Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kummasti nuo BLG:n sillat pettivät Leojen alla ja mm. Ruotsissa yksi kaatui katolleen sillan petettyä. Toki näitä siltoja voisi käyttää kevyempien joukkueen liikkeen edistämiseen edelleen missä esim Leot eivät liiku.The BLT can lay two types of bridge, i.e. a 20m scissors bridge with an MLC 60 load classification and a 22m scissors bridge, with an MLC 70 load classification.
Kummasti nuo BLG:n sillat pettivät Leojen alla ja mm. Ruotsissa yksi kaatui katolleen sillan petettyä. Toki näitä siltoja voisi käyttää kevyempien joukkueen liikkeen edistämiseen edelleen missä esim Leot eivät liiku.
Tämä on kyllä hyvä pointti. Nyt pitää miettiä myös kavereiden tarpeita, että apua voidaan vastaanottaa.Niin, ja kun siltojen pitäs vielä kestää Abrams vaunujen paino.
Ainakin Forbesiin haastateltu US ilmavoimien eversti oli sitä mieltä, että siellä ei ole enää muuta alkuperäistä kuin ihan syvimmällä olevat koneen osat (joiden oletan olevan ei-kantavia). Kaikki muu on vaihdettu.Sikäli kun minä olen ymmärtänyt, noissa B-52:ssa on uusittu lähinnä avioniikkaa, elektroniikkaa, moottoreita jne. Runko ja siivet ovat edelleen alkuperäiset.
Tapa joilla B-52:lla lennetään ei ole erityisen rasittava, eli niillä ei liikehditä eikä lennetä kovin matalalla sään seassa. Muutenkin kuvittelen, että niillä lennetään huomattavasti vähemmän kuin matkustajakoneilla. Paineistussyklit luultavasti on noissa se kiinnostavin asia.
Toki kriittisiä rakenteita seurataan tarkasti, ja vuosikymmenten käytön jälkeen on varmasti hyvin selvää esim. se, mihin rakenteisiin tulee hiusmurtumia yms.
C-130 on toinen hyvä esimerkki koneesta joka vain porskuttaa menemään päivitettynä ja uusina versioina.
Meidän 2A4-lautassa on yksilöitä eri valmistuseristä, ja hajontaa on sen suhteen miten hyvässä hapessa ne on. Rahallahan saa kaikkea, eikä se erikoisvaunuksi muuttaminen huono idea ole. Ensin kuitenkin pitäisi päättää siitä että mitä sille 2A4-lautalle tehdään kokonaisuutena. Jos se peruskorjataan, niin silloin ehkä yksittäisiä vaunuja voisi muuttaa erikoisvaunuiksi muttei varmaan mitään mittavaa määrää. SA-käyttöä vartenhan ne on säästetty kun 2A6 tuli, eli se olisi jostain pois. Jos 2A4-lauttaa ei lähdetä peruskorjaamaan, niin sitten kannattaa ainakin harkita että tekisi parempikuntoisista erikoisvaunuja (vaikka se peruskorjauksen vaatisikin), että saa niistä vielä tiristettyä viimeiset kilometrit irti. Ei meillä liikkeenedistämiskalustoa kuitenkaan liikaa ole, ja Ukrainan oppien perusteella varsinkin raivausvaunuille on kovassa tilanteessa myös kova tarve. PV:ssä todennäköisesti tuota mietitään samalla kun ihmetellään mitä ensi vuosikymmenellä tehdään koko muulle vaunulautalle.Miten asiasta paremmin tietävät näette mahdollisuuden, että osa A4 -rungoista muunnettaisiin erikoiskalustoksi? Evakkeja, IT-vaunuja, lisää siltoja? Toki jos runko haurastumassa käsiin, niin minkäs teet?
Tuskin ihan alkuperäisessä kuosissa kuitenkaan. Eikä ne ole muutenkaan verrattavissa. Taistelupanssarivaunussa on kuitenkin painoa se 55t tai enemmän ja ne on taistelukoulutuksessa kovalla ja jatkuvalla käytöllä, vaikka koulutuskäytössä olevia vaunuyksilöitä kierrätetäänkin. Pelkkä ajamisesta tuleva tärinä aiheuttaa jo pidemmässä juoksussa komponenttivaurioita, sen takia puolet kevyemmissä rynnäkköpanssarivaunuissa monet maat vähintään tutkii kumiteloihin siirtymistä.Näistä rasitusmurtumista en osaa sanoa mutta traktoreita on kovassa käytössä +30w. Toki näissä on paljon vähemmän painoa ja tekniikkaa.
