ak.tied
Greatest Leader
Olisko jonkun trangiasta tai pullosta vuotanut nesteet tms. ja sitten roihahtanut jostain? Kamina nyt on tuskin ollut edes mukana saati tulilla näillä helteillä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tunnen tuon risteystyypin. Äärimmäisen vaarallinen. Vastaavalla sivunäkyvyydellä varustetulla ajoneuvolla oikealle ei todella näe mitään. Jos on hoksannut koukata vasemman kaistan kautta ajoneuvon 90 asteen kulmaan risteykseen nähden, sitten näkee. (Jos tila riittää tuohon, välttämättä ei riitä.) Parikymppisen ajokokemuksella ei voida tuollaista vaatia, oikea päätös.Vielä on maassa kohtuullisuutta. Turmassa loukkaantuneet varusmiehet olivat jo aiemmin päättäneet, etteivät vaadi rangaistusta kuljettajalle. Rekonstruktiossa selvisi, ettei junaa ollut mahdollista nähdä.
Raaseporin tasoristeysturmasta ei nosteta syytettä – Kuorma-autoa kuljettanut varusmies ei voinut nähdä lähestyvää junaa
https://www.hs.paskamedia.fi/kotimaa/art-2000005841693.html?
Ymmärrän ajatusmaailmasi mutta mitä tuomio auttaisi? Vahingonkorvaukset pilaisivat nuoren miehen elämän. Senhän pilaa jo nyt tuo kokemus jonka kanssa hänen on elettävä lopun ikänsä.Itse en ymmärrä vapauttavaa tuomiota, edes nimellinen olisi pitänyt antaa. Koska et saatana ikinä aja minne et näe. Hei mulla on nämä 600 jehovaa kyydissä ja en näe tätä risteystä ja sokkona sisään. Oho sieltä tulikin pataljoona T72 kyljestä sisään.... No ei se mitään, kun et nähny, niin et nähny.
Niin. Kouluttajille kyllä tulisi antaa rangaistus kun eivät ole osanneet kouluttaa.Itse en ymmärrä vapauttavaa tuomiota, edes nimellinen olisi pitänyt antaa. Koska et saatana ikinä aja minne et näe. Hei mulla on nämä 600 jehovaa kyydissä ja en näe tätä risteystä ja sokkona sisään. Oho sieltä tulikin pataljoona T72 kyljestä sisään.... No ei se mitään, kun et nähny, niin et nähny.
Itse en ymmärrä vapauttavaa tuomiota, edes nimellinen olisi pitänyt antaa. Koska et saatana ikinä aja minne et näe. Hei mulla on nämä 600 jehovaa kyydissä ja en näe tätä risteystä ja sokkona sisään. Oho sieltä tulikin pataljoona T72 kyljestä sisään.... No ei se mitään, kun et nähny, niin et nähny.
Niin. Kouluttajille kyllä tulisi antaa rangaistus kun eivät ole osanneet kouluttaa.
Tunnen tuon risteystyypin. Äärimmäisen vaarallinen. Vastaavalla sivunäkyvyydellä varustetulla ajoneuvolla oikealle ei todella näe mitään. Jos on hoksannut koukata vasemman kaistan kautta ajoneuvon 90 asteen kulmaan risteykseen nähden, sitten näkee. (Jos tila riittää tuohon, välttämättä ei riitä.) Parikymppisen ajokokemuksella ei voida tuollaista vaatia.
Tai radanylityksen ohjeet/määräykset eivät ole ajantasalla.
Katopa mitä tieliikennelaissa säädetään tasoristeyksistä.
Ei siihen mitään pv:n sisäistä ohjeistusta tarvita, koska liikennesäännöt koskevat myös sotavaltion autolla ajettaessa.
Ei millään voida ohjeissa ottaa huomioon kaikkea liikennetilanteita.
Mitä jos tulee vastaan mummo potkukelkalla? Entä asfalttityömaa tai hälytysajoneuvo?
Eri mieltä tästä. Jos on suhteellisen vilkasliikenteinen ylityspaikka varuskunnan normaalilla ajoreitillä, mistä tiedetään että siinä on vielä vittumainen näkyvyys, niin varuskunnan harjoitusturvallisuudesta vastaavien pitäisi ehdottomasti olla kartalla siitä ja piiskata se kuskeille että tästä sitte menee junat jatkuvasti ja olette varmasti hereillä kun menette tästä. Kuitenkin jokainen intin käynyt tietää että siellä on paljon kokemattomia ratissa ja välillä mennään nollat taulussa.
Vastasin kirjoitukseen, jossa esitettiin, että pitäisi olla päivystys kuin ratatyömaalla ja pysäyttää junaliikenne ylityksen ajaksi niin se nyt ei ole kyllä todellisuudesta. Millä ihmeen valtuuksilla sellaista edes tehtäisiin?
Tämä on joka päiväistä toimintaa.
Ja se on aivan normaali varotoimenpide onnettomuuksien estämiseksi.
Ei siellä mitään päivystetä, otetaan vain yhteys liikenteenohjaukseen joka antaa luvan ylitykseen ( voi olla myös aika 08,00-08,30).
Kun ylitys on suoritettu, niin asiasta ilmoitetaan puhelinsoitolla. Ja homma on sillä selvä.
Onneksi ei käynyt pahemmin
Varusmies loukkaantui Kaartin jääkärirykmentin taisteluharjoituksessa
Kaartin jääkärirykmentti 12.10.2018 9.59
Tiedote
Kaartin jääkärirykmentin taisteluharjoituksessa sattui perjantaina 12. lokakuuta 2018 onnettomuus ampumatarvikkeiden käytön yhteydessä, jossa yksi varusmies loukkaantui jalkaan.
Varusmies on sairaalahoidossa ja hän on ollut läheisiinsä yhteydessä.
Kaartin jääkärirykmentti tutkii tapahtunutta.
https://maavoimat.fi/artikkeli/-/as...artin-jaakarirykmentin-taisteluharjoituksessa
Jos on saanut luodin jalkaan niin aika pahaa jälkeä voi olla.