ja pienten lasten äitipuoli menossa vankilaan.
 
Salen viime armahduksen ovat osuneet täysin oikeaan. Esim. Se mamu vaimo joka miestään löi kahdesti puukolla suojellakseen. Oikeuden mukaan toinen isku oli hätävarjelun liiottelua ja pienten lasten äitipuoli menossa vankilaan.

Tuosta tapauksesta oli helppo olla samaa mieltä. Maltilla käytettynä pressan armahdusoikeus on hyvä olemassa.

( miksi lihavointi? )
 
No ei kyllä yhtään liioittele kielitaitoaan. Onhan tuo englanti ihan eri tasolla kuin kellään muulla suomalaisella poliitikolla. Kun osaat kielen hyvin sinulle jää prosessointiaikaa miettiä mitä sanot. Huonommalla kielitaidolla menee tuohon liikaa energiaa.

Presidenteistä alhaisin äö ? Niin millä mittareilla ? Ei ne PhD tutkinnot ihan pelkällä paskapuheilla tule, voit mennä kokeilemaan. Toi mielipidekirjoitus on suoraan jostain mustasta reijästä, ihan höpöä, lakkovahtien mölinää.
Älykkyysosamäärä (lyhenne: äo vaikka äö kuulostaa paremmalta) määritellään testaamalla. Wikipediaa lainaamalla: "Älykkyystestit pyrkivät mittaamaan kognitiivisen toiminnan osa-alueita (esimerkiksi matemaattis-loogista päättelykykyä, kolmiulotteista ajattelua, kielellistä lahjakkuutta, muistitoimintoja), ja osatulosten pohjalta pyritään määrittämään testattavan älykkyysosamäärä."

Presidenttien listaaminen älykkyysosamäärän mukaan testaamalla on toki haasteellista, koska suurin osa ei ole elossa ja elossa olevat tuskin suostuvat testaukseen.

Itse en ajatellut, että Stubbin äo olisi erityisen heikko ennen hänen koulukaverinsa kommenttia asiasta. Asia kuitenkin resonoi monien asioiden kanssa:
- Arvosana A lyhyestä matematiikasta
- " 5³ = 75 "
- Miksi urheilullinen Stub ei päätynyt johtajakoulutukseen varusmiespalveluksessa

Kirjoituksesi sisältää oletuksen, että minulla ei ole PhD tasoista oppiarvoa. En paljasta, että onko olettamus oikea. Voin kuitenkin paljastaa, että Stubbin opintomenestyksella ei olisi ollut mahdollista hankkia sellaista koulutusta kuin minulla on. Ensiksi hän ei olisi päässyt opiskelemaan huonojen lukion arvosanojen takia ja lisäksi hänellä ei olisi ollut edellytyksiä saada opintoja suoritettua, koska A lyhyestä matematiikasta. Tohtoritutkinnon vaatimustaso vaihtelee paljon eri maiden välillä. Suomeen verrattuna ko oppiarvo heltiää erittäin helpolla joissakin paikoissa. Esim Saksassa minimi aika tohtoriksi opiskelussa on 2 vuotta vs Suomi 4 vuotta.

Stubbin koulukaveri joka arvioi tämän älykkyysosamäärää on suurinpiirtein yhtä lahjakas kielissä kuin Stub. Lisäksi hänellä ei ole vaikeuksia matematiikan ja luonnontieteiden parissa. Tulisiko hänestä siis jopa Stubbia parempi presidentti vai muodostuuko puuttuva narsismi ongelmaksi?
 
Älykkyysosamäärä (lyhenne: äo vaikka äö kuulostaa paremmalta) määritellään testaamalla. Wikipediaa lainaamalla: "Älykkyystestit pyrkivät mittaamaan kognitiivisen toiminnan osa-alueita (esimerkiksi matemaattis-loogista päättelykykyä, kolmiulotteista ajattelua, kielellistä lahjakkuutta, muistitoimintoja), ja osatulosten pohjalta pyritään määrittämään testattavan älykkyysosamäärä."

Presidenttien listaaminen älykkyysosamäärän mukaan testaamalla on toki haasteellista, koska suurin osa ei ole elossa ja elossa olevat tuskin suostuvat testaukseen.

