BarrelNut
Kenraali
Kyllä F-35B riittää ihan hyvin kaikkeen tarpeelliseen. Avioniikkavarustus on sama kuin muissakin versioissa. Toimintasäde on hieman lyhyempi ja asekuorma vähän pienempi kuin C-mallissa, mutta eiköhän sen kanssa voida elää. Eihän Britannia tarvitse lentotukialuksiaan muutoinkaan kuin siirtomaasotien käymiseen ja Argentiinan kurissa pitämiseen. Ensimmäisessä on jenkit ja/tai ranskalaiset tukena ja jälkimmäisessä pärjää hieman lyhyemmälläkin toimintasäteellä, Argentiinalla se toimintasäde loppuu ensin kesken.
Yleensä noilta tukialuksilta operoi muitakin konetyyppejä kuin hävittäjiä. F-35B on varmaan kyllä ihan mainio tukialuskone, mutta mm. olemassa tutkavaroituskoneet (E-2 Hawkeye) vaativat katapultin. Helikopterit eivät oikein sovellu hitautensa ja ahaisen lentokorkeutensa vuoksi noihin tehtäviin.
Käytännössä ainoa isompi konetyyppi jota voidaan käyttää noilta katapultittomilta tukialuksilta on V-22 Osprey, ja se onkin korvaamassa tuon Greyhoundin rahtikoneena USA:n laivastossa. AEW-versio Ospreystä on myös ollut ainakin paperilla suunnitelmissa mutta ei valmiina.
Katapultti mahdollistaa kaikkien laivastokoneiden operoinnin, mukaanlukien STOVL-koneet. Mutta STOVL-tukialukset ovat rajoitettuja vain hyvin rajalliseen määrän konetyyppejä (F-35B, V-22, Helikopterit). Ja koska tulevaisuus on arvaamaton ja tukialukset käytössä vuosikymmeniä niin olisi hyvä jos katapulttioptio olisi mahdollinen ilman perusteellista uudelleenrakentelua. Tosin lentokannen, hissien ja konesuojien ja asevarastojen välinen logistiikka voi olla erilailla optimaallinen STOVL- ja CATOBAR-tukialusten kanssa.