Pitipä nyt rekisteröityä ja kysyä kun kirje viimein pamahti laatikkoon. Ihmeelliseksi asian tekee (mielestäni) sijoituspaikka eli maakuntakomppania. Olin uskossa, että kyseinen porukka toimii vapaaehtoisuuden pohjalta ja sinne hyväksymiseen pitäisi jotain näyttäjäkin/kuntoa olla.
Itse olen vm-palveluksen suorittanut 2007 eikä sen jälkeen ole mitään kuulunut ja nyt kirjeen kyljessä tuli toinen kuori jossa kutsu puolentoista päivän VEHiin. Kutsussa taas kerrotaan, että harjoitus on ensisijaisesti suunnattu sitoumuksen antaneille/harkitseville. Ohjelmakin vaikuttaa hyvinkin paljon lähinnä olemassa olevan varustuksen tarkastelulta ja virka-apuun liityvää koulutusta. Lievästi sanottuna kuulostaa vähän erikoiselta vai lykätäänkö maakuntakomppaniaan nykyään tällä tavalla uutta miestä(miehistöä)?
@Stagideus jo tuossa briiffasikin aika hyvin mistä on kyse. Pari kommenttia haluan vielä lisätä.
Oletettavasti olet jättänyt järkevähkön vaikutuksen ja/tai sulla on nimenomaan kyseisen maakuntajoukon tarvitsemaa osaamista. Kaikkia vakansseja kun ei kaikissa maakkeissa ole vapaaehtoisilla täyttää. Loput sit täytetään mystisellä prosessilla siitä reservistä, jota tälläkin palstalla tuntuu olevan hyvät määrät.
Tilannehan on että olet saanut rusettiluistelussa pyytämättä ja yllättäen pariksesi Pamela Anderssonin (20 vuotta sit, ei nykyään) ja jatkon määrää se, miten pelaat korttisi:
Jos vain jätät menemättä niin se maakuntakomppanian sijoitus ei välttämättä häviä ja tiukemmassa tilanteessa pääset nauttimaan siitä, että hyppäät pystymetsästä keskimääräistä osaavampaan joukkoon mukaan. Lisää nimittäin elinajanodotetta jos enemmistö kanssataistelijoista tietää suurinpiirtein mitä tekee.
Jos taas menet niin luvassa on elämäntilanteisiin melko hyvin sopeutuva, kunnon ylläpitämistä kannustava harrastus ja niin halutessasi @Honcho :n mainitsema hirviporukka ilman niitä hirviä, jotka tulisivat kumminkin vain tielle.
*edit: I accidentally a word