Protolab PMPV 6x6 miehistönkuljetusajoneuvo (Misu)

Piru vie. En ajatellut asiaa loppuun. Mutta jos vaihtoehtona on että jenkkikamaa niin kai se kommarikin ymmärtää.

Vasemmisto ja vihreät ovat olleet valmiit suojelemaan maailman rauhaan viimeiseen työpaikkaan, kunhan kyse ei ole heidän työpaikoistaan. Rasvanahkaisten duunareiden työpaikat eivät ole kiinnostaneet yli 40 vuoteen. Konkreettisena todisteena erittäin vaikeaksi tehty puolustusvälineiden vienti maailmalle.
 
A4 happanevat, siksi meille hommattiin uudemmat A6. Näin muistelisin CV9030FIN sanoneen. Hän korjannee jos olen väärässä.
Näin sanoi YLE:

https://yle.fi/uutiset/3-7994226
14.5.2015
Nykyiset puolustusvoimien Leopard 2A4 -panssarivaunut säilyvät elinkaarensa loppuun operatiivisessa käytössä ja reservin kalustona. Lisäksi niitä tullaan käyttämään ajoharjoitteluun ja uudempien vaunujen varaosiksi.
 
Viimeksi muokattu:
A4 happanevat, siksi meille hommattiin uudemmat A6. Näin muistelisin CV9030FIN sanoneen. Hän korjannee jos olen väärässä.
Näin sanoi YLE:

https://yle.fi/uutiset/3-7994226
Olet oikeassa. Peruskunnostus + modernisointi A5 tasolle olisi tullut niin kalliiksi että siihen ei olisi ollut varaa koska hinta olisi hiiponut jo uusien hintaa. Onneksi saatiin about 1/3:lla uusien hinnasta Hollannista ostettua A6:a. Kaikki liikennevä rahoitus pistetään A6:n ylläpitoon ja ajanmukaisena pitoon. Kuten yllä oleva uutinenkin kertoi A4:t pidetään rivissä niin kauan kun ne ilman merkittäviä investointeja voidaan - mitään modernisointia ei ole ensinnäkään rahaa tehdä tai saati että se olisi kannattavaa tehdä. Tosiasia on että osa A4:stamme täyttää kohta 40v ja on käynyt jo 2-3 modernisointi kierrosta jo läpi. Osaa varaosista ei ole valmistettu vuosiin eikä niitä saa mistään. Käytännössä heti kun uudet A6:t ovat kokonaan maassa ja käytössä alkaa A4- järjestelmän hallittu alasajo.
 
Viimeksi muokattu:
Olet oikeassa. Peruskunnostus + modernisointi A5 tasolle olisi tullut niin kalliiksi että siihen ei olisi ollut varaa koska hinta olisi hiiponut jo uusien hintaa. Onneksi saatiin about 1/3:lla uusien hinnasta Hollannista ostettua A6:a. Kaikki liikennevä rahoitus pistetään A6:n ylläpitoon ja ajanmukaisena pitoon. Kuten yllä oleva uutinenkin kertoi A4:t pidetään rivissä niin kauan kun ne ilman merkittäviä investointeja voidaan - mitään modernisointia ei ole ensinnäkään rahaa tehdä tai saati että se olisi kannattavaa tehdä. Tosiasia on että osa A4:stamme täyttää kohta 40v ja on käynyt jo 2-3 modernisointi kierrosta jo läpi. Osaa varaosista ei ole valmistettu vuosiin eikä niitä saa mistään. Käytännössä heti kun uudet A6:toivat kokonaan maassa ja käytössä alkaa A4- järjestelmän hallittu alasajo.
Näinhän tämä on ilmoitettu, toivoa saa silti...
 
Olet oikeassa. Peruskunnostus + modernisointi A5 tasolle olisi tullut niin kalliiksi että siihen ei olisi ollut varaa koska hinta olisi hiiponut jo uusien hintaa. Onneksi saatiin about 1/3:lla uusien hinnasta Hollannista ostettua A6:a. Kaikki liikennevä rahoitus pistetään A6:n ylläpitoon ja ajanmukaisena pitoon. Kuten yllä oleva uutinenkin kertoi A4:t pidetään rivissä niin kauan kun ne ilman merkittäviä investointeja voidaan - mitään modernisointia ei ole ensinnäkään rahaa tehdä tai saati että se olisi kannattavaa tehdä. Tosiasia on että osa A4:stamme täyttää kohta 40v ja on käynyt jo 2-3 modernisointi kierrosta jo läpi. Osaa varaosista ei ole valmistettu vuosiin eikä niitä saa mistään. Käytännössä heti kun uudet A6:toivat kokonaan maassa ja käytössä alkaa A4- järjestelmän hallittu alasajo.

Olikos että A4:n lämpökamerasysteemiin ei saa enää varaosia?
 
Jos minä saisin päättää niin AMV ja MiSU tilaukset olisivat jo lähteneet ja Leopardit modernisoitaisiin Saksassa samalle tasolle kuin heidänkin.
Niinpä... voi sitä oikeasti ollakin toivoa ainakin osan A4 kaluston modernisoinnista. Tilanne kun on nyt aivan toinen kuin A6 ostoksen aikaan. 100MBT on suomen kokoiselle maalle aivan hemmetin vähän, varsinkin kun naapuri on mikä on.
 
Niinpä... voi sitä oikeasti ollakin toivoa ainakin osan A4 kaluston modernisoinnista. Tilanne kun on nyt aivan toinen kuin A6 ostoksen aikaan. 100MBT on suomen kokoiselle maalle aivan hemmetin vähän, varsinkin kun naapuri on mikä on.

Ei ole toivoa, ellei valtiovarainministerin rahapussin nyörit yhtäkkiä hölly tuntuvasti.
 
Ei ole toivoa, ellei valtiovarainministerin rahapussin nyörit yhtäkkiä hölly tuntuvasti.
Sitä odotellessa. Voitais samalla ostaa näitä otsikon mukaisia kamppeita kans. Samalla vaikka ilman vastakauppaa sopia sakemannien kanssa kaupat maanmainioista MRAP:sta heillekin.
 
Niinpä... voi sitä oikeasti ollakin toivoa ainakin osan A4 kaluston modernisoinnista. Tilanne kun on nyt aivan toinen kuin A6 ostoksen aikaan. 100MBT on suomen kokoiselle maalle aivan hemmetin vähän, varsinkin kun naapuri on mikä on.

Jos tuolle linjalle lähdetään, niin mikä tahansa Suomen resursseilla hankittu on "aivan hemmetin vähän". Täytyy muistaa että Leopard-kaupat oli hyvin hoidettu, ja on todella heinoa että meillä on näinkin paljon hyvää kalustoa.
 
Jos tuolle linjalle lähdetään, niin mikä tahansa Suomen resursseilla hankittu on "aivan hemmetin vähän". Täytyy muistaa että Leopard-kaupat oli hyvin hoidettu, ja on todella heinoa että meillä on näinkin paljon hyvää kalustoa.
Olet tietenkin oikeassa, silti kokonaisuudessa on osia jotka ovat tärkeämpiä kuin toiset. Esim. Otsikon mukainen kalusto ei ole sitä kaikkein kriitisintä tavaraa.
 
Oliko tästä vehkeestä tarkoitusta väsätä myös 4x4 versio? Jostain muistan sellaista lukeneeni. 4x4 mrap ajoneuvot ovat nouseva trendi maailmalla.
 
Back
Top