Reppu / Rinkka sotilaskäyttöön

Itsellä Lowe Alpine Sarace 100+20L. MAAKK-hommissa OK, päiväreppuna kuitenkin pienempi käytössä. Tuo vetää suhteettoman määrän kamaa, kunhan sen jaksaa kantaa tukikohtaan, siitä eespäin mennään päivärepulla kuitenkin.
Vaellushommissa myös tietty. Ainut mikä perseestä on kaivaminen, ei aukea siis sivusta. Alaosastoon menee kätevästi Defence4-makuupussi...

• Tykkää
Reactions: EK
Mä olen ihastunut Tasmanian Tigerin pikkurinkkoihin mallia Raid pack mkIII ja Base pack 52.
Selän pituutta saa säädettyä samalla V2 systeemissä kuin Eberlestockin repuissa ja lantiovyöksi voi kiinnittää näppärästi battlebeltin siten, että repun voi tiputtaa selästä vyön jäädessä lanteille.
Säätämällä selän pituuden minimiin, voi reppuja käyttää myös taisteluvyön takalaukun päällä kuten m85:ttä ikään.

Nyt on M05:set ja samalla reissulla tarttui kirveet molemmille..

• Tykkää
Reactions: EK
Savotalta on muutenkin tullut uusia taskuja yms.

Jos jollakulla on Helikon-Texin Raccoon Mk. 2, niin voisiko mitata päälokeron mitat? Valmistajan sivuilla annetut mitat ovat hiukan ristiriitaiset, sillä tilavuudeksi annetaan 24 litraa, mutta annetuilla mitoilla (45 x 24 x 20) laskemalla tilavuus on 21,6 litraa.

Jos jollakulla on Helikon-Texin Raccoon Mk. 2, niin voisiko mitata päälokeron mitat? Valmistajan sivuilla annetut mitat ovat hiukan ristiriitaiset, sillä tilavuudeksi annetaan 24 litraa, mutta annetuilla mitoilla (45 x 24 x 20) laskemalla tilavuus on 21,6 litraa.
Epävarma arvaus mutta olisiko ilmoitettu n. senttimetreinä, järkevillä tuumilla (18x10x8) tulee tilavuudeksi ~23,6.

Savotalta pukkaa uusia reppuja.

Mikäs se on jalkaväkimiehen päivärepun koko? Juutuupissa ulkomaan elävät on esitelleet omia kantovehkeitään ja isompia ovat mitä savotan uutuudet, joku britti edellytti jotain 35 viiva 40 litraista. Veikkaan kyllä että rompetta tulee kantoon enemmän mitä itse luulee

Mikäs se on jalkaväkimiehen päivärepun koko? Juutuupissa ulkomaan elävät on esitelleet omia kantovehkeitään ja isompia ovat mitä savotan uutuudet, joku britti edellytti jotain 35 viiva 40 litraista. Veikkaan kyllä että rompetta tulee kantoon enemmän mitä itse luulee
Itse lähden siitä, että kolmen päivän tavarat pitää kulkea mukana. Mukaanlukien selviytymis, muona ja taistelutarvikkeet. Noi Savotan uudet reput auttamatta liian pieniä. 40l itselläni ja senkin kanssa saa olla varovainen ettei lopu tila kesken. Eli ei oo ihan hirveästi mitään "kiva juttu olla mukana" tavaraa kannossa vaan ihan puhtaasti sitä mitä tarttee.

Jos itse pitäis Savotan mallistosta valita niin tällä hetkellä se olis Jääkäri M isoilla sivutaskuilla.

Itse lähden siitä, että kolmen päivän tavarat pitää kulkea mukana. Mukaanlukien selviytymis, muona ja taistelutarvikkeet. Noi Savotan uudet reput auttamatta liian pieniä. 40l itselläni ja senkin kanssa saa olla varovainen ettei lopu tila kesken. Eli ei oo ihan hirveästi mitään "kiva juttu olla mukana" tavaraa kannossa vaan ihan puhtaasti sitä mitä tarttee.

Jos itse pitäis Savotan mallistosta valita niin tällä hetkellä se olis Jääkäri M isoilla sivutaskuilla.
Vähän samaa mieltä olen, joku minijääkärin kokoinen, kun pakkaa vaikka vettä rakkoon, päivän eväät ja sade ja muut ryysyt, vaihtosukat , eipä paljon tilaa jää

Isomman Kahakan melko perusteellinen esittely. Pieni kokovertailu Jääkäri M:ään, joka on hieman korkeampi mutta kapeampi. Kahakassa on ISOT sivutaskut, jotka taitavat olla yksi käyttökelpoisimmista ominaisuuksista taistelurepun suhteen. Itselläni tosin ei ole kokemusta taistelurepuista eikä ole sellaisille tarvetta. Repun sisältä löytyy myös iso ”juomarakkotasku”, johon mahtuu paljon muutakin. Savotan Hatka repun ja Askare vyölaukun kiinnittänimen onnistuu myös helposti.

Videon tekijä sai repun Savotalta ja taitaa olla Savotan sekä Varustelekan fani eli kannattaa ottaa katselussa huomioon. Repusta esitellään kuitenkin oikeastaan kaikki ominaisuudet niin päältä kuin sisältäkin. Savotan sivulla kyseisen repun hinnaksi ilmoitetaan 209.90€.

Back