Pyöräily

Retkeilyyn sopiva pyörä hakusessa, löytyykö mitään hyviä ratkaisuja kantolaitteiden kiinnitykseen?
 
Retkeilyyn sopiva pyörä hakusessa, löytyykö mitään hyviä ratkaisuja kantolaitteiden kiinnitykseen?



Esim tuolta:

 


Esim tuolta:


Mietin isoa tarakkaa johon saisi rinkankin kiinni vaikka liinoilla?
 
Rinkka ei ole yleensä kovin käytännöllinen pyörissä.
Tavaraa liikaa yhdessä paikassa ja pyörällä ajossa pitäisi jakaa painoa tasapainon vuoksi.

Ja rinkka selässä reissut jäänevät lyhyiksi. Paino tulee olkapäille ja siitä sitten käsille+takapuolelle = molemmat kipeytyvät.
Ajaminen rinkka selässä ei siis toimi, ainakaan jos siinä on painoa. Onhan se mahdollista, mutta niin ikävää ettei innosta.

Valmiin rinkan virittäminen pyörään ei ole helppoa. Helpoin ja luultavasti paras vaihtoehto on peräkärry.
Rinkka peräkärryyn, peräkärry pyörään ja menoksi.

Itse en ole koskaan edes harkinnut lähteä rinkka selässä pyöräretkelle.
Joskus olen pakosta joutunut ajamaan muutaman kilometrin. Painopiste
tulee korkealle ja polkiessa tuo paino vielä heiluu koko ajan.
Miksi kannatella itse koko rinkan painoa kun sen voi laittaa tavaratelineelle.

Lukaisepa tuolta lisää. Kaikki mitä tarvitsee tietää pyöristä, laukuista ja tavaratelineistä löytyy:

 
Viimeksi muokattu:

Houkuttaisi vain kokeilla kun tuo jääkäri on aikas kapea, M koko ainakin menisi varmaan hyvin.

Tuossa kokeilua 60 litran kuivasäkillä.

P1180575-XZ1-180114-666x500.jpg

 
Keväisen raikkaassa illassa tuntui hyvältä vetästä reilut 30 kilsaa. Ei ollut tarkoitus vetää noinkaan pitkää matkaa, niin ei tullut vaan vettä mukaan, niin rupesi loppuun jo kuivahtamaan.

En vauhdista osaa sanoa tai kauan oikeastaan edes meni, mutta kivassa sykkeessä.
 
Kerkeää kesäisin aina unohtamaan, että märät lehdet asvaltilla voivat olla aika liukkaita. Tuli taas syysillassa tutustuttua sivuluisun seurauksena maantieojaan.

Vaan eipä käynyt kuinkaan.
 
Minä tein toissapäivänä tiukan käännöksen asvaltilla märän lehtikasan läpi. Vasta kääntyessä tuli mieleen että saattaa olla liukas, onneksi ei ollut.
 
Viime aikoina on tuntunut siltä, että onpas pyöräily perseestä.

No, kun ei ole rasvannut ketjuja puoleen vuoteen tai pessyt pyörää ja ei ole lisännyt ilmaa renkaisiin ainakaan 18 kuukauteen, niin ymmärtäähän tuon.
Kummasti rupesi taas poljin pyörähtämään ja kumi rullaamaan nämä toimenpiteet suoritettuani.
 
Pyöräily vastatuuleen on sitä itseään, mutta elämä on verta, hikeä sekä kusta ja paskaa ja lähtipähän taas loputkin viikonlopun aikana kerääntyneet kuonat koneesta.

Britteinsaarten kansalliskeli rantautuneena Pohjolaan kerkesi myös kaljamat sulattamaan, joten todennäköisyydet kallomurtumiin putosivat lähes nollaan.
 
@Herman30 Kannattaisi perehtyä pyöräilyyn paremmin!
Pyöräilyssä käytetään niin kuin muussakin urheilussa ihonmyötäisiä vaatteita, ei tiukkoja!
Ihonmyötäisissä vaatteissa lämmin ilma ei karkaa, kosteus haihtuu paremmin ja ne ovat aerodynaamisia.
Seuraava video jo vanhentunut että nykyään parhaat pyörät maksa 15 000 eikä niin kuin videossa sanotaan 5000.
Huomaa kuinka kauniit nuoret naiset ihailevat tätä sankaria!
Performance, is the name of the game!
 
Nope, ei ole mun juttu tuo pöräily urheilumuotona. Minulle se on liikkumismuoto jolla pääsee nopeammin A;sta B;hen kuin kävelemällä. Ihan sama kuin autonomistajatkin, harva niistä ajaa rallia tms.
Talveksi tekisi mieli ostaa mummonpyörä (mutta kun ei ole varaa), siihen kun pääsee helpommin kyytiin kallistamatta pyörää. Kun on tarpeeksi liukasta niin ei kärsi kallistaa pyörää ollenkaan vaan se menee heti nurin. Sellaisella jäällä pystyy kyllä polkea kunhan vaan pääsee pyörän kyytiin ensin, kieli keskellä suuta vaan eikä äkkinäisiä liikkeitä.
 
Nope, ei ole mun juttu tuo pöräily urheilumuotona. Minulle se on liikkumismuoto jolla pääsee nopeammin A;sta B;hen kuin kävelemällä. Ihan sama kuin autonomistajatkin, harva niistä ajaa rallia tms.
Talveksi tekisi mieli ostaa mummonpyörä (mutta kun ei ole varaa), siihen kun pääsee helpommin kyytiin kallistamatta pyörää. Kun on tarpeeksi liukasta niin ei kärsi kallistaa pyörää ollenkaan vaan se menee heti nurin. Sellaisella jäällä pystyy kyllä polkea kunhan vaan pääsee pyörän kyytiin ensin, kieli keskellä suuta vaan eikä äkkinäisiä liikkeitä.
Kai sulla sentään on nastarenkaat olemassa talveksi?
 
Nastarenkailla tee juuri mitään. Ikävästi tuppaavat myös ne nastat tunkeutumaan päällirenkaasta läpi ja lopulta sisäkumiin. Mielummin renkaassa leveyttä, kuin nastat.

Pidän satulaa niin alhaalla, että jalat saa satulastakin maahan; on estänyt aika usealta kaatumiselta kaljamakelien aikana.
 
Nastarenkailla tee juuri mitään. Ikävästi tuppaavat myös ne nastat tunkeutumaan päällirenkaasta läpi ja lopulta sisäkumiin.
Eipä ole koskaa minulle sattunut. Ostatko kaikkein halvimpia renkaita? Minulla Schwalbe nasta- ja nastaton rengas. Niissä on myös jonkinlainen pistosuojaus.
 
Back
Top