Reppu / Rinkka sotilaskäyttöön

Kumitassu kirjoitti:
samip kirjoitti:
http://imageshack.us/photo/my-images/72/20130116184051.jpg/
Siinä oma rinkka ja päiväreppu...

Mikäs kokoonpano toi on tarkalleen?

Rinkka on Savotta LJK-Modulaari, http://www.savottastore.fi/cat/product_details.php?p=9

Päiväreppu on Tactical Tailor Removable Operator Pack (19L) OD, http://www.operator.fi/index.php?target=products&product_id=2488

Juomarakko+kantolaite mikä näkyy kuvissa on Source Tactical 3L OD, http://www.operator.fi/index.php?target=products&product_id=1860
 
Löysin tänään "kierrätyksestä" eli pojan kamoista repun. Ei kuulemma tarvitse sitä enää. Tuollainen pienehkö "Osprey Stratos 26". Mitäs mieltä siitä ollaan ? Kannattaisiko ottaa omaan käyttöön ? Ehkä sen verran sivuun aiheesta että lähinnä siviilikäyttöön tulisi.
 
@samip Kyllähän verkkokaupoista näkee noi kantolaitteet erikseen, mutta viitsisitkö laittaa vielä kuvan uudestaan vaikka viestin liitteeksi? Imageshack kun nähtävästi ehti jo poistaa sen.
 
Löysin tänään "kierrätyksestä" eli pojan kamoista repun. Ei kuulemma tarvitse sitä enää. Tuollainen pienehkö "Osprey Stratos 26". Mitäs mieltä siitä ollaan ? Kannattaisiko ottaa omaan käyttöön ? Ehkä sen verran sivuun aiheesta että lähinnä siviilikäyttöön tulisi.

Ospreyt on päteviä ja mukavia. Kestävyys ei riitä kovimpaan rymyämiseen, mutta siviilikäytössä paraimmasta päästä. Jos on sopivan kokoinen niin ittepä tiedät tarvitsetko :).
 
Tämmöinen olisi tarkoitus ottaa kesällä testiin:

http://www.tespack.com/eu/product/beetle-solar-smartpack/

Ei täytä lähtökohtaisia vaatimuksiani rymyrepusta, ei sinne päinkään, mutta ottamalla tuon mukaan todellisiin olosuhteisiin saa vähän käsitystä virranhallinnan tasosta. Sitten voi tehdä jatkokehitysehdotuksia molletetusta versiosta tai yhteistyöstä jonkun mil-valmistajan kanssa.

Sivumennen sanoen, repun tai rinkan päälle rennosti heitetty / kääräisty aurinkopaneeli on vihonviimeinen riesa. Aina tiellä, takertumassa jne.
 
Tämmöinen olisi tarkoitus ottaa kesällä testiin:

http://www.tespack.com/eu/product/beetle-solar-smartpack/

Ei täytä lähtökohtaisia vaatimuksiani rymyrepusta, ei sinne päinkään, mutta ottamalla tuon mukaan todellisiin olosuhteisiin saa vähän käsitystä virranhallinnan tasosta. Sitten voi tehdä jatkokehitysehdotuksia molletetusta versiosta tai yhteistyöstä jonkun mil-valmistajan kanssa.

Sivumennen sanoen, repun tai rinkan päälle rennosti heitetty / kääräisty aurinkopaneeli on vihonviimeinen riesa. Aina tiellä, takertumassa jne.

Ja painaa kauhean paljon. Kahvinkeitin noin 2 kiloa, mikroaaltouuni noin 5 kiloa, läppäri 3 kiloa.

Modernin taistelijan runsaahko varustus on vielä alkunylkyä kun nuo aurinkopaneelit yleistyy :(

Mutta vakavasti ottaen olisi kyllä mukava tietää missä määrin tuollaiset ratkaisut voivat vähentää sähkövirran huoltoon liittyviä ongelmia.
 
