Honcho
SMLNKO M/83
Helppo tulkita: "Piilukkovaraston Komentaja"...
Minä ajattelin, että Puolustukselle Vaarallinen KOMmunisti, eli ns. Turvasäilösijoitus...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Helppo tulkita: "Piilukkovaraston Komentaja"...
Minä ajattelin, että Puolustukselle Vaarallinen KOMmunisti, eli ns. Turvasäilösijoitus...
Etkös just sanonut olevasi asentaja-ALIUPSEERI. Ei sun tarvi tietää asennuksista yhtään mitään, kunhan annat vaan käskyjä. Niinhän se siviilissäkin menee, että ne jotka ei tiedä niistä töistä yhtään mitään, ylennetään työnjohtajiksi.En oikein usko, että liittyy autonasennushommiin. Eipä minulla sellaiseen hommaan ole koulutusta eikä kokemusta. Tällöin sijoitus olisi muutenkin varmaan huoltokomppania?
Ei se oo hullu, joka kotiansa vahtii ja elä sie velihyvä huolehi pyssylöist, kyl sie sellaisen saat, kuhan sie maltat mieles, etkä hötkyile. Myö tullaan länsirajalta neljäsä tunnisa, sitku ryssä tullee rajan yli. Mut sie oota, kärsivällisesti. Myö tullaan ja otetaan siut mukkaa. Pääset Viipuriin kattomaan nähtävyyksiä.En ole hullu joka linnoittautuu kotiinsa eikä suostu lähtemään missään tilanteessa, mutta kyllä tuossa olisi henki se, että joku saisi järjestää minulle kiväärin ja maastopuvun ja käskeä parhaaksi katsomallaan tavalla vastarintaan.
Tehtävät tarkistetaan valmiutta kohotettaessa. En menetä toivorikkauttani että sijoitus tulee sitten esim. täydennyssiltavahtikomppaniaan tai kahvinkeittoaliupseeriksi esikuntaan.
Kai me sentään toivotaan, ettei tuollaista tarkastelua jouduttaisi tekemään?
Ei se oo hullu, joka kotiansa vahtii ja elä sie velihyvä huolehi pyssylöist, kyl sie sellaisen saat, kuhan sie maltat mieles, etkä hötkyile. Myö tullaan länsirajalta neljäsä tunnisa, sitku ryssä tullee rajan yli. Mut sie oota, kärsivällisesti. Myö tullaan ja otetaan siut mukkaa. Pääset Viipuriin kattomaan nähtävyyksiä.
Joo ei ollut tarkoitus kettuilla, ilmaisin asian vaan siinä muodossa, että saa ehkä sen käsityksen. Aivan oikeasti ihailtavan Suomalaista suoraselkäistä miettimistä tulevaisuuden uhkaan.Olen n. 50/50 että oliko tuo kettuilua Mutta en osaa itsekään totta puhuen sanoa onko kyseessä vain toimistovässykän RA-uho vai se että velvollisuuden tunto ja häpeän pelko yhdessä ylittävät kuolemanpelon ainakin teoriassa. Mutta...eipä kai kukaan osaa sanoa RAn vallitessa miten SA-hommat sujuisi. Krh olisi mulle ihan hyvä homma, jostain syystä epäsuoran pelko naama mullassa ja tulitoiminta puhtaasti numeroiden perusteella ei tunnu niin hurjalta kuin säännölliset tulitaistelut pienaseilla. Epäsuorassa kaikkien pitääkin vain maata, mutta tulitaistelussa pitäisi tähdätä tarkkaan samalla kun pelkää sitä nappia otsaan (tai vatsaan). Tuntuu pahalta ajatella isättömiä lapsia, mutta ei lapsettomien isien roolikaan helppo ole. Molempi pahempi.
Se on silti de factoa että uskoakseni hieman vanhempien läsnäolo nuorukaisten joukossa luo joukkoon vähän sellaista rauhallisuutta, ehkä harkintaakin, olkoon sitten vanhempi esimies tai miehistöön kuuluva. Kyllähän täälläkin näkee ettei ikä ole ainoa kriteeri sijoituksissa, vähän vanhempiakin gonia on ykköslähdön hommissa.
Älkää nyt hyvät miehet ja naiset surko yhtä sijoitusta tai sen puutetta. Tilanteet muuttuu kuitenkin jatkuvasti, ja vaikka se sijoitus nyt olisikin, niin se ei tarkoita, että sitä olisi enää edes puolen vuoden tai vuoden päästä, siitä pidemmästä ajasta puhumattakaan. Tuoreempaa materiaalia kotiutuu joka vuosi parin saapumiserän verran. Kuten edellä joku sanoi, on elämässä muutakin kuin sijoitus PV:n joukoissa. Näyttää siltä, että joillakin on varsin romantisoitu kuva sotimisesta, kun puheista päätellen sitä melkein odotetaan. Niin ja tosiaan, ne tarkkojen tietojen jakamiset foorumilla kannattaa jättää väliin.
No eipä ainakaan tossa mun viestissä selviä muuta kuin että olen sijoitettu, niin kuin moni muukin, ja sekin tilanne elää. Voi vapaasti laskea 1+1 avatarit ja nickit huomioon ottaen, ja edes puolustushaara ei osu oikeaan. Enemmän olisin huolissani niistä tiedoista mitä mahdollisesti tuhansien viestien postailijat ovat jakaneet. Mutta joo, ei varmaan kannata mitään tarkkoja tietoja levitellä.
Juu. Jättäisin mielisuosiolla hurmekentät väliin ja toivon todella, ettei jälkikasvunikaan tarvitse sellaiseen ryhtyä. Pakko on eri asia.
Näyttää siltä, että joillakin on varsin romantisoitu kuva sotimisesta, kun puheista päätellen sitä melkein odotetaan.
Koettakaa nyt helvata muistaa pv:n ohje kirjeen saatuanne. Pv ei suun mauksi antanut ohjetta, miten toimia ja jättää toimimatta.
Alan ymmärtää pv:n syvää vaiteliaisuutta kaikesta toimintaa koskevasta.