Pyöräily

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikoyan
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Nii, siinä lähinnä viitattiin siihen, että ei ole ongelmaa logistiikassa, jos ei ole sitä mökkiä jossa puuhastella kesäisin. Sukset on hyvin kulkeneet yläasteella pyörällä mukana liikuntatunnille ja kiväärejä ei ole tarvinnut paljoa kanniskella. Useamman kaupan ostosreissut pitää suunnitella tarkoin tai jakaa useammalle kerralle, koska jopparille asennettavaa kuormaa ei viitsi jättää kaupan ulkopuolelle valvomatta. Reppuun mahtuu paljon ja sarviin pussissa loput.
Mikäs siinä sitten, jos on niin onnellisessa asemassa että kuljetettavat menevät pyörän sarvissa ja repussa. Minä en. Enkä näin vanhemmiten välitä pyörää kuormittaa jo ihan turvallisuuden vuoksi. Tavarakori tarakalla alkaa olla maksimi.

Mikäs siinä sitten, jos on niin onnellisessa asemassa että kuljetettavat menevät pyörän sarvissa ja repussa. Minä en. Enkä näin vanhemmiten välitä pyörää kuormittaa jo ihan turvallisuuden vuoksi. Tavarakori tarakalla alkaa olla maksimi.
Oma Tunturi huutaa ja valittaa välillä, kun on päällä joku läski, 40l reppu täynnä, jopparilla 6l nesteitä ja sarvessa joku kassipussukka, jossa jotain mikä ei mahtunut reppuun eikä sitä viitsinyt vetää mustekaloilla joppariin kiinni. Mutta menee se silti hyvin eteenpäin. Koitin kerran laittaa kaksi 4x1,5l-kokispaketteja jopparille, mutta se oli hieman hasardi viritys.

Oon mä joskus perversioissani miettinyt peräkärryä tohon ja sen lastaamista täyteen noiden lisäksi, mutta en tiedä. Ainakin 70cm kehysten kuskaaminen Puuilosta olisi helpompaa, kuin tunkea ne Puuilon isoimpaan pussiin ja kantaa kädessä polkien samalla.

Kun enää ei palellut, niin kaivoin polkupyörän esiin ja aloin laittelemaan ajokuntoon. No käytännössä tuo tarkoitti vain pesua ja ketjujen rasvausta... Tai siis niin luulin. Jotenkin kummallisesti rengas oli puhjennut talven aikana varastossa ja Sram eTap oikea vaihtaja oli kuollut. Vaihdoin patterin eikä auttanut. Yritin yhdistää sram sovellukseen ja pimeänä pysyi. Nyt sitten meni sormi suuhun ja pahimmassa tapauksessa meni taas pari sataa uuteen vaihtajaan + työhön. Eli vidun kivasti alkoi sitten pyöräkausikin.

Onhan noi sähkövaihteet kivat ja huoltovapaat, mutta nyt sitten kävi näin. Ikää osalla 3 vuotta, eli ei paljoa mitään. Bluetooth lähetin varmaan sitten paskana? Olisin ajatellut, että ostaa vain uuden lähettimen ja sillä selvä. No ilmeisesti pitää ostaa sitten koko kahva ja sen hinta 100-200 euroa.

Toinen kahva mykkä. Patteria vaihdeltu, hiottu kontakteja jne. Sovellus ei saa kontaktia kahvaan. Vaihtaja ja toinen kahva kunnossa. Manuaalisesti takavaihtajan napista sai vaihtajan laittamaan isompaa silmään, eli se toimii. Googlaamalla samoilla oireilla tuntui olevan ainoa ratkaisu kahvan vaihto. Mutta laitetaan vielä maanantaina kyssäriä huollon suuntaan. Tosin en ole kauhean toiveikas, että ratkaisu löytyy.

Ihmetyttää vaan, että lämpöisessä varastossa on talvella kuollut, kun ei se siellä ole kuitenkaan ole ollut aktiivisena. Tuo kun käynnistyy vain silloin kun pyörää alkaa liikuttelemaan.

Back