Virranhallinta on oikeasti koko ajan tärkeämpi asia. Samaa juurtahan nämä virtakiskokuviot, taistelijan varustuksen modulaariset akkupaketit sun muut ovat.

Vaikkei mitään kyborgeja kentälle olekaan marssittaa, niin pimeänäkölaite, viestiväline, mahdollinen paikantamislaite, maalinosoitin, tähtäin... Äkkiä sitä ampeereja alkaa mennä.

Aurinkopaneeli ei tunnetuista syistä yksin ratkaise asiaa, mutta jos pienellä painolla saadaan harvennettua "tankkausväliä", niin ollaan ehdottomasti oikeassa suunnassa. Sitten kun akkupaketti on helposti vaihdettava (mieluusti osissa, eli rullaava vaihto/lataus) ja helposti ladattava moninaisista lähteistä, niin ollaan jo paljon lähempänä.

Tällaista ei ole kai hyvällä tasolla vielä olemassa kentällä asti, vaikka asian parissa on painittu näissä tulevaisuuden soturi -hankkeissa aika pitkään. Osaratkaisuja toki paljon.

Itselläni on kaksikäyttötarve mielessä. Patikka/hiihto/mopo/vene-reissuilla on aina sälää mukana turvaväline matkapuhelimenkin lisäksi, joten olisi kiva pysyä virroissaan ilman kovin suurta jumppaa. Viinakäyttöiset polttokennotkin kilpailevat ankarasti "kuljettajan" kanssa aineesta...
 
Suomessa toi paneeli on vähän kaksijakoinen juttu: kesällä erittäin hyvä, talvella erittäin huono.
 
Kiitokseita!

Minkä verran noihin mukana tuleviin irrotettaviin sivutaskuihin kestää ladata tavaraa? Rupeaako heilumaan liian raskaana tms.?
Taskun mitat ovat saumoista: korkeus 27cm, leveys 17cm ja syvyys 11cm, joten taskun tilavuus on noin 5litraa. Sivutaskussa kulkee mukana sadeasu/gorepuku ja toisessa ruokaa. Taskuun mahtuu myös hyvin PKMn 100 patruunan vyökannu. Rinkan sivuilta löytyy 4kpl irrotettavia/siirrettäviä kiristysremmejä, joilla saa kyseisest taskut pysymään tukevasti rinkan kyljessä kiinni. Itse olen käyttännyt 1 kirystyshihna per tasku. Olen vielä lisännyt rinkan kylkeen sivutaskun alapuolelle m05 yleistasku pienen.
 
Kysymys repun pakkaamisesta.

Olen saannut tarpeekseni kun tavaroita on vaikea löytää repusta vaikka ne pakkaa tietyssä järjestyksessä sekä se on tauolla hidasta.

Olen miettinyt hankkivani ison muovisäilytys rasian (vesitiivis) hen.kohtaiselle tavaralle minkä sisälle muita pienempiä rasioita sekä pusseja.
Rasian voisi vetaa kerralla repusta pois ja se olisi helppo laittaa takaisin.
Rasiaan olisi helppo järjestellä kaikki ja näkisi yhdellä silmäyksellä missä mitäkin on. Yhdessa pienemmässä rasiassa sukat/ kalsarit jne

Onko muilla parempia ideoita, miten tavaran saa helposti ulos ja nopeasti takaisin sekä ne pysyisivät järjestyksessä/kuivina.
Pusseja käytän nyt mutta se ei tunnu olevan paras ratkaisu
 
Kysymys repun pakkaamisesta.

Olen saannut tarpeekseni kun tavaroita on vaikea löytää repusta vaikka ne pakkaa tietyssä järjestyksessä sekä se on tauolla hidasta.

