Presidentti Koivisto on kuollut

Mielenkiintoista... tuleeko johonkin rekkaan/autoon tekninen vika, räjähtääkö jonkun aromipata repussa vai lipeekö kynsiviila väkijoukossa.
Vai onko anarkaistat liikenteessä kiljun voimin.
 
Tuli joskus luettua tuosta ylimääräisestä tunnista että yksi syy olisi ollut kranaattien hävitys ettei niitä tarvitsisi kuljettaa enää pois.
Parempi antaa tsuhnan kärsiä viimeisenä päivänä kuin hikoilla ammuksia lastaamassa.
 
Pystyykö mistään toteamaan, että onko suorassa lähetyksessä hautajaisista yhtään viivettä yllättävien tapahtumien varalta?
 
Pystyykö mistään toteamaan, että onko suorassa lähetyksessä hautajaisista yhtään viivettä yllättävien tapahtumien varalta?

Ei ihan helposti. Pitäisi olla paikan päällä ja verrata livenä.

Aika selvän viestin Suomen viranomaiset antoivat niin omalle kansalle kuin mahdollisille -aktivisteillekin-. Melko mittavaa näkyvyyttä ja todennäköisesti myös paljon sellaista mikä ei näy.
 
Karhun autot aika näkyvästi edustettuina. Katoilla en nähnyt ketään, tosin tolla alueella on aika paljon hallinnon rakennuksia joissa voi olla porukkaa ikkunoiden raoissa.
Eiköhän jossain kulman takana ole ollut PV:n Paseja ja Rajan Valmari porukkaa veneillä.
 
RIP Manu, yksi pienen maamme presidenteistämme on poissa, ja olkoonkin että varsinkin vahvan markan politiikkaan ja pariin muuhunkin asiaan liittyen olen ollut äärimmäisen toista mieltä, on kyse aina omista ja olen täysin varma että omalla tavallaan myös maamme asiaa täydellä ajaneesta ihmisestä. Jostakin lukaisin että olisi ollut peräti 800 sotilasta hautajaisia turvaamassa, jos näin niin - unohtaen nykyisen hullun maahanmuuttopolitiikan - mistä kyseinenvarmaan johtunut myös hieno kunnianosoitus Törnin osaston miehelle.
 
RIP Manu, yksi pienen maamme presidenteistämme on poissa, ja olkoonkin että varsinkin vahvan markan politiikkaan ja pariin muuhunkin asiaan liittyen olen ollut äärimmäisen toista mieltä, on kyse aina omista ja olen täysin varma että omalla tavallaan myös maamme asiaa täydellä ajaneesta ihmisestä. Jostakin lukaisin että olisi ollut peräti 800 sotilasta hautajaisia turvaamassa, jos näin niin - unohtaen nykyisen hullun maahanmuuttopolitiikan - mistä kyseinenvarmaan johtunut myös hieno kunnianosoitus Törnin osaston miehelle.

Juu, Koivisto rinnastuu Rytiin. Talousmiehenä epäonnistui, presidenttinä vaikeassa paikassa onnistui.
 
RIP Manu, yksi pienen maamme presidenteistämme on poissa, ja olkoonkin että varsinkin vahvan markan politiikkaan ja pariin muuhunkin asiaan liittyen olen ollut äärimmäisen toista mieltä, on kyse aina omista ja olen täysin varma että omalla tavallaan myös maamme asiaa täydellä ajaneesta ihmisestä. Jostakin lukaisin että olisi ollut peräti 800 sotilasta hautajaisia turvaamassa...
Yle kertoi, että sotilaita oli yhteensä n. 800 joista 400 oli seremoniallisissa tehtävissä ja 400 turvallisuuteen liittyvissä tehtävissä.

Oli kyllä arvokkaasti ja tyylikkäästi toteutettu tapahtuma, josta huokui yhteisöllisyys ja se, että kyseessä oli tosiaan "koko kansan Manu". Kun kenraalikunta kantoi valtiolipulla verhottua arkkua ja parvelta laulettiin Veteraanin iltahuutoa, kyllä siinä roska silmään meni kotikatsomossa. :salut:
 
Viimeksi muokattu:
Olin Hietaniemessä kappelia vastapäätä. Tuntia ennen kertyi hiljaisesti käyttäytyvää porukkaa jotka katsoivat toistensa puhelimesta kirkon tapahtumia ja saaton matkaa. Helsinki oli poikkeuksellisen levollinen, iäisyys näytti voimansa ajalle ja erityisesti kiireelle. Turvallisuustehtävistä annan kehut, ensimmäisen linjan mp-joukko teki tilan, varasi kadut, ja varmaan jonkin seulonnan, niin että poliisi ja pv toimivat melko lailla taustalla. Rekkasulut tai vast ei olleet pääosassa.
 
Pystyykö mistään toteamaan, että onko suorassa lähetyksessä hautajaisista yhtään viivettä yllättävien tapahtumien varalta?

Ainakaan Simonkadun risteyksessä tilannetta seuranneiden paikallaolijoiden mukaan ei ollut kännykästä katsottuna viivettä. Toki siinä lähetysketjussa aina pari sekuntia menee, mutta ei mitään viivästettyä lähetystä.

Ei se näin kännykkätelevisioiden aikakaudella oikein toimisikaan, että olisi minuutti kaupalla viivettä, kun puolet katujen varsilla olleista on seurannut toisella silmällä televisiolähtetystä ja sen mukaan terästäytynyt vastaanottamaan saattoautoja. Ne kuitenkin ajoivat linnan jälkeen ihan kohtuullista vauhtia.

Edit: Eikä "yllättäviin tapahtumien" vyöryessäkään pystyttäisi mitään radiohiljaisuutta pitämään, vaan sadat ihmiset tuottaisivat livelähetystä suoraan tapahtumapaikalta ja somepäivitysten vyöry lähtisi liikkeelle kymmenissä sekunneissa.

Menneen maailman ajatuksia tuollaiset viivästetyt lähetykset ja sensurinapilla olevat sormet.
 
Viimeksi muokattu:
Taisi olla karhun auto joka kulki jonkin matkaa muun kulkueen edellä?
 
Seisoin Senaatintorilla vastapäätä VN linnaa odottamassa valtiomiehen viimeistä matkaa. Valkoinen kirkko sinistä taivasta vasten, kaiuttimista torille välittyy kirkossa kuorolaulettu finlandia hymni. Koiviston teot kekkosen jälkeen mielestäni natsaavat jotenkin vielä hymnin sanoihin. Stiff upper lip -hetki.

 
Telkkarista katsottuna kyllä minulle koskettavin hetki oli Narvan marssin soitto.

http://yle.fi/uutiset/3-9632207

1983 syntyneen tulikomennon suunnilleen ensimmäinen muistikuva tästä maailmasta on UKK:n hautajaisten tv-lähetys syksyllä 86. Manun tasavaltaan synnyin ja Maran alaisuudessa nuoruuteni vietin. Pakko myöntää, että kyllä meni "roska silmään" Narvan marssia kuunnellessa.
 
Oli todella koskettavaa, juhlavaa ja ja hienosti toteutettua.
Kyllä puolustusvoimat osaa hautajaiset järjestää.
 
Manu saa oman postimerkin

mauno-koivisto.png
 
Back
Top