PV kieltänyt Venäläisen m05 "kopio" maastopuvun maahantuonnin

crane kirjoitti:
commando kirjoitti:
Ei kaikilla maakuntajoukoille ole M/05:sta jaettu.

Ei todellakaan, vain niille,jotka sattuu esiintymään televisiossa ;)

Tai ovat lähellä Pääesikuntaa kehä kolmosen sisäpuolella...
 
Kas kummaa jälleen oli jaettu paraatia varten m05 maakuntakomppanialle ja mpk:n osastolle :D
 
crane kirjoitti:
Kas kummaa jälleen oli jaettu paraatia varten m05 maakuntakomppanialle ja mpk:n osastolle :D

Kymenlaaksossa on jaettu kaikissa harjotuksissa maastopuku m05 kesästä 2012 asti. M91 ei saa vekaralta, vaikka pyytäisi. Esimerkiksi koska se viä varastointi tilaa paljon....
 
samip kirjoitti:
crane kirjoitti:
Kas kummaa jälleen oli jaettu paraatia varten m05 maakuntakomppanialle ja mpk:n osastolle :D

Kymenlaaksossa on jaettu kaikissa harjotuksissa maastopuku m05 kesästä 2012 asti. M91 ei saa vekaralta, vaikka pyytäisi. Esimerkiksi koska se viä varastointi tilaa paljon....

Juuu eihän täällä ylämaissa semmosia. Nakataan ne vanhimmat m91 rätit vain et ottakaa tosta kotisäilytykseen. En ottanu.
 
crane kirjoitti:
samip kirjoitti:
crane kirjoitti:
Kas kummaa jälleen oli jaettu paraatia varten m05 maakuntakomppanialle ja mpk:n osastolle :D

Kymenlaaksossa on jaettu kaikissa harjotuksissa maastopuku m05 kesästä 2012 asti. M91 ei saa vekaralta, vaikka pyytäisi. Esimerkiksi koska se viä varastointi tilaa paljon....

Juuu eihän täällä ylämaissa semmosia. Nakataan ne vanhimmat m91 rätit vain et ottakaa tosta kotisäilytykseen. En ottanu.

Saa nähä monta vuotta ne pihtailee noita uudempia taistelu varusteita ja kantolaitteita....
 
Olen oikeasti luullut että kaikilla maakuntakomppanioilla on 05:t, olen mahrottoman hämmästynyt ettei ole asian laita. :a-huh:
 
Peiper kirjoitti:
Olen oikeasti luullut että kaikilla maakuntakomppanioilla on 05:t, olen mahrottoman hämmästynyt ettei ole asian laita. :a-huh:

Varmaan se on TAVOITETILA......tahtotila ei ole ollut tarpeesta vankkaa.:angel:
 
Peiper kirjoitti:
Olen oikeasti luullut että kaikilla maakuntakomppanioilla on 05:t, olen mahrottoman hämmästynyt ettei ole asian laita. :a-huh:

Ainakin Varsinais-Suomen maakuntajoukoilla ja merivoimien vastaavalla molemmilla on vielä ysiykköset.
 
Minulla oli kunnia käydä nyt syyskaudella peräti kahdessa eri kertausharjoituksessa, tai muodollisesti jopa kolmessa, kun ensimmäisen valmistelujakso oli oma harjoituksensa. Maastohommiin jaettiin ysiykköset, mutta viimeiseen, siisteihin sisähommiin keskittyvään saatiin nollavitoset. Pitää kaiketi varoa etteivät parhaat vehkeet kulu?

Yllättävän huonoleikkauksinen tuosta uudestakin puvusta oli saatu, ei juuri parannusta ysiykköseen verrattuna.
 
baikal kirjoitti:
Peiper kirjoitti:
Olen oikeasti luullut että kaikilla maakuntakomppanioilla on 05:t, olen mahrottoman hämmästynyt ettei ole asian laita. :a-huh:

Varmaan se on TAVOITETILA......tahtotila ei ole ollut tarpeesta vankkaa.:angel:

Noita rytkyjä on sen verran että kyllä niitä jakaa on, olisi kiva kyllä tietää että miksi näin on.
 