Olen miettinyt hankkivani ison muovisäilytys rasian (vesitiivis) hen.kohtaiselle tavaralle minkä sisälle muita pienempiä rasioita sekä pusseja.
Rasian voisi vetaa kerralla repusta pois ja se olisi helppo laittaa takaisin.
Rasiaan olisi helppo järjestellä kaikki ja näkisi yhdellä silmäyksellä missä mitäkin on. Yhdessa pienemmässä rasiassa sukat/ kalsarit jne

Onko muilla parempia ideoita, miten tavaran saa helposti ulos ja nopeasti takaisin sekä ne pysyisivät järjestyksessä/kuivina.
Pusseja käytän nyt mutta se ei tunnu olevan paras ratkaisu

Juuri noin itse olen järjestellyt nykyään tavaroita, niihin voi kirjoitella kylkeen mitä niissä on sisällä, estää myös tavaran hukkaamista.
 
Kysymys repun pakkaamisesta.

Olen saannut tarpeekseni kun tavaroita on vaikea löytää repusta vaikka ne pakkaa tietyssä järjestyksessä sekä se on tauolla hidasta.

Mikä reppu on kyseessä?
 
Kysymys repun pakkaamisesta.

Olen saannut tarpeekseni kun tavaroita on vaikea löytää repusta vaikka ne pakkaa tietyssä järjestyksessä sekä se on tauolla hidasta.

Olen miettinyt hankkivani ison muovisäilytys rasian (vesitiivis) hen.kohtaiselle tavaralle minkä sisälle muita pienempiä rasioita sekä pusseja.
Rasian voisi vetaa kerralla repusta pois ja se olisi helppo laittaa takaisin.
Rasiaan olisi helppo järjestellä kaikki ja näkisi yhdellä silmäyksellä missä mitäkin on. Yhdessa pienemmässä rasiassa sukat/ kalsarit jne

Onko muilla parempia ideoita, miten tavaran saa helposti ulos ja nopeasti takaisin sekä ne pysyisivät järjestyksessä/kuivina.
Pusseja käytän nyt mutta se ei tunnu olevan paras ratkaisu
Semmonen idea että homma joku reppu/rinkka joka aukeaa kokonaan edestä.
 
IMG_0943.JPG Tasmanian+Tiger Raid Pack+MKIII
Reppu ehkä hitusen liian pieni kun lyödään ryhmäkohtainen materiaali päälle mutta hyvin selvitty.

Henkilökohtaista materiaalia ei älyttömästi ole, mutta sitä on kuitenkin ja sen kaivaminen repusta pimeässä ilman valoa osaa olla vittumaista ja kun repun pitää olla käytänässö aina lähtövalmis niin mielellään organisoisi tavarat paremmin jolloin ne olisi helppo pakata ja helpomi ottaa pois.


Taukotakin tai vastaavan pakkaan brittien vesitiiviisen kesämakuupussin kompresio pussiin jolloin hihnoilla saa vedettyä paketin tiiviiksi, se tuntuu toimivan.

Toisaalta olisi hyvä jos olisi pikkureppukin organisoituna hyvin.
 
Taukotakin pakkaaminen tuolla tavalla voi aluksi tuntua fiksulta: tosiasiassa kumminkin teet itsellesi yhden suht tiukan tiiliskiven lisää, jolle pitäisi löytää se oma lokero repun tavaratiloista. Kannattaa mielummin valita yksi lokero, johon sen pakkaa päälimmäiseksi ihan nyrkkiä koloon-tekniikalla. Tällöin käytät hyödyksesi hukkatilan ja takki on nopeammin käytettävissä ja kuivuukin. Harvemmin kumminkaan on niin vedenarkaa materiaalia, etteikö sitä voisi kosteussuojatussa kantolaitteessa noin säilyttää.

Kannattaa tutkia tavaroiden sijoittelua vielä tarkemmin. Tietyt tavarat tiettyihin lokeroihin, tietyssä järjestyksessä. Tai vaikka aihepiireittäin tommosiin organizer-henkisiin taskuihin joita tässä kyseletkin.
 
Back
Top