Ekan lauseen allekirjoitan, mutta jälkimmäisestä en ole ihan varma mitä meinaat. Jos mietitään esim. Ällin riittävän hyvin toimivaa telapyörä- ja vetojärjestelmää, niin mikä tuossa olisi hintaan nähden niin hyvää, että sellainen kannattaisi valmistaa? Ja missä vaunussa on vetopyörät edessä ja takana? Mitä järkeä kuvailemassasi järjestelmässä on ylipäätään? Ei nyt olla etsimässä TM:n 100.000km kestotestin voittajaa tai pisaralla-pisimmälle ajoneuvoa.
No kuvailemani järjrstelmä on erään kokeellisen laitoksen toimesta valmistetun kokeellisen nopean telalaitteen speksiä. Täysin etäohjattava/autonoomiseen toimintaan tähtäävä laite jolla vanhoja uskomuksia telavedon mutkikkuudesta romutetaan...
peli on siis kevyt ja muistaakseni 500 heppainen bensakasi tahdittajana zf laatikkona ja voiman jako/säätö on myös zf.n käsialaa... nimenomaan vedon ohjaus maksaa.
joskus katseltiin kundien kanssa testivideoita tästä, enkä todellakaan ollut uskoa silmiäni, laite taisi ponnistaa 0-60 mph pitkästi alle 10 sekunnin... rapa lensi, kun se vaihtoi asemaa vittikkoisen pellon poikki ja asemanvaihto kesti muutaman sekunnin...
kyllä näitä järjestelmiä on ja niitä käytetään...