Puukot, veitset ja muut teräaseet

semi_integral_huntingknife.jpg

Tälläsestä puolentoista tonnin arvoisesta veitsestä voisi haaveilla. Kahva mursun hammasta. Tuppi rauskun nahkaa. Terä taottu RWL-34 ruostumattomasta teräksestä.

27580046_1986647588225679_3872852940871958528_n.jpg

Tämä on yhtäläillä pelkistettyä modernia muotoilukieltä eikä ruma lainkaan. Matti Kuneliuksen tekemä.
 
Viimeksi muokattu:
Tälläsestä puolentoista tonnin arvoisesta veitsestä voisi haaveilla. Kahva mursun hammasta. Tuppi rauskun nahkaa. Terä taottu RWL-34 ruostumattomasta teräksestä.

En edes tiennyt, että rauskuilla ON nahka...siis tuollainen ihan kunnollinen eikä mikään 'kalan kuori'. :eek:
 
En edes tiennyt, että rauskuilla ON nahka...siis tuollainen ihan kunnollinen eikä mikään 'kalan kuori'. :eek:
Rauskun nahassa on pinnassa tuhansia luulaattoja joka on luonnon haarniska. Käytännössä myös ihmisten käyttämä joka kestää esim miekaniskun - ainakin sitä saa hakata tosissaan, että läpi menee. Pinta kestää myös tulta.

stingray-exotic-skin-gun-holster.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Vielä kokovertailu, mittatikkuna kaikkien tuntema Sissipuukko. Perrinin Street Bowie, Street Beat ja La Griffe. Jotain sopivaa joka asuun ja tilanteeseen!
IMG_20180324_173743.jpg
 
Oho, ei ole kyllä minun kuvani.
Edit no nyt näkyy taas oma kuvani, outoa.
 
Tein pienen löydön Supernovasta. Eli tupen jolla voi kätevästi kantaa Sissipuukon olkaremmissä (tai vyötäröllä).
Jostain syystä olen tykästynyt tapaan kantaa puukko olkaremmissä.
https://www.supernova.fi/product/3754/brittien-viidakkoveitsen-vyokannike-hyvakuntoinen

Suuaukossa oli ohut peltivahvistus joka oli muutamalla niitillä kiinni mutta se irtosi suht helposti sivuleikkurilla ja lievällä väkivallalla.
Pellin kun sai irti niin koko Sissipuukko muovituppeineen mahtui helposti tuohon Supernovan viidakkoveitsen tupen sisään.



 
Jälkikasvu joka tällä viikolla graduoituu Santahaminasta sai Leathermaniinsa isiltä lainaan mollekotelon, LM:n alkuperäisen. On näköjään kulunut aivan paskaksi ovenpotkimishommissa. Siis se kotelo. Vaikuttaa ubervahvalta mutta itse kotelon kangas on pehmeää ja ohutta. Wave tulee kohta läpi kankaasta. Ei jatkoon.
 
Back
Top