Puolustusvoimat otti puhelun Varustelekaan

Kuolettava uhka maamme turvallisuudelle on torjuttu,
Anglija-maastopuvun myynti Varustelekassa on lopetettu.

Puolustusvoimat otti puhelun Varustelekaan: maastopuku lähti myynnistä
Julkaistu: 6.1.2013 19:19

Puolustusvoimien mielestä Varustelekan kaupittelema maastopuku muistutti liikaa Suomen armeijan virallista pukua.
Käytettyjä ja uusia armeijatarvikkeita myyvä Varusteleka ehti kaupitella venäläisvalmisteista Anglija-maastopukua vuoden verran.
Sitten liikkeen puhelin soi.
 
RE: Puolustusvoimat otti puhelun Varustelekaan

Tarkoittaako Creidiki, että Laitos kahlaa toivottomasti lillukanvarsipöheikössä?
 
RE: Puolustusvoimat otti puhelun Varustelekaan

Mielestäni tämä oli palstalla jo aiemmin?

Anyway. Miettikää. Pv ei halua, että reserviläiset hankkivat omin varoin uusimman kuosin kenttäpuvun.
M/58, M/51 tai M/30 paraatiuniformuissa (tai jopa M/87) keekoilevat reserviläiset ovat ihan jees. Selvä. Samaan aikaan laitos ei kykene kunnioittamaan koulutuksessaan olevien upseerientaimien juhlatilaisuutta jakamalla heille M/83 palveluspukua ko. tapahtumaan. Onkohan asiat priorisoitu ihan oikein?!?
 
RE: Puolustusvoimat otti puhelun Varustelekaan

Tvälups kirjoitti:
Mielestäni tämä oli palstalla jo aiemmin?

Anyway. Miettikää. Pv ei halua, että reserviläiset hankkivat omin varoin uusimman kuosin kenttäpuvun.
M/58, M/51 tai M/30 paraatiuniformuissa (tai jopa M/87) keekoilevat reserviläiset ovat ihan jees. Selvä. Samaan aikaan laitos ei kykene kunnioittamaan koulutuksessaan olevien upseerientaimien juhlatilaisuutta jakamalla heille M/83 palveluspukua ko. tapahtumaan. Onkohan asiat priorisoitu ihan oikein?!?

Tästähän oli vaatteet&varusteet osiolla jo pari viikkoa sitten.
Huomaa tuon keltaisen lehdistön uutisoinnin nopeuden :confused:
 
Re: Puolustusvoimat otti puhelun Varustelekaan

Ehkä pikemminkin huomaa sen, että Varustelekan toimari on terhakka soittelemaan toimittajille, ja saamaan ilmaista julkisuutta = markkinointia yritykselleen.
 
RE: Puolustusvoimat otti puhelun Varustelekaan

...niin jos menettää markkinoita, miksei kääntäisi juttua (Varusteleka) edukseen? Muodolla tai toisella.
 
Aihe http://maanpuolustus.net/showthread.php?tid=2030 (Puolustusvoimat otti puhelun Varustelekaan) yhditetty tähän ketjuun.
-Setämies-
 
RE: Puolustusvoimat otti puhelun Varustelekaan

Tvälups kirjoitti:
Mielestäni tämä oli palstalla jo aiemmin?

Anyway. Miettikää. Pv ei halua, että reserviläiset hankkivat omin varoin uusimman kuosin kenttäpuvun.
M/58, M/51 tai M/30 paraatiuniformuissa (tai jopa M/87) keekoilevat reserviläiset ovat ihan jees. Selvä. Samaan aikaan laitos ei kykene kunnioittamaan koulutuksessaan olevien upseerientaimien juhlatilaisuutta jakamalla heille M/83 palveluspukua ko. tapahtumaan. Onkohan asiat priorisoitu ihan oikein?!?

Jos ne ressuille jatkossa suunnitellut tehtävät nyt sattuvat olemaan enempi seremoniallisia kahvittelutilaisuuksia yms. niin linjaushan on ihan kohdallaan...
 
Eipä ole tämä puku vielä kadonnut myynnistä. Kai PV on linjansa suhteen johdonmukainen? :huh:

http://va-asut.valmiskauppa.fi/armeijan-maastopuku-uudella-maastokuviolla-p-772.html
 
Back
Top