Itse en ajatellut, että Stubbin äo olisi erityisen heikko ennen hänen koulukaverinsa kommenttia asiasta. Asia kuitenkin resonoi monien asioiden kanssa:
- Arvosana A lyhyestä matematiikasta
- " 5³ = 75 "
- Miksi urheilullinen Stub ei päätynyt johtajakoulutukseen varusmiespalveluksessa

Kirjoituksesi sisältää oletuksen, että minulla ei ole PhD tasoista oppiarvoa. En paljasta, että onko olettamus oikea. Voin kuitenkin paljastaa, että Stubbin opintomenestyksella ei olisi ollut mahdollista hankkia sellaista koulutusta kuin minulla on. Ensiksi hän ei olisi päässyt opiskelemaan huonojen lukion arvosanojen takia ja lisäksi hänellä ei olisi ollut edellytyksiä saada opintoja suoritettua, koska A lyhyestä matematiikasta. Tohtoritutkinnon vaatimustaso vaihtelee paljon eri maiden välillä. Suomeen verrattuna ko oppiarvo heltiää erittäin helpolla joissakin paikoissa. Esim Saksassa minimi aika tohtoriksi opiskelussa on 2 vuotta vs Suomi 4 vuotta.

Stubbin koulukaveri joka arvioi tämän älykkyysosamäärää on suurinpiirtein yhtä lahjakas kielissä kuin Stub. Lisäksi hänellä ei ole vaikeuksia matematiikan ja luonnontieteiden parissa. Tulisiko hänestä siis jopa Stubbia parempi presidentti vai muodostuuko puuttuva narsismi ongelmaksi?
Siis ihanko oikeasti tässä nyt on käyty keskustelua siitä, mitä joku Stubbin koulukaveri on hänestä mieltä 40 vuotta sitten olleiden kouluaikaisten kokemusten perusteella?

Siis ihanko oikeasti voi vieläkin olla kummastelemista siinä, että Stubb ei suorittanut johtajakoulutusta varusmiespalveluksen aikana, ja että siitä yritetään tehdä jotain alkeellisia johtopäätöksiä? Tuohonkin asiaan on ollut selvitys olemassa jo kauan.

Miten London School of Economics And Political Science (Shangain listalla 7. paras yliopisto ja Euroopan 2. paras Stubbin pääaineessa yhteiskuntatieteissä) sijoittuu tohtoriopintojen laadussa ja vaativuudessa esim. suomalaisiin yliopistoihin?
 
Siis ihanko oikeasti tässä nyt on käyty keskustelua siitä, mitä joku Stubbin koulukaveri on hänestä mieltä 40 vuotta sitten olleiden kouluaikaisten kokemusten perusteella?

Siis ihanko oikeasti voi vieläkin olla kummastelemista siinä, että Stubb ei suorittanut johtajakoulutusta varusmiespalveluksen aikana, ja että siitä yritetään tehdä jotain alkeellisia johtopäätöksiä? Tuohonkin asiaan on ollut selvitys olemassa jo kauan.

Miten London School of Economics And Political Science (Shangain listalla 7. paras yliopisto ja Euroopan 2. paras Stubbin pääaineessa yhteiskuntatieteissä) sijoittuu tohtoriopintojen laadussa ja vaativuudessa esim. suomalaisiin yliopistoihin?
Jokainen voi myös miettiä itseään. Olenko sama ihminen noin 55-vuotiaana kuin olin abiturienttina tai varusmiehenä?

Minä en ainakaan ole. Elämä on koulinut ja kasvattanut monellakin tavalla.
 
Stubb suvun juuret löytyvät Ähtävältä. Alexander oli käynyt vaalikiertueellaan kylällä ja kysyessään kuinka monta Stubbia on paikalla, noin kolmasosa oli viitannut.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010228813.html

Aikoinaan yksi Alexanderin esi-isistä muutti Karjalaan ja nytpä sitten venäläiset keksivät käyttää tätäkin asiaa propagandassa.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010225612.html

– Stubb on kannattanut aina palavasti Suomen liittymistä Natoon ja suhtautunut epäilyksellä Venäjään. Tähän on vaikuttanut mahdollisesti se, että osa hänen lähisuvustaan on syntynyt Karjalankannaksella, ja he jättivät synnyinseutunsa talvisodan seurauksena, kirjoittaa Spb.Aif.ru-sivusto.
 
Viimeksi muokattu:
Jokainen voi myös miettiä itseään. Olenko sama ihminen noin 55-vuotiaana kuin olin abiturienttina tai varusmiehenä?

Minä en ainakaan ole. Elämä on koulinut ja kasvattanut monellakin tavalla.
Näin myös omalla kohdallani. Jos mietin itseäni vaikka 18-vuotiaana, olin täysi kakara. Ja verrattuna nykyiseen ymmärrykseeni ihmisistä, ihmisyydestä ja yhteiskunnasta, olin kakara vielä 25-vuotiaana ja pakko sanoa, että varmaan jonnekin lähemmäs 30 ikävuoteen asti ainakin. Matematiikkaa osaan paljon huonommin kuin 18-vuotiaana, se on pakko myöntää.

Kun koulutodistuksia katsotaan, ei Sauli Niinistökään, jota ei kovin moni taida typeryksenä pitää vaikka hänestäkin eri mielipiteitä muuten on on, kehuttavasti koulussa loistanut. YO-todistuksen yleisarvosana approbatur. Äidinkielestä ja ruotsista A, pitkästä matematiikasta ja englannista C. Päästötodistuksessa kaikki muut kutosia ja seiskoja paitsi liikunta, josta sai kympin.

Nuorta Saulia kun ei vaan kiinnostanut päntätä.
- Ylipäätään luin paljon; usein yökaudet, mutten koulukirjoja, Niinistö kertoi kouluajoistaan IS:lle 2005.
Lisäksi hän myönsi, että oppitunneilla aika kului ristisanatehtävien parissa.
Niinistön Salon yhteislyseosta saaman päästötodistuksen ainut kymppi tulikin urheilusta. Lukuaineiden keskiarvo jäi 6,5:een.
Menestystä alkoi tulla vasta akateemisissa opinnoissa. Niinistö pääsi lukemaan sekä talous- että oikeustieteitä. 4,5 vuoden kuluttua hän oli saanut tutkintonsa valmiiksi.


Samainen Sauli Niinistö oli vielä siinä n. 55-vuotiaana eli Alexander Stubbin nykyisessä iässä tunnettu monissa tilanteissa kiukkuisena ja töykeänä ihmisenä, kunnes iän ja uuden parisuhteen tasoittamana lauhtui.

Itsekin pidin Stubbia melko heikkona presidenttiehdokkaana ja kipuilin 2. kierroksen äänestyksen kanssa. Toisaalta nyt kun olen asiaa oikeasti ajatellut, on alkanut hänen päälleen heitelty kura näyttäytyä tarkoitushakuisenkin ylimitoitetulta, enkä oikeastaan nyt millään tavalla osaa pelätä hänen presidenttikauttaan. Pidän ihan realistisena, että hän voi pärjätä aivan hyvin presidenttinä. Mukavampi muutenkin suhtautua asioihin tällä tavalla kuin pelätä mörköjä.
 
Näin myös omalla kohdallani. Jos mietin itseäni vaikka 18-vuotiaana, olin täysi kakara. Ja verrattuna nykyiseen ymmärrykseeni ihmisistä, ihmisyydestä ja yhteiskunnasta, olin kakara vielä 25-vuotiaana ja pakko sanoa, että varmaan jonnekin lähemmäs 30 ikävuoteen asti ainakin.
Neurologiset tutkimukset ovat osoittaneet, että keskimäärin ihmisellä aivot kehittyvät 25 ikävuoteen asti, niin onhan se ymmärrettävää että ihmiset tekevät tuossa nuoruudessa epäoptimaalisia valintoja, kun aivot vielä kehittyvät pitkän pätkän yhteiskunnan asettaman keinotekoisen aikuisuuden rajan toiselle puolelle. Ja tietty vielä elämäkin kerkeää 18-25 ikävuosien välillä opettaa asioita.
 

Kommentti: Venäjällä nostettiin esiin Stubbin Karjalan-juuret – ja vihjailtiin jo Suomen aluevaatimuksista​

Duuman virallisessa lehdessä epäillään, että Suomen uusi presidentti Alexander Stubb saattaisi ryhtyä esittämään aluevaatimuksia Venäjälle, Arja Paananen kirjoittaa.

 

Kommentti: Venäjällä nostettiin esiin Stubbin Karjalan-juuret – ja vihjailtiin jo Suomen aluevaatimuksista​

Duuman virallisessa lehdessä epäillään, että Suomen uusi presidentti Alexander Stubb saattaisi ryhtyä esittämään aluevaatimuksia Venäjälle, Arja Paananen kirjoittaa.

Saas nähdä saadaanko karjala takaisin seuraavan kuuden vuoden aikana, vai pitääkö stubb valita vielä toiselle kaudelle, eletään jänniä aikoja ;) :uzi:
 
Back
Top