Ei nyt sen parempaa lähdettä ole, mutta näin dokkarin, jossa haastateltiin brittilaivastosta eläkkeelle jäänyttä sukellusveneen kipparia. Kertoi syyksi nimenomaan uuden torpedon epävarmuuden käytösä. Ohilaukaukseen ei ollut varaa sillä sen jälkeen laivat olisi alkanu mutkitella sekä jahdata suklaria, eikä ampuma-asemiin olisi enää päästy. Sukellusvene oli kyllä turvassa sillä se pääsi aina nopeutensa turvin karkuun. Seurasi argentiinalaisia laivoja useamman päivän huomaamatta ennenkuin sai luvan ampumiseen.
Kelvottomien Tigesfish torpedojen ohjauselektroniikan oli toimittanut skottilainen Ferranti. Suomi erehtyi Maavoimien vuosikymmenellä 1980 -luvun lopulla ostamaan tykistön ekat paikantamislaitteet eli maastoauton takaosan täyttäneet inertianavigointilaitteet samalta firmalta. Osoittautui, ettei hienomekaniikka ja elektroniikka ollut ainakaan enää siihen aikaan skottien ominta osaamista. Laitteista aina vähintään yksi oli Skotlannissa korjattavana. Yksi korjauskierros kesti noin 6 kk. Ei menny edes takuuseen sillä koko satavuotias Ferranti -konserni mennä pätkähti konkkaan 1990 -luvun alussa.