Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Toisaalta lentokoneet on kirjattu hallitusohjelmaan ja vartiolaivat on sieltä aikanaan niistetty.VM:n himo lahdata toinen vartioalus saattaa vihjata, että MVX:n (Dornier-korvaus) kanssa voi pidellä hiljaista hetken.
Nopealla googlauksella en kuvaa löytänyt.Kalustolautan osalta on sitten valittu vähemmän kunnianhimoinen toteutus. Onko tuosta kuvaa jossain, vai odottaako ensimmäinen vielä valmistamistaan?
Ok. Eli kiinteä kytkentä kuitenkin. Työnnettävän ratkaisun perusteluna olikin se, ettei veneestä tulisi pelkkä vaikeasti hallittavan ”proomun” hinaaja.Nopealla googlauksella en kuvaa löytänyt.
Lautta kytketään "kiinteästi" veneen perään.
Alla linkki twiittiin, jossa yhdessä kuva veneen peräpeilistä, jossa näkyy kolot johon lautta kytketään.
IL muotoilee asian näin.Hallitus | HS:n tiedot: Hallitus esittelee tiistaina noin kahden miljardin euron lisätalousarvion, rahaa käytetään lapsiin, yrityksiin ja rokotteisiin
Vientitakuisiin varataan lähes miljardi euroa.www.hs.fi
Elvytystoimiin lasketaan kotimaasta hankittava ulkovartiolaiva, joka maksaa yli 120 miljoonaa euroa.
Vain yksi?
Se johtuu ilmeisesti siitä, että 120 naksahti jo 2020 puolella. Eli 240 tilausvaltuus, josta puolet rahoittamisesta tarvitsi enää käytännössä tehdä.ulkovartiolaivojen
Hallitus neuvotteli vuoden 2020 seitsemännestä lisätalousarvioesityksestä perjantaina 23. lokakuuta. Hallitus esittää Rajavartiolaitokselle 240 milj. euron tilausvaltuutta ja 120 milj. euron määrärahaa kahden uuden ulkovartiolaivan hankinnan aloittamiseen jo tälle vuodelle.
No juuri näin, muokkasin/täydensin viestiä mutta ehdit jo vastata juuri samalla asialla.Se johtuu ilmeisesti siitä, että 120 naksahti jo 2020 puolella. Eli 240 tilausvaltuus, josta puolet rahoittamisesta tarvitsi enää käytännössä tehdä.
Vai vieläkö oli epäselvä, vähän epäilyttää...
Noista partiovene on testattu perinpohjaisesti (rip).Vartiolaiva Turva kuljettaa mukanaan neljää venettä: partiovenettä, RIB-venettä, pelastusvenettä ja pääasiassa öljyntorjuntatehtävissä käytettävää Weedo-työvenettä.
Kunhan ei Kanadan mallilla, että kumpikin rakentaa yhden ja rahaa palaa neljän edestä...Rakennuksesta tulee kisa Rauman ja Turun välillä.
Rakennuksesta tulee kisa Rauman ja Turun välillä.
Enemmänhän tuosta on ollut puhetta, että onko siellä tarpeeksi muita tilauksia että telakan talous kantaa sotalaivaprojektin yli tai edes niiden rakentamisen alkamiseen asti. Siinä puolessa pari vartiolaivaa on vain avuksi. RMC ei kuitenkaan ole mikään tyhjästä nyhjäisty startup vaan vanhojen pienempien telakkayhtiöiden ja niiden tilojen ja resurssien päälle perustettu firma. Mutta tottahan sekin on että jonkin verran osaamista varmasti hävisi paremmille urille Rauman telakkateollisuuden vaikeimpina aikoina ennen RMC:n perustamista. Saa nähdä tuleeko Pohjanmaista Rauman telakat tuhkasta feeniksin lailla uuteen lentoon nostava liekki vai viimeinen kouristava ponnistus ennen vääjäämätöntä loppua...Jos on ollut epäilyjä RMC kyvystä toimittaa 4 sotalaivaa, niin että haukkaisivat vielä 2 ulkovartiolaivaa samaan soppaan, niin melkeinpä pelkään, että menee säätämiseksi. Liian iso pala tarkoittaa kovin usein viiveitä, säätöä, laatuongelmia, rahan menoa ja lopulta paljon julkista selittelyä ja vakuuttelua niin toimittajan kuin tilaajankin puolelta.
Rauma Marine Constructionsilla on tällä hetkellä runsaasti tilauksia.
Puolustusvoimien Laivue 2020 -hanke, Kvarken Linkin matkustaja-autolautta Vaasan ja Uumajan välin liikenteeseen ja Tallink-Siljan matkustaja-autolautta ovat nostamassa Rauman telakan uuteen kukoistukseen sitten 2000-luvun alun.
– Laivojen suunnittelutyö aloitetaan kuluvan vuoden syksyllä. Rakennustyöt aloitetaan vuoden 2021 alkupuolella ja niitä tehdään rinnan Puolustusvoimien monitoimikorvettien kanssa, RMC:n toimitusjohtaja Jyrki Heinimaa kertoo tiedotteessa.
"Monitoimilentokoneet ovat korvaamattomia". Ohisalo tulkitsi tätä sitten niin, että niitä ei korvata