Reppu / Rinkka sotilaskäyttöön

Mä olen ihastunut Tasmanian Tigerin pikkurinkkoihin mallia Raid pack mkIII ja Base pack 52.
Selän pituutta saa säädettyä samalla V2 systeemissä kuin Eberlestockin repuissa ja lantiovyöksi voi kiinnittää näppärästi battlebeltin siten, että repun voi tiputtaa selästä vyön jäädessä lanteille.
Säätämällä selän pituuden minimiin, voi reppuja käyttää myös taisteluvyön takalaukun päällä kuten m85:ttä ikään.

Nyt on M05:set ja samalla reissulla tarttui kirveet molemmille..

• Tykkää
Reactions: EK
Savotalta on muutenkin tullut uusia taskuja yms.

Jos jollakulla on Helikon-Texin Raccoon Mk. 2, niin voisiko mitata päälokeron mitat? Valmistajan sivuilla annetut mitat ovat hiukan ristiriitaiset, sillä tilavuudeksi annetaan 24 litraa, mutta annetuilla mitoilla (45 x 24 x 20) laskemalla tilavuus on 21,6 litraa.

Jos jollakulla on Helikon-Texin Raccoon Mk. 2, niin voisiko mitata päälokeron mitat? Valmistajan sivuilla annetut mitat ovat hiukan ristiriitaiset, sillä tilavuudeksi annetaan 24 litraa, mutta annetuilla mitoilla (45 x 24 x 20) laskemalla tilavuus on 21,6 litraa.
Epävarma arvaus mutta olisiko ilmoitettu n. senttimetreinä, järkevillä tuumilla (18x10x8) tulee tilavuudeksi ~23,6.

Savotalta pukkaa uusia reppuja.

Mikäs se on jalkaväkimiehen päivärepun koko? Juutuupissa ulkomaan elävät on esitelleet omia kantovehkeitään ja isompia ovat mitä savotan uutuudet, joku britti edellytti jotain 35 viiva 40 litraista. Veikkaan kyllä että rompetta tulee kantoon enemmän mitä itse luulee

Mikäs se on jalkaväkimiehen päivärepun koko? Juutuupissa ulkomaan elävät on esitelleet omia kantovehkeitään ja isompia ovat mitä savotan uutuudet, joku britti edellytti jotain 35 viiva 40 litraista. Veikkaan kyllä että rompetta tulee kantoon enemmän mitä itse luulee
Itse lähden siitä, että kolmen päivän tavarat pitää kulkea mukana. Mukaanlukien selviytymis, muona ja taistelutarvikkeet. Noi Savotan uudet reput auttamatta liian pieniä. 40l itselläni ja senkin kanssa saa olla varovainen ettei lopu tila kesken. Eli ei oo ihan hirveästi mitään "kiva juttu olla mukana" tavaraa kannossa vaan ihan puhtaasti sitä mitä tarttee.

Jos itse pitäis Savotan mallistosta valita niin tällä hetkellä se olis Jääkäri M isoilla sivutaskuilla.

Itse lähden siitä, että kolmen päivän tavarat pitää kulkea mukana. Mukaanlukien selviytymis, muona ja taistelutarvikkeet. Noi Savotan uudet reput auttamatta liian pieniä. 40l itselläni ja senkin kanssa saa olla varovainen ettei lopu tila kesken. Eli ei oo ihan hirveästi mitään "kiva juttu olla mukana" tavaraa kannossa vaan ihan puhtaasti sitä mitä tarttee.

Jos itse pitäis Savotan mallistosta valita niin tällä hetkellä se olis Jääkäri M isoilla sivutaskuilla.
Vähän samaa mieltä olen, joku minijääkärin kokoinen, kun pakkaa vaikka vettä rakkoon, päivän eväät ja sade ja muut ryysyt, vaihtosukat , eipä paljon tilaa jää

Isomman Kahakan melko perusteellinen esittely. Pieni kokovertailu Jääkäri M:ään, joka on hieman korkeampi mutta kapeampi. Kahakassa on ISOT sivutaskut, jotka taitavat olla yksi käyttökelpoisimmista ominaisuuksista taistelurepun suhteen. Itselläni tosin ei ole kokemusta taistelurepuista eikä ole sellaisille tarvetta. Repun sisältä löytyy myös iso ”juomarakkotasku”, johon mahtuu paljon muutakin. Savotan Hatka repun ja Askare vyölaukun kiinnittänimen onnistuu myös helposti.

Videon tekijä sai repun Savotalta ja taitaa olla Savotan sekä Varustelekan fani eli kannattaa ottaa katselussa huomioon. Repusta esitellään kuitenkin oikeastaan kaikki ominaisuudet niin päältä kuin sisältäkin. Savotan sivulla kyseisen repun hinnaksi ilmoitetaan 209.90€.

Enpä ole enää reppuja ostamassa, pikemminkin myymässä kun kilometrit tulleet täyteen... Mutta Kahakka näyttää vastaukselta kysymykseen "sivutaskut vai ei." Laitetaan kunnolla isot, kiinteät ettei tarvitse askarrella mollen kanssa, mutta litteäksi menevät ja pikasäädettävät. Noinko helppoa se olikin?

Kertokaa sitten miten toimii. Joku täällä on sen jo varmasti ostanut...

Enpä ole enää reppuja ostamassa, pikemminkin myymässä kun kilometrit tulleet täyteen... Mutta Kahakka näyttää vastaukselta kysymykseen "sivutaskut vai ei." Laitetaan kunnolla isot, kiinteät ettei tarvitse askarrella mollen kanssa, mutta litteäksi menevät ja pikasäädettävät. Noinko helppoa se olikin?
Olen katsellut noita Jääkäri-rinkkoja, mutta juuri taskujen vuoksi vanha putkirinkka tuntuu käytännöllisemmältä. Voisihan sitäkin hiukan uudistaa Kahakan malliin.

Olen katsellut noita Jääkäri-rinkkoja, mutta juuri taskujen vuoksi vanha putkirinkka tuntuu käytännöllisemmältä. Voisihan sitäkin hiukan uudistaa Kahakan malliin.
Tykkään Jääkäreistä juuri niiden yksinkertaisuuden vuoksi. Varsinkin M on mitä parhain pusikossa pyörimiseen kapeuden ansiosta. Soljet vaihdoin G-koukkuihin, jotta profiili olisi vieläkin matalampi. Mun mielestä sivutaskut on hyvät, mutta eivät saa olla kiinteät. Testissä on nyt Kahakka 15. Ajattelin ottaa sen työrepuksi, mutta pusikossa kannan edelleen Jääkäriä, ainakin toistaiseksi😀

Niinhän siinä kävi että sain halvalla (Sulo Vilén) käyttämättömän Jääkäri M:n - todellakin kannattaa nyt katsella Torista uusia tai kerran ulkoilutettuja ulkoiluvarusteita, rinkoista keittimiin puolella hinnalla tai alle. Toisaalta tekee pahaa kun joku tai jonkun lapset lopettaa harrastuksen tai myy varmuusvarastonsa pois...

Mutta säästetyillä rahoilla sainkin sitten alumiinirangan, neljän litran sivutaskut ja vielä poisheittohintaan Lekan roll top -pussin. G-hookit asennettu, muovisoljille julmasti dremeliä. Totisena virittelijänä ja tilan optimoijana saan tähän kombinaatioon helposti kylmän sään viinonloppukamat, mikä tarkoittaa että kesällä menee viikkokin. Jos vain jalat kestää...

Tajuttoman hyvin tehty ja ryhdikäs tuote.

Back