Jos tuohon vielä lisää sen, että mikään ei ole niin rankkaa vaunulle maastona, kuin esim Parolannummen maastot ja urat joilla on ajettu jo vuosikymmeniä ja ihan kaikki kivet jne on saatua kaivettua esiin.Ainakin Forbesiin haastateltu US ilmavoimien eversti oli sitä mieltä, että siellä ei ole enää muuta alkuperäistä kuin ihan syvimmällä olevat koneen osat (joiden oletan olevan ei-kantavia). Kaikki muu on vaihdettu.
https://www.forbes.com/sites/davida...uilding-its-b-52-bombers-from-the-rivets-out/
Meidän 2A4-lautassa on yksilöitä eri valmistuseristä, ja hajontaa on sen suhteen miten hyvässä hapessa ne on. Rahallahan saa kaikkea, eikä se erikoisvaunuksi muuttaminen huono idea ole. Ensin kuitenkin pitäisi päättää siitä että mitä sille 2A4-lautalle tehdään kokonaisuutena. Jos se peruskorjataan, niin silloin ehkä yksittäisiä vaunuja voisi muuttaa erikoisvaunuiksi muttei varmaan mitään mittavaa määrää. SA-käyttöä vartenhan ne on säästetty kun 2A6 tuli, eli se olisi jostain pois. Jos 2A4-lauttaa ei lähdetä peruskorjaamaan, niin sitten kannattaa ainakin harkita että tekisi parempikuntoisista erikoisvaunuja (vaikka se peruskorjauksen vaatisikin), että saa niistä vielä tiristettyä viimeiset kilometrit irti. Ei meillä liikkeenedistämiskalustoa kuitenkaan liikaa ole, ja Ukrainan oppien perusteella varsinkin raivausvaunuille on kovassa tilanteessa myös kova tarve. PV:ssä todennäköisesti tuota mietitään samalla kun ihmetellään mitä ensi vuosikymmenellä tehdään koko muulle vaunulautalle.
Tuskin ihan alkuperäisessä kuosissa kuitenkaan. Eikä ne ole muutenkaan verrattavissa. Taistelupanssarivaunussa on kuitenkin painoa se 55t tai enemmän ja ne on taistelukoulutuksessa kovalla ja jatkuvalla käytöllä, vaikka koulutuskäytössä olevia vaunuyksilöitä kierrätetäänkin. Pelkkä ajamisesta tuleva tärinä aiheuttaa jo pidemmässä juoksussa komponenttivaurioita, sen takia puolet kevyemmissä rynnäkköpanssarivaunuissa monet maat vähintään tutkii kumiteloihin siirtymistä.
Näinhän se on. Ja kun ajoluvat on kourassa niin sen jälkeen varusmiehet kaahaa noilla keskenään, ja aina ei ihan kaikkia kiviä ja teräviä osata vielä varoa.Jos tuohon vielä lisää sen, että mikään ei ole niin rankkaa vaunulle maastona, kuin esim Parolannummen maastot ja urat joilla on ajettu jo vuosikymmeniä ja ihan kaikki kivet jne on saatua kaivettua esiin.
Eri valmistajien tuotteita. Neuvosto kalustossa nyt voi olla tuftaa mukana.Kummasti nuo BLG:n sillat pettivät Leojen alla ja mm. Ruotsissa yksi kaatui katolleen sillan petettyä. Toki näitä siltoja voisi käyttää kevyempien joukkueen liikkeen edistämiseen edelleen missä esim Leot eivät liiku.
Havaintona vain Neuvostoliitosta ostettuja T-72M1 vaunuja ei voinut laadullisesti verrata esim Puolalaisiin tai Tsekkeihin. Neuvosto vaunut olivat laadullisesti niin paljon parempia.Eri valmistajien tuotteita. Neuvosto kalustossa nyt voi olla tuftaa mukana.
Olemassa ja aikaisemmin toteutetulla hankintamäärillä M60 pysyy jakotavarana.
Suojaliivien osalta pitää aina muistaa paneelien vanhenemisikä on 10 v jolloin materiaalia ei voi säilyttää varastoissa vuosikymmeniä.
Nuo vanhenemisajat ovat ensisijaisesti juridisista syistä olemassa, käytännössä siis valmistajien selkänojana sille, että eivät joudu maksamaan korvauksia, jos vanhat suojaliivit eivät enää kestä.Vielä ei ole tullut vastaan paneelia missä ei ole vanhenemisaikaa.