Reservin fyysinen kunto ja ikääntyminen

Vanhat tervaskannot ei muuten luovuta ihan helpolla. Nyt kun ei pysty taas juoksemaan, niin ostin tänään elämäni ensimmäiset rullasukset.
Kannattaa aloittaa tasaisella jossain missä ei ole tien risteyksiä. Pyörätiet ovat yleensä tasaisempia kuin autotie. Sitten vähitellen loivaa alamäkeä varovasti auraten. Jarruttaminen paranee kun uskaltaa luottaa auraamiseen riittävällä voimalla. Kypärä on ehdoton; jossain vaiheessa voi kaatua johonkin kuoppaan tai kiveen/roskaan. Sauvan piikit kannattaa pitää terävänä. Asvaltilla kannattaa varoa saumoja, piikki voi mennä poikki.

Elävänä ihmisnerona, onnistuin treenaamaan itseni siihen malliin, että vasempaan hauikseen tuli aika kenkku ja pitkäkestoinen repeämä. Lihas ei mennyt veltoksi ts. katkennut, mutta näin ei-nuorena paraneminen otti +puoli vuotta. Pitkä tauko siis puntille. Ei pahimmillaan edes kahvikuppia pystynyt vasemmalla siirtelemään.

Nyt on taas treeni ihan hyvin maistunut. Olen ainakin näennäisesti pyrkinyt olemaan järki edellä. Maksimipainot ovat ohi, olen vetänyt useammassa osassa ja tyttöpainoilla. Ihan hyvältä tämäkin on tuntunut. Rasitusta olen korvannut toistojen määrällä ja muulla.

Meille hieman enemmän aikaa nähneille, kyllä kuusikymppisenäkin rauta nousee ja tulosta tulee.
Esikoinen vetää omapainolla n. 75-80kg leukoja 65kg lisäpainolla. Mikä on jo hyvä määrä.

Mutta eipä tuo epeli edelleenkään saa meikäläistä pystypainissa hallintaan. Tai sitten tuo on kohteliaisuutta